Náklady na vedení administrativy s.r.o?

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod armejn 23. 10. 2014 23:38

Dobry den
Chci se zeptat s jakymi rocnimi "administrativnimi" naklady muzu tak zhruba pocitat za obdobi jednoho roku pro mensi sro?

Administrativnimi naklady myslim predevsim najmuti si nejake baby co se bude starat o ucetnictvi firmy a bude resit ruzne dalsi "ucetni/administrativni" zalezitosti ktere bych si nedokazal vyresit sam. Pocitejte prosim s nejakou "babou" (osvč a ne přímo firmou, baba bude určitě levnější než samotná (nějaká firma)).
Jednalo by se o malou s.r.o firmu s jedním společníkem a žádným nebo jediným zaměstnancem (zaměstnancem by případně byl samotný jediný společník). Firma by spolupracovala s cca 5-15 dalšími subjekty, prakticky jen jednotlivci (osvč nebo nějaká dohoda o provedení práce atd.). Část (5-10?) z tohoto by byly zahraniční subjekty (především ze "západních zemí").
-Obrat/tržby by firma začala generovat nejdřívě za cca půl roku po svém založení (asi) a pohybovaly by se (pokud počítáme s optimistickou variantou) na urovni pár milionů Kč, pokud by se fakt dařilo tak max tak 10-20 mil Kč (jestli je to reálné nebo, ať není prosím předmětem diskuze).
Jediný společník/jednatel by zaroven zustal i OSVČ paralelně s "funkcí" společníka. Vklad do firmy by byl asi minimální zpočátku, nějaká velká aktiva ani sídlo by firma neměla (pouze pronájem "virtuální" kanceláře). Sídlo by firma měla pravděpodobně v Praze.

"Babu" bych si představoval jako nějakého trochu zkušenějšího živnostníka (účetní atd.) která vede účetnictví více firmám/subjektům zároven, nechci platit zbytečné peníze navíc za celou nejakou firmu, jednotlivec na to podle mě stačí.Starala by se spíše jen o to nejnutnější a věci které nezvládnu nebo nechci dělat sám (podvojné účetnictví např.). Ostatní "jednodušší" věci bych si dokazal zaridit sam (jako samotné založení s.r.o atd.).

Kolik by si tak tato účetní účtovala ve výše popsaném případě za rok?
Diky
armejn
Návštěvník

Odeslat příspěvekod omgf 24. 10. 2014 09:41

Kolik stojí baba nevím, ale standardní řešení je účetní firma.

V Sudetech se pohybují ceny takto 17 Kč za řádek + 120-150 Kč měsíčně za vedení mzdy, plus 1 měsíční průměrná faktura na konci navíc za závěrku.
Pokud s.r.o. nemá dost pohybů, tak paušál 500 Kč měsíčně.
V Praze jsou ceny asi vyšší, před pár lety mi nabízeli 25 Kč za řádek.


Jestli se ti vyplatí se kvůli tomu drbat s babou, tak by měla být levnější než toto
omgf
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod astrapa 24. 10. 2014 11:07

Možná tě zaujme poslední tažení MF proti virtuálním sídlům, které v konečném důsledku možná i povede k jejich zákazu...
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod armejn 24. 10. 2014 18:08

astrapa: O tom nic nevim, muzete mi rict vice? Ja stim neplanuju nic "nelegalniho", jen se mi to hned z několika důvodu vyplatí/hodí, neplánuji před státem nic skrývat (příjmy), takže kdyby měly virtuální sídla skončit, tak to by teda byla celkem škoda...

omgf: 17 kč za řádek, tím myslíte co, jako ve vedení účetnictví nebo v danovém přiznaní...? V mém případě by to podle vás bylo tedy 1800Kč+průměrná měsíční faktura za závěrku+17kč*kolik tak řádků v mém případě?

Díky
armejn
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 24. 10. 2014 18:48

No a kolik budes vydavat realne faktur?
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 25. 10. 2014 08:13

Virtuální sídla prakticky k 1. 1. 2015 skončí. Do daňového řádu se dostalo ustanovení, které zakazuje možnost odvolání proti delegaci místní příslušnosti. Bude to fungovat tak, že finančák si vyjede všechny firmy ve virtuálním sídle, a přehodí je na finanční úřad bydliště společníka / jednatele a ten nový (malý finančák u vás doma, před kterým jste utíkali do Prahy) ihned zahájí kontrolu na všechny roky kam bude moct (čili 2012, 2013, 2014). To je program na rok 2015 co se týká finanční správy.

