Nejlepší a nejbezpečnější internetové bankovnictví v ČR

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod kamarad.michal 22. 4. 2017 18:47

Chci se zeptat, jaká dle vašeho názoru má v České republice banka nejlépe zabezpečení internetové bankovnictví, kterém je současně moderní a umožňuje skvělé funkce. Podobně se ptám u Smartbankingu, který jen dnes součást každé banky.

-- 22. 4. 2017 19:00 --

Já udělám takový menší srovnání:

1) Česká spořitelna: internetový SERVIS 24

+možnost změny on-line limitů karet, včetně možnosti nastavení dočasných limitů
+možnost změny kódu PIN u platební karty
+SERVIS 24 je přehledný
+v SERVIS 24 je náhled na veškeré produkty klienta ve finanční skupině České spořitelny a.s., včetně historie transakcí na účtu penzijního připojištění

- zpoplatněné přihlašovací sms 2 Kč - nemá žádná banka v ČR!!!!!!
- velmi drahé pořízení a hlavně poplatek za prodloužení platnosti certifikátu na čipové kartě ( roční poplatek za vyšší zabezpečení)
- notikační sms u transakcí o použití karty nejdou nastavit na konkrétní částku tzn. výběr z bankomatu vyšší než 2 000 Kč
- notifikační sms, emaily o přijaté/odchozí platbě nejsou nastavit vůbec
- notifikační sms/emaily o změny zůstatku jsou zasílány se zpožděním následující pracovní den ráno

Podobně je to u aplikace MŮJ STAV, kde jsou v náhledu pouze účty klienta, nikoliv disponujících účtů.

Mobilní SERVIS 24 nezobrazuje blokované částky platební kartou, neumožnuje zadávat trvalé příkazy a hlavně je pro službu stanoven jednotný transakční limit ve výši 30 000 Kč na den. Není možné si nastavit limit nižší, než třeba 30 000 Kč ( třeba 5 000 Kč) nebo naopak limit vyšší.

V každém případě se připravuje nové internetové a mobilní bankovnictví George, které by mělo umět nové funkčnosti. V současné době ho již testuji, ale zatím je tam jen náhled na účty a nic moc tam nejde provádět. Připadá mi moc barevné, hlavně při platbách kartou jsou tam zobrazeny loga obchodů, kde se platba prováděla.
Uvidíme, jak se Gorge bude vyvíjet dále a zda předčí jiné bankovní ústavy.

-- 22. 4. 2017 19:25 --

2) Komerční banka - Moje banka

+ náhled na veškeré produkty KB a.s, včetně produktů finanční skupiny ( oproti ČS a.s. se nezobrazují pohyby stavební spoř. či penz. připojištění)
+ využívání vyšší bezpečnosti - certifikátu na čipové kartě je pouze jednorázově zpoplatněno ( jinak se dále nic neplatí)
+velmi přehledné a podrobné nastavení zasílání notifikačních sms/emailů a to na více kontaktů tj. na více telefon. čísel či emailů.
+požádání o archivní výpisy, které je zdarma a ke stažení jsou veškeré výpisy od založení účtu, doba náhledu je však pouze 3 měsíce.
+v aplikace Moje banka nejlepší nastavení Smartbankingu v ČR, nastavení povolených účtů, limitů transakcí či zabezpečení Smartbankingu
+ placení mobilem - NFC platby



- změny limitů platebních karet či nastavení karty je se zpožděním 1 pracovního dne a zobrazení do 2. prac. dne ( na zlepšení se pracuje, od cca. 7/2017-bude vše on-line)
- bankovní výpisy k dispozici ke stažení pouze 3 měsíce, pak zmizí a je nutné si požádat o archivní výpisy
- u KB a.s. je velmi vysoké množství tzv. offline plateb, kdy se nevytváří blokace prostředků na účtu tj. řadu plateb bezkont. kartou není vidět v karetních blokací jak v aplikaci Moje banka, tak Mobilní banka.
- zabezpečení při přihlášení do aplikace Moje banka je závislý na certifikátu v souboru, který není moc bezpečný. ( heslo certifikátu nelze zablokovat, sms při přihlášení či platbě chodí náhodně). Lepší je zabezpečení přes certifikát na čipové kartě.
- rozdělení plateb na Dnešní činnost a Historie transakcí, kdy se platby z tzv. dnešní činnosti přesunou druhý den po nočním zpracování do Historie transakcí
- při zasílání notifikace o přijaté platbě chodí tato informace do sms/emaily se zpožděním


