Chci se zeptat, jaká dle vašeho názoru má v České republice banka nejlépe zabezpečení internetové bankovnictví, kterém je současně moderní a umožňuje skvělé funkce. Podobně se ptám u Smartbankingu, který jen dnes součást každé banky.
-- 22. 4. 2017 19:00 --
Já udělám takový menší srovnání:
1) Česká spořitelna: internetový SERVIS 24
+možnost změny on-line limitů karet, včetně možnosti nastavení dočasných limitů
+možnost změny kódu PIN u platební karty
+SERVIS 24 je přehledný
+v SERVIS 24 je náhled na veškeré produkty klienta ve finanční skupině České spořitelny a.s., včetně historie transakcí na účtu penzijního připojištění
- zpoplatněné přihlašovací sms 2 Kč - nemá žádná banka v ČR!!!!!!
- velmi drahé pořízení a hlavně poplatek za prodloužení platnosti certifikátu na čipové kartě ( roční poplatek za vyšší zabezpečení)
- notikační sms u transakcí o použití karty nejdou nastavit na konkrétní částku tzn. výběr z bankomatu vyšší než 2 000 Kč
- notifikační sms, emaily o přijaté/odchozí platbě nejsou nastavit vůbec
- notifikační sms/emaily o změny zůstatku jsou zasílány se zpožděním následující pracovní den ráno
Podobně je to u aplikace MŮJ STAV, kde jsou v náhledu pouze účty klienta, nikoliv disponujících účtů.
Mobilní SERVIS 24 nezobrazuje blokované částky platební kartou, neumožnuje zadávat trvalé příkazy a hlavně je pro službu stanoven jednotný transakční limit ve výši 30 000 Kč na den. Není možné si nastavit limit nižší, než třeba 30 000 Kč ( třeba 5 000 Kč) nebo naopak limit vyšší.
V každém případě se připravuje nové internetové a mobilní bankovnictví George, které by mělo umět nové funkčnosti. V současné době ho již testuji, ale zatím je tam jen náhled na účty a nic moc tam nejde provádět. Připadá mi moc barevné, hlavně při platbách kartou jsou tam zobrazeny loga obchodů, kde se platba prováděla.
Uvidíme, jak se Gorge bude vyvíjet dále a zda předčí jiné bankovní ústavy.
-- 22. 4. 2017 19:25 --
2) Komerční banka - Moje banka
+ náhled na veškeré produkty KB a.s, včetně produktů finanční skupiny ( oproti ČS a.s. se nezobrazují pohyby stavební spoř. či penz. připojištění)
+ využívání vyšší bezpečnosti - certifikátu na čipové kartě je pouze jednorázově zpoplatněno ( jinak se dále nic neplatí)
+velmi přehledné a podrobné nastavení zasílání notifikačních sms/emailů a to na více kontaktů tj. na více telefon. čísel či emailů.
+požádání o archivní výpisy, které je zdarma a ke stažení jsou veškeré výpisy od založení účtu, doba náhledu je však pouze 3 měsíce.
+v aplikace Moje banka nejlepší nastavení Smartbankingu v ČR, nastavení povolených účtů, limitů transakcí či zabezpečení Smartbankingu
+ placení mobilem - NFC platby
- změny limitů platebních karet či nastavení karty je se zpožděním 1 pracovního dne a zobrazení do 2. prac. dne ( na zlepšení se pracuje, od cca. 7/2017-bude vše on-line)
- bankovní výpisy k dispozici ke stažení pouze 3 měsíce, pak zmizí a je nutné si požádat o archivní výpisy
- u KB a.s. je velmi vysoké množství tzv. offline plateb, kdy se nevytváří blokace prostředků na účtu tj. řadu plateb bezkont. kartou není vidět v karetních blokací jak v aplikaci Moje banka, tak Mobilní banka.
- zabezpečení při přihlášení do aplikace Moje banka je závislý na certifikátu v souboru, který není moc bezpečný. ( heslo certifikátu nelze zablokovat, sms při přihlášení či platbě chodí náhodně). Lepší je zabezpečení přes certifikát na čipové kartě.
- rozdělení plateb na Dnešní činnost a Historie transakcí, kdy se platby z tzv. dnešní činnosti přesunou druhý den po nočním zpracování do Historie transakcí
- při zasílání notifikace o přijaté platbě chodí tato informace do sms/emaily se zpožděním
Mobilní banka Komerční banky
+zobrazuje veškeré produkty nejen KB a.s., ale celé skupiny finanční skupiny Komerčí banky, včetně náhledy na účty, kde je klient disponent
+velmi bezpečně zabezpečené, zadává se identif. číslo a heslo ( nikoliv pouze PIN) a v aplikaci Moje banka velmi precizní nastavení limitů plateb
+ nově tzv. Pusch notifikace a zobrazení zůstatku v % dle nastavení klienta
+ mobilní platební karta tzv. NFC platby ( výhoda je, že jde vždy o on-line autorizace plateb )
- není možné menit limity karet v aplikaci on-line ( již se pracuje na nápravě, v létě bude změna)
- bohužel Komerční banka má při platbě bezkont. kartou hodně tzv. offline transakcí
Jinak u KB a.s. je problém, že veškeré důležité změny v podpisových vzorech, včetně zrušení účtu je možné provádět pouze na domácí pobočce.
-- 22. 4. 2017 19:32 --
Dále se zaměřím na ČSOB - ERA Poštovní spořitelny