od vlkoslav 7. 3. 2018 08:36
Díky všem za rady.
Tak jsem dva dny po výběru z bankomatu (sobota-pondělí) vynuloval kreditní účet vnitřním převodem z Hello BÚ. Na základě tehdy zobrazovaného disponibilního zůstatku. Z výpisu jsem se dodatečně dozvěděl, že výběr z bankomatu byl zaúčtován v pondělí. Společně s 1% poplatkem za výběr z bankomatu v zahraničí.
V úterý jsem kontroloval, jestli splátka došla - nedošla a podle aktuálního disponibilního zůstatku se ještě zvýšila dlužná částka o onen 1% poplatek (což jsem ale nevěděl, o co konkrétně jde). I převedl jsem promptně další interní splátku ve výši poplatku. Ještě pár dní jsem účet kontroloval, ale stále zobrazoval disponibilní zůstatek jako v úterý.
Pak mi v pátek přišly dva maily o přijetí dvou splátek s upozorněním, že došly s nesprávným VS. Správný jsem ale v době splátek neznal, poněvadž je uveden až ve výpisu, který ještě nebyl vystaven. (Podle produktových informací jsem zadal náhradní VS - rodné číslo, podle kterého byly splátky posléze správně přiřazeny.)
Podle únorového výpisu byly splátky zaúčtovány ve čtvrtek, nebyl účtován žádný úrok ani měsíční poplatek za rezervaci úvěrových zdrojů a nakonec byla připsána 1% odměna za v únoru provedené platby.Takže nyní mám disponibilní zůstatek o onu odměnu vyšší - mám na účtu přeplatek.
Za mě spokojenost. Moje chyba mě stála jen ten 1% poplatek za výběr z bankomatu, naopak jsem ušetřil měsíční poplatek, což jsem ani neměl v úmyslu.
Ještě jsem udělal jednu zkušenost s Hello kreditkou - nešlo s ní zaplatit v Rakousku benzín na diskontní automatické pumpě.