Jinak položka za 17 Kč znamená za doklad. A řekl bych že 17 Kč je z levného kraje. Já na tom nemusím rejžovat, ale dělám to za dvacku (tedy doklad u někoho kdo vede účetnictví a není plátcem DPH). U plátců DPH za 25 Kč.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 25. 10. 2014 09:04

Ale zase to neni nic proti ničemu, zatím jde "jen" o tažení MF. Pokud někdo bydlí v nájmu a nemá možnost nahlásit sídlo firmy doma (protože k tomu potřebuje písemný souhlas majitele bytu), nebo nemá prostředky na vlastní kancelář, je pro něj virtuální sídlo za pár korun jediným řešením. Pokud má firma účetnictví v pořádku, tak holt bude muset přečkat jeden uragán v podobě kontroly. Myslíš, že budou kontrolovat úplně všechny firmy? Pokud firma řádně zakládá účetní závěrku do sbírky listin a řádně si plní své povinnosti, vč. vedení účetnictví a řádných odvodů DPH, tak není důvod, aby se na ní zaměřovala pozornost FÚ? Někde jsem četl, že FÚ má prográmek, který tipuje firmy s podezřelým daňovým přiznáním. Ale pokud firma bude mít vše OK, tak není důvod ji otravovat, nebo jo?

Mimochodem, kam přehodí firmu se společníkem z Kypru a jednatelem Slovákem? :-D Pod specializovaný FÚ?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod Rop 25. 10. 2014 12:14

Tak jeden uragán to nebude. Od 1. 1. 2016 se zavádí elektronická evidence tržeb a kontrolní výkaz ... de facto to znamená, že účetnictví bude vedeno přímo na serverech státní správy. Navíc od 1. 1. 2016 budou všichni plátci DPH měsíční. Rok 2015 je jenom příprava rozdělit daňové poplatníky rovnoměrně. Už na rok 2016 plánuji zvýšení své pojistky na na víc než desetinásobek. Nejlepší rada pak už bude, že všichni mají podnikat na černo, protože ti co vystavují doklady jsou mnohem víc ohroženější, než ti co je nevystavují.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod armejn 25. 10. 2014 16:36

S474N: No já faktury budu spíše dostávat než vystavovat a první faktura bude vystavena až po pár měsících po založení, pravděpodobně, jak jsem říkal příjmy se začnou generovat nejdříve po cca půl roce. Můžete mi tedy odhadem někdo prosim sdělit priblizny pocet radku v mem popsanem pripade? Mesicne dostanu tak 2-3 faktury (co budu muset muset zaplatit)

Jinak ty virtuální sídla se budou fakt rušit, nebo jejich majitelé jen hodně buzerovat? U mě to totiž bude fakt opodstatněné a nemám se čeho bát. Budou se tedy vyloženě RUSIT, PRIMO ZAKAZOVAT nejakym zakonem, nebo jen "buzerovat" jejich majitelé?

Sidlo by bylo v praze (virtualni) a jediny spolecnik by tou dobou bydlel ve Stredoceskem kraji v dojezdove vzdalenosti Prahy.
armejn
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 25. 10. 2014 17:32

Obecně z Prahy se vše co půjde přesune "na venkov".
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 25. 10. 2014 17:58

Abych přispěl svoji troškou do mlýna - naše SVJčko platí účetní necelých 9 stovek za měsíc.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bodyczech 25. 10. 2014 18:27

Taky přispěju k tématu, malé s.r.o. s jedním zaměstancem, asi 10 - 20 dokladů měsíčně, a platím účetní 1,000.- Kč.
Je pravda, že dlouho jsem řešil a dosud v tom nemám jasno, zda-li dál držet malé s.r.o. a odvádět za sebe jako zaměstnance ty šílené odvody nebo si udělat živnosťák jako fyz. osoba...
bodyczech
Nadšenec

Odeslat příspěvekod astrapa 25. 10. 2014 20:55

armejn: nebudou buzerovat majitele virtuálních sídel, ale jednatele těch firem, co na nich sídlí...
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod armejn 25. 10. 2014 23:06

Díky, hlavne bodyczech a PatrikChrz

kolik tak platite za zavěrku, je to jak tu kdosi psal, výše jedné průměrné měsíční faktury?
armejn
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bodyczech 26. 10. 2014 08:17

armejn: mám celou správu účetnictví vč. uzávěrek atd. v ceně, tj. 12k ročně.
bodyczech
Nadšenec

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků