od fc70 26. 9. 2016 23:08
Na obyčejné rezervace konkrétní vstupenky je concierge myslím docela zbytečný: než to někomu nadiktuji do telefonu a je mi nabídnuta jedna varianta, už mám na počítači prohlédnutých variant pět, a i zaplaceno, aniž bych diktoval údaje o své kartě někomu po telefonu. To může být tak jedině pro lidi, co nechtějí o počítači ani slyšet.
Erste Premier umí na požádání zařídit dovolenou u cestovky podle individuální představy, ale trvá to přes 24 hodin, což je, obzvlášť když si nerozumíme a je to potřeba upravit, zkrátka moc; za tu dobu to mám na booking.com apod. sám poskládané desetkrát. Může to fungovat pro objednávku typu „chceme na týden na pláž a nezajímá nás ani kde, ani kolik to bude stát, nikdo na to teď nemá ani půl hodiny času“, ale tak uvolněný vztah k penězům a tak napjatý kalendář tedy nemám.
Hodit se concierge může dobře, když je potřeba něco trošku neurčitého najít (srovnat několik dodavatelů na internetu, nebo je i obvolat) a člověk nemá čas (najděte mi firmu, která dělá X, a zjistěte, kolik by to stálo; zjistěte, jestli existuje varianta výrobku s vlastností Y). Když nejde o život, nemuset tím trávit hodinu a někomu to přenechat by bylo ideální—zkrátka opravdu ušetřit čas, tím, že concierge opravdu docela dost času pro mě pracuje.
Moje zkušenost s tímto typem požadavku je zatím (Erste Premier) taková rozpačitá – obvyklá odpověď byla „hledali jsme a tohle neexistuje“, což může být dost dobře úplná pravda (chtěl jsem po nich relativně neobvyklé věci), ale nemám to jak zkontrolovat, aniž bych tím tu hodinu nebo víc strávil sám. V jednom případě mi ale natvrdo řekli, že věc sehnat nejde (a, buďme féroví, dál se snažili, nabídli mi odkaz na neoriginální alternativu), ale přitom stačilo poslat mail oficiálnímu kontaktu firmy a do druhého dne jsem měl nabídku. A nejhorší je, že i přes výslovnou žádost jsem od nich nedostal jasný seznam toho, co teda sami zkusili, takže když nic nenašli, musel bych začít úplně od začátku, jako by ta služba neexistovala. (Erste Premier concierge evidentně funguje tak, že call centrum většinu těch požadavků jen zapíše a předá k řešení později nebo někomu jinému, takže se docela projeví ztrátovost hry na tichou poštu.)
Takže Erste Premier concierge nadále plánuji používat jen pro … no, rozmary: věci, které rozhodně zjistit nebo zařídit nepotřebuji tak, abych tomu byl ochoten věnovat hodinu času, a u kterých mi vůbec nebude vadit, když se nestanou. A využívání nabídek Premier benefit klubu, jen proto, že to jinak nejde. A možná na zavolání taxíku v cizím městě; to se snad nedá pokazit.
S MasterCard Elite program „nonstop alarm centrum“ jsem měl před lety výbornou zkušenost, když jsem zavolal, že mám v daném městě krátkou dovolenou, jsem bez pohodlného přístupu k pořádnému počítači, a chtěl bych na další den doporučit nějaký program: zeptali se na mé zájmy a představu, rozpočet, a do pár hodin jsem měl v mailu několik velmi dobře odpovídajících nabídek.
A pak jsem to o rok později zkusil znovu, a jak na lince slyšeli „doporučit“, byla okamžitá odpověď „ale to já nemůžu, něco Vám doporučovat“. A vzhledem k tomu, že MC alarm centrum má omezený rozsah požadavků (ne jako Erste, kde je naznačují „libovolné přání“), a zbylo leda tak to objednávání vstupenek a volání instalatéra, tím to pro mě skončilo.