Mobilní banka Komerční banky
+zobrazuje veškeré produkty nejen KB a.s., ale celé skupiny finanční skupiny Komerčí banky, včetně náhledy na účty, kde je klient disponent
+velmi bezpečně zabezpečené, zadává se identif. číslo a heslo ( nikoliv pouze PIN) a v aplikaci Moje banka velmi precizní nastavení limitů plateb
+ nově tzv. Pusch notifikace a zobrazení zůstatku v % dle nastavení klienta
+ mobilní platební karta tzv. NFC platby ( výhoda je, že jde vždy o on-line autorizace plateb )

- není možné menit limity karet v aplikaci on-line ( již se pracuje na nápravě, v létě bude změna)
- bohužel Komerční banka má při platbě bezkont. kartou hodně tzv. offline transakcí

Jinak u KB a.s. je problém, že veškeré důležité změny v podpisových vzorech, včetně zrušení účtu je možné provádět pouze na domácí pobočce.

-- 22. 4. 2017 19:32 --

Dále se zaměřím na ČSOB - ERA Poštovní spořitelny
kamarad.michal
Diskutér

Odeslat příspěvekod kardiaq 22. 4. 2017 19:56

Zabezpeceno to maji vsechny banky obdobne a kdo mezi tim hleda nejlepsi zabezpeceni, je paranoik.
kardiaq
Návštěvník

Odeslat příspěvekod DrumSession 22. 4. 2017 20:50

JJ o bezpečnost bych až tak velikou starost neměl. Možná bych to rozdělil na:
• Přihlášení - jen jmeno + heslo, jmeno + heslo + SMS, jmeno + SMS + PIN
• Provedení transakce - potvrzení SMS + PIN, potvrzení a PIN, potvrzení a SMS, bez ničeho (jen uvnitř banky), bez ničeho (jen mezi mými účty)
Vítězem IB je to z hlediska user friendly + pokročilé funkce.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 22. 4. 2017 21:32

Zrovna velké banky moc velkou uživatelskou přívětivostí neoplývají, každá mé své podstatné mouchy.

S bezpečností bych problémy taky neviděl, až na používání bankovnictví na mobilech. Spiš je problém s paranoiou některých bank, kdy třeba ČSOB má na všechno 9místné alfanumerické kódy. Dle mého názoru stačí mnohem kratší a jen číselné.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 22. 4. 2017 22:02

U CSOB se to da nyni uz obejít autentizacni appkou v mobilu, ktera to ponekud zjednodusuje.
Problem je spis v mobilnim bankovnictvi, kde je na vsechno nemenny 5mistny PIN a na zadane prevody neni zadny limit (nebo o nem nevim).
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod kamarad.michal 22. 4. 2017 22:43

U ČSOB jde 5-místný PIN změnit za jiný v internetovém bankovnictví. Limit pro Smartbanking je společný s internetovým bankovnictvím. Tak denní 20 000 Kč platí dohromady pro internetbanking i Smartbanking. U Poštovní spořitelny se musí při první platbě přes Smartbanking zadat kód z SMS,pak dle částky platby.
kamarad.michal
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 22. 4. 2017 23:39

Myslel jsem nemenny, jako ze je pro vsechny prihlaseni i platby stejny, proste to neni jednorazove heslo nebo aspon jine heslo pro platby a jine pro prihlaseni.
Kde jsi vzal 20tis? Rozhodne jsem za den zadaval platby za vic nez 20tis pres mobilni bankovnictvi.
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod Mikka1 22. 4. 2017 23:53

Mě jen napadá, proč ta internetvá bankovnictví využíváš, když z nich máš takový strach, že sepisuješ podobné příspěvky a to tuším už podruhé.
ČSOB i ČS ti nabídnou účet i bez IB :-), možná i další...

Mně třeba vadí, že (téměř) všude je třeba mobilní telefon. Bez něj nejde skoro nic a přijít o něj není až takový problém.
A se změnou tel. čísla si člověk taky celkem užije...
Mikka1
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 23. 4. 2017 03:12

Mikka1: Sberbank nabizela a snad jeste nabizi autorizaci pomoci tokenu, bez nutnosti mobilu.
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 23. 4. 2017 03:12

taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod DrumSession 23. 4. 2017 06:41

quote="Mikka1"] když z nich máš takový strach[/quote]
Strach má křivé nohy...

