Rozumím zmatení. Nicméně nyní se hodí vysvětlit několik faktických údajů:
žádná legislativa v EU (a ani tedy v ČR) NEPŘIKAZUJE u mobilních telefonů přítomnost nějakého papíru, který lze považovat za záruční list. Zda má zákazník na záruční opravu nárok, zda je zboží skutečně v daném čase (u nás 24m) způsobilé přijetí, nebo zda telefon neprošel něčím nezdravým (např. koupelí nebo sprchou) si eviduje servisní partner elektronicky s výrobním číslem
ZL na vše (lednice, žehličky, boty ...) se většinou historicky objevoval v době 90. let. Ale od té doby tato "tradice" upadá. Hlavně díky centralizaci údajů v elektronické podobě na straně výrobce/servnisního partnera
ZL plně nahrazuje doklad o pořízení, tedy faktura/paragon
něco jako rodný list a očkovací průkaz (prostě evidenci zákroků) někteří výrobci stále dodávají u svého zboží (např. Apple, LG a jiní).
jiní tento chybějící/anebo duplicitní dokument nahrazují svým "záručním listem". Aby byli blíž k zákazníkovi tím, že mají svůj certifikovaný doklad, navíc v češtině, a navíc s jasnou historií servisních zákroků (něco jako servisní knížka) -> takoví jsou např IRD nebo ku příkladu operátoři. Proto bych se nebál, že právě Hua P9 lite by byl v tuto chvíli "šeďák".