FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod jasno1 2. 8. 2014 16:30

PatrikChrz píše:Každopádně super, jen tak dál. I když já nadále budu využívat devizovky, kde to mám zcela zdarma a ještě lepším kurzem.


Myslím, že už jsem to psal, nakoupil jsem "balík" EUR ještě před intervencí, takže i když dám těch 50Kč, nyní 20Kč, tak se mi to pořád na nákupy vyplatí, než za současný kurz i přes devizovku.

Jinak když si vezmu cenu za odchozí - 0,2€ / příchozí - 0,3€ platbu třeba u Vr-Bank, tak pochybuji, že oni by cenu dopláceli ze svého. A SEPA je pořád SEPA. Myslím, že je jedno, jestli ji odesílá Fio z ČR nebo Vr-Bank.

Ale souhlasím - jen tak dál!
jasno1
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 2. 8. 2014 18:00

Zedna1: souhlas, jsem u ČEZ a řeším stejný problém
jasno1: ano, jenže VR bank toto mít musí (a tak to rozpočítává do celkových nákladů banky), FIO to mít nemusí a tak to (dle mého názoru spravedlivěji) rozpočítává jen mezi klienty využívající této služby (a jak roste jejich počet, snižuje se podíl, který na jednu platbu připadá).

Nicméně snižuje ceny a to je hlavní.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 2. 8. 2014 22:24

U virtuálů není ani procento SIM karet na českém trhu, to jen pro upřesnění k tomu mobilnímu e-mailu. Ale samozřejmě tady to bude nejspíš krapet jinak.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zedna1 3. 8. 2014 00:09

@wit.cz
U virtuálů není ani procento SIM karet na českém trhu, to jen pro upřesnění k tomu mobilnímu e-mailu. Ale samozřejmě tady to bude nejspíš krapet jinak.


Tak takovy nesmysl uz jsem fakt hodne dlouho neslysel.
Kdyz o necem nemas ani paru, tak priste prosim radeji mlc!!!

Celkovy pocet SIM karet v CR je zhruba 14 milionu (duben/kveten 2014)
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/mob ... lionu.html

Jen BleskMobil ma pres 300 000 klientu (udaj z listopadu 2013)!!
Mobil.cz 100 000
Tesco Mobile pres 100 000 (brezen 2014)
Kaktus 35 000 (duben 2014 po pul roce)
...

Detaily napriklad v tomto clanku s tabulkou o poctech klientu virtualu (unor 2014)
http://mobil.idnes.cz/trh-virtualni-ope ... eratori_jm
V clanku jsou sice nesmysly o brzkem krachu mnoha virtualu uz za par tydnu, ktere se ovsem ani po pul roce nenaplnily, ale ta cisla o poctech klientu jsou vic nez vserikajici.

Celkovy pocet klientu u virtualu (kolem 50 virtualu) byl tedy uz na jare 2014 kolem 3/4 milionu (pres 5%) a dramaticky roste.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 3. 8. 2014 09:32

Nepros, ta čísla si mohu kdykoliv sám zjistit a ověřit.
Kdo je poskytovatelem služeb u Bleskmobil, Mobil.cz, Kaktus, Oskarta apod.? Samotní operátoři. Je to jen jejich značka, prodejní kanál, kterým tady balamutí lidi, co čtou novinky.cz. Nebo snad Ringier Axel Springer (alias Blesk) podniká v telco branži, má přístup do sítě a poskytuje telco služby? Ani omylem. Skuteční virtuálové, kteří provozují služby vlastním jménem, netvoří ani procento trhu (většina z nich pod GTS, pár pod Quadruple u VF). To je smutná realita. A to, že operátoři u svých "low cost" značek nenabízí mobilní e-mail, je v celku pochopitelné. To by pak nemuseli poskytovat služby pod svou hlavní značkou s full servisem.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zedna1 3. 8. 2014 12:53

@wit.cz
U virtuálů není ani procento SIM karet na českém trhu, to jen pro upřesnění k tomu mobilnímu e-mailu.


Za prve placnout, ze u virtualu je mene nez 1% SIM karet bez blizsiho vysvetleni, je holy nesmysl.

Za druhe bavili jsme se zde o nezanedbatelnem poctu lidi u virtualu, kteri nemaji pristup k mobilnimu emailu a v tomto kontextu jsi tvrdil, ze se jedna o mene nez 1% SIM karet, coz je holy nesmysl, protoze ani u tech virtualu, kteri podle tebe virtualy nejsou (BleskMobil apod.) lide nemaji mobilni email, takze si sam protirecis, kdyz dale potvrzujes ze ani u BleskMobilu mobilni email neni, takze opet tu placas nesmysly.

Takze budu opet prosit radeji mlcet, nez placat totalni nesmysly!

Takze je neodiskutovatelnym faktem, ze nezanedbatelne (a stale rostouci) procento lidi, kteri jsou u virtualnich mobilnich operatoru, nema pristup k mobilnimu emailu.
A proto ma smysl ta SMS notifikace.

