Investice

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod pavelvtal 21. 10. 2018 18:33

Dobrý den, nedávno jsem ukončil své stavební spoření. Jelikož stále studuji, rozhodl jsem se částku z něj investovat zpět do dalšího stavebního spoření. Abych využil maximální státní podpory, budu na něj posílat 20 000,- každý rok (2000,- max. státní podpora) Zbytek peněz mi ale bude ležet na účtu do dalšího roku, kdy pošlu dalších 20 000,-. Jestli mi rozumíte :) Kdybych tam celou částku poslal ihned, měl bych jen tu podporu 2000,- a zbytek nic. Přemýšlím tedy, co s těmi penězi, které se mi budou tu dobu, než je odešlu na stavebko, válet na účtu. Mám účet od Equa, tam je na spořícím účtu 1%, což mi příjde málo. Obracím se tedy na vás, jak by bylo nejvýhodnější investovat (na tu dobu 1-2 let.) Mám nějaký malý obnos na Zonky... To mi ale vzhledem k riziku a poplatkům nepříjde výhodné. Děkuji za vaše názory :)
pavelvtal
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tomaslany 21. 10. 2018 18:41

Vsak muzes na stavebko vlozit vic nez 20000 Kc, ja vlozil kolem 170000 Kc hned na zacatku, ale mam tam urok 2% p.a.
tomaslany
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod pavelvtal 21. 10. 2018 18:50

To samozřejmě vím, ale každý rok se ti načítá nová státní podpora. Když tam teď nasypu 100ka další roky nic, dostanu jen tu maximální státní podporu 2000 pro tento rok. Pokud si to rozdělím na více let, a každý rok tam pošlu část, dostanu ty 2000 každý rok.
pavelvtal
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tomaslany 21. 10. 2018 19:04

Blbost, dostavam statni podporu kazdy rok i kdyz jsem vlozil vse najednou prvni rok.
tomaslany
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod libol 21. 10. 2018 19:08

Pavelvtal: jen ze zvědavosti, co tě vede položit dotaz na fóru, kde předpokládáš, že ostatní o tom vědí méně než ty? BTW: tomaslany má samozřejmě pravdu.
libol
Diskutér