od xls 8. 7. 2017 19:45
Zkoušel jsem se přihlásit, bylo to tragicky pomalé. Jsem sice na druhém konci světa, ale Servis24 a další IB chodí velice slušně. Mám trochu obavu, aby to nebylo jako UCB: informační hodnota slabá, přehlednost taky, zadávání i jednoduchých pokynů komplikované, nové funkce prakticky žádné. Jak tam byly pořád přesýpací hodiny na začátku, tak zůstaly.
Poslední zkušenost s ČS. Vyrazil jsem na hlavní pobočku v krajském městě, abych si vybral z cizoměnového účtu. Přijdu, ze 3 pokladen sice funkční jen 1, ale přede mnou asi 4 klienti, tak to jsem si říkal, že to vypadá ještě dobře, protože jsem docela spěchal. Ostatních 15+ přepážek většinou obsazeny pracovníky, klienti tak u 1/3.
Po 1/4 hodině na mě nakonec přišla řada, podávám pokladní občanku a lístek s číslem účtu a požadovanou částkou. "Vy tady nemáte podpisový vzor! Bez něj vám to nemůžu dát". Marně jsem namítal, že tam mám EP, několik účtů, několik karet a že už jsem tam desítky papírů dávno podepisoval. Prostě že nedá, že mě přehodí na jinou přepážku a teprve pak mi ty peníze dá. Marně jsem namítal, že ve všech ostatních bankách hodíte občanku a řeknete částku, všude mi to na výběr vždycky stačilo. Tady ne.
No a pak jsem dalších 20 minut čekal, než se někdo na přepážkách přestane kopat do zadku nebo nějaký klient odejde. Po 20 minutách se mnou milostivě jeden na přepážce udělal ten podpisový vzor, pak že to půjde naskenovat, aby se to rychleji objevilo v systému, po naskenování zjistil, že se to v systému stejně neobjevuje. Pak zase čekání na tu pokladní, která sice taky zjistila, že v systému jak podpisový vzor nebyl, tak dál není, ale asi jsem už vypadal dost naštvaně, tak neriskovala, že budu čekat na nějakou aktualizaci jejich systém. Takže jsem tam nakonec strávil skoro hodinu.
Jak jsem tam čekal a ta skupina trpělivých zákazníků se mnou, tak tam ještě jeden klient začal vykřikovat, jak je to možný, že nikdy nic takovýho nikdy neviděl, co že je to za banku (podstatu jsem nepochopil), na to pracovníci banky taky jen nevěřícně krčili rameny, jako že co se dá dělat.
To mi ale připomíná, že jsem si před pár lety přišel na pokladnu vyzvednout dividendy a tam mě pokladní taky místo vyplacení peněz pustila po kolegyním kvůli aktualizaci mé nové občanky v systému (to jsem klientem ani nebyl).
Krátce řečeno, tenhle ústav snad zakládali v předminulým století spolu s blázincem a pak to nějak zapomněli rozdělit, protože ty postupy nikdo normální vymyslet nemohl. Představa, že to vyřeší nějaké barevnější ib, je, myslím, naprosto mimo.