PS: Samozrejme je pravda, ze nekteri virtualove (napr. BleskMobil) jsou ve skutecnosti jen marketingovou znackou velkych operatoru, ale to nic nemeni na tom, ze nabizeji sluzby a ceny podobne jako u jinych skutecnych virtualnich operatoru a tedy nekolikanasobne nizsi ceny, nez u velkych operatoru (zejmena predplacenky). Takze to, zda je to virtual nebo neni je jen slovickareni, podstatny je vysledek, to je cena, ktera odpovida virtualum.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 3. 8. 2014 14:01

A hlavně způsob prodeje, způsob obsluhy a rozsah služeb odpovídá virtuálům, ČEZ, Blesk apod. mají aspoň SMS o zmeškaném hovoru zdarma, virtuálové jedoucí přes MVNE typu GTS musí platit každou SMS a proto neposkytují ani toto.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod mikicz 3. 8. 2014 23:06

Co se vrátit k tématu FIO?
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zedna1 4. 8. 2014 11:54

Co se vrátit k tématu FIO?

Bavili jsme se zde o predrazenych notifikacnich SMSkach u FIO (2.40Kc/SMS) a namitka znela, ze lze misto SMS notifikace pouzit bezplatnou (okamzitou) email notifikaci.
Jenze jak pisu, tak prave mnoho lidi tuto moznost nema, protoze jsou u virtualnich mobilnich operatoru. A proto rikam, ze by to chtelo FEROVOU (a ne predrazenou) cenu SMS notifikaci ve FIO.
Takze toto neni uplne OFFTOPIC diskuze.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod malejarda 4. 8. 2014 12:18

Vsechno souvisi se vsim, kdyz snizi poplatky u tehle sluzby, tak je treba bude muset zvysit u jine, ja bych do toho neryl, tohle je stejne zbytecna sluzba.
malejarda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zedna1 4. 8. 2014 12:33

Jen pro srovnani, v mBank je cena notifikacni SMSky 1.40Kc.
Takze ferova cena neni o nejakem krvaceni nizkonakladove banky.
V dnesni dobe, narozdil od doby jeste pred par lety, uz musi banky nakupovat od mobilnich operatoru SMSky pri techto velkych objemech za nepatrne ceny.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 4. 8. 2014 13:19

Banky MUSÍ nakupovat za nepatrné ceny? To jsou zase nějaké manipulační domněnky nebo víš, kolik je průměrná velkoobchodní cena za terminaci SMS?
To je podobné jako bych říkal, že platby kartou už jsou dneska i u tak malých prodejců, že poplatek z platby kartou musí v dnešní době stát nepatrnou sumu.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 4. 8. 2014 13:30

Stejně to přeposílání mailem jako SMS je to nějaká obskurní marginální nevyužívaná služba, že to nemá cenu řešit, jestli ji umožňuje nějaký "virtuál" (ať už MVNO nebo ne). V jiných krajinách tohle nepodporují ani fyzičtí operátoři. Řádově více lidí vlastní nějaký smartphone s datovým plánem, kde mu ten mail spolehlivě přijde bez nějakého ořezávání na 160 znaků než řeší, jestli si nastaví e-mailovou notifikaci jako příchozí SMSku k virtuálnímu operátorovi...bez ohledu, že hodně lidí se vůbec obejde bez jakékoliv notifikace (mě to třeba otravuje, hlavně to navíc mít všechno u x účtů v různých formátech, a vůbec třeba na platby kartou je to úplně liché, to většina jde přes KK UCB, u níž je snad 90 % všech transakcí off-line).
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 8. 2014 13:33

Tak jednu výhodu přeposlání jako SMS má - přijde to i v zahraničí. Však to nemusíš mít na všech účtech, stačí jen na tom hlavním, kde řešíš, jestli ti včas odešly povinné platby, přišla výplata či další peníze. Musím přiznat, že mi to celkem chybí :(.
Ale zase ne natolik, abych za to byl ochoten platit :D
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zedna1 4. 8. 2014 13:44

Treba ja jsem mel v mBank nastavene SMS notifikace jen pro prichozi platby nad urcitou castku, takze mi typicky prisla SMSka o prichozi vyplate.
Do IB se neprihlasuji kazdy den a v mobilu nemam trvale zapnuta data,
to znamena, ze o emailech se take nedozvim ihned.
Takze pro mne SMS notifikace smysl ma.
Pro odchozi platby podle mne notifikace neni treba, protoze ty delam (a pripadne autorizuji) ja, takze o nich vim.

Ve FIO jsou ale notifikace vyrazne horsi nez v mBank, jednak jsou drazsi (2.40/1.40) a jednak nelze nastavit, aby chodily jen pro prichozi platby.
Doufam, ze nove IB FIO vyresi alespon ten problem rozliseni prichozi/odchozi platby pro notifikace a jeste lepe, pokud FIO i zlevni ty notifikacni SMSky.

-- 4. 8. 2014 13:55 --

wit.cz píše:Banky MUSÍ nakupovat za nepatrné ceny? To jsou zase nějaké manipulační domněnky nebo víš, kolik je průměrná velkoobchodní cena za terminaci SMS?


Uz zase kvalitne reaguje nas "vsevedouci" odbornik?

Ceny SMS jsou u levnejsich predplacenek virtualnich operatoru zhruba v rozpeti 1.20Kc az 1.50Kc (nepocitam ty drazsi). Predplacenky jsou pritom jak znamo vlastne to nejdrazsi, co muze byt, oproti pausalum a firemnim cenam.
Takze je zcela zrejme, ze nejake vyhodne pausaly, pripadne firemni smlouvy s mnozstevnimi slevami (banky) se musi pohybovat hluboko pod 1Kc/SMS, proste par (deseti) haleru.
K tomuto nepotrebuji znat konkretni velkoobchodni nabidky.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: PatrikChrz a 4 návštevníků