Knížka o investování...

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod novgorod 23. 1. 2009 20:10

Jsem úplný začátečník v tomto :-). Jsem rád že vím co jsou to valuty a depozita (pokud to vůbec říkám správně). Mohli by jste mi doporučit nějakou literaturu o tom jak začít investovat...? Pro úplné začátečníky jako já...
novgorod
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Havers 23. 1. 2009 20:50

Pavel Kohout - Investiční strategie pro třetí tisíciletí (5. přepracované a rozšířené vydání) - vydala Grada Publishing.
Havers
Diskutér

Odeslat příspěvekod radim33 24. 1. 2009 08:42

Poradil bych nejdřív se podívat a naučit, co přesně které termíny znamenají. Jedině tak mohu potom různé strategie investování pochopit a promyslit jejich výhody a nevýhody.
Doporučil bych v první řadě pročíst články a diskuze na internetových serverech, které se objeví ve vyhledávači po zadání například investování, akcie, komodity, dluhopisy, výnos, likvidita, riziko a dalších podobných termínů. Sice ty servery jsou leckdy osobně zabarveny a jednostranné, ale protože jich je hodně, v celkovém výsledku po delším studiu dávají vcelku reálný obraz.
Potom by bylo vhodné probrat konkrétní strategie a zvolit pro sebe tu nejvýhodnější - vzhledem k naturelu. jestli rád rád nebo nerad riskuji.
Knihám se vzletnými názvy bych spíše doporučil se vyhnout, kolikrát ty vzletné názvy akorát kryjí nekvalitní obsah, takže kniha by byla bez tohoto marketingově vzletného názvu neprodejná. Potom vzletné názvy mají velice často knihy o investování psané jednostranně, tedy ty, kde se autor vzhlédne v jedné metodě investování, vyzvedne jeho klady, do pozadí odsune zápory a jiné metody, pokud vůbec, zmíní jen zběžně.