Mikka1 píše:Mně třeba vadí, že (téměř) všude je třeba mobilní telefon. Bez něj nejde skoro nic a přijít o něj není až takový problém.

Na druhou stranu nejbezpečnější je 3kombinace jmeno + SMS + PIN, takž i když ti někdo hackne č.ú. a sebere mobil, tak ještě musí přejít přes PIN.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jumpmans 23. 4. 2017 06:50

Nejlepsi zabezpeceni mela imho eBanka ktera pouzivala hw token pripadne jeho mobilni obdobu pres sifrovane sms do simtoolkit, ktere byly vicemene nezavisle na mobilu. S postupem casu to zabila cena zA token 85kc mesicne a neochota uzivatelu pouzivat simtoolkit misto normalnich sms a operatoru to podporovat.
jumpmans
Diskutér

Odeslat příspěvekod kamarad.michal 23. 4. 2017 07:33

taylor729 píše:Myslel jsem nemenny, jako ze je pro vsechny prihlaseni i platby stejny, proste to neni jednorazove heslo nebo aspon jine heslo pro platby a jine pro prihlaseni.
Kde jsi vzal 20tis? Rozhodne jsem za den zadaval platby za vic nez 20tis pres mobilni bankovnictvi.


Souhlasím, jen jsem to nepochopil.
Ohledně limitu ČSOB myslím tím, že je zcela společný pro internetbanking a smartbanking. Pokud má člověk nastavený denní ve výši třeba 20 000 Kč a pošle ráno přes internetbanking platbu ve výši 10 000 Kč, tak může ještě večer poslat 10 000 Kč přes smartbanking nebo také interbetbanking.
Vždy záleží jaký je nastaven limit pro interbetové bankovnictví.

-- 23. 4. 2017 07:33 --

taylor729 píše:Mikka1: Sberbank nabizela a snad jeste nabizi autorizaci pomoci tokenu, bez nutnosti mobilu.


Ano, Sberbank stále nabízí autentizační kalkulačku.

-- 23. 4. 2017 07:37 --

jumpmans píše:Nejlepsi zabezpeceni mela imho eBanka ktera pouzivala hw token pripadne jeho mobilni obdobu pres sifrovane sms do simtoolkit, ktere byly vicemene nezavisle na mobilu. S postupem casu to zabila cena zA token 85kc mesicne a neochota uzivatelu pouzivat simtoolkit misto normalnich sms a operatoru to podporovat.


Přesně souhlasím, simtoolkit byl super. Bohužel banky to nechtějí podporovat ( zpoplatnění) a operátoři také ne. Vždy by měla být vyšší bezpečnost prioritou.

-- 23. 4. 2017 07:40 --

Ještě mě napadlo, jak je bezpečný certifikát na čipové kartě s externí klávesnicí?

Já si myslím, že riziko napdaní je zde minimální a jde v současné době o jeden z nejlépe zabezpečených způsobí přihlášení a ovládání internetového bankovnictví.
Nevýhoda je, že je nutné do PC instalovat certifikát a ne ve všech prohlížečích je vždy funkční.
kamarad.michal
Diskutér

Odeslat příspěvekod Mikka1 23. 4. 2017 07:42

Já vím, ale kvůli tomu zrovna Sberbank to fakt ne :-), to už radši druhou SIM, kdybych chtěla toto řešit a že nějak nepotřebuji...
a ani útok na účet i mobil nečekám :-D ale tak Michal by mohl :-)
Mikka1
Diskutér

Odeslat příspěvekod kardiaq 23. 4. 2017 07:57

Mikka1 píše:...
Mně třeba vadí, že (téměř) všude je třeba mobilní telefon. Bez něj nejde skoro nic a přijít o něj není až takový problém.
A se změnou tel. čísla si člověk taky celkem užije...

SIM lze u operatora zablokovat a nechat si poslat novou. Rozhodne neni treba menit cislo.

Resil jsem uz nekolik neopravnenych odcerpani z uctu a vzdy byla na vine jen a pouze hloupost uzivatele, vetsinou se ti hlupaci vyznacuji pouzivanim facebooku, tedy posilaji sve autorizacni SMS pres facebook. Ze statistickeho hlediska se da tak rict, ze pokud si zrusite facebook, zvysite si tim zabezpeceni sveho IB.
kardiaq
Návštěvník

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: _vpa, Kamča, octaviampi a 11 návštevníků