Dobry den
Chci se zeptat s jakymi rocnimi "administrativnimi" naklady muzu tak zhruba pocitat za obdobi jednoho roku pro mensi sro?
Administrativnimi naklady myslim predevsim najmuti si nejake baby co se bude starat o ucetnictvi firmy a bude resit ruzne dalsi "ucetni/administrativni" zalezitosti ktere bych si nedokazal vyresit sam. Pocitejte prosim s nejakou "babou" (osvč a ne přímo firmou, baba bude určitě levnější než samotná (nějaká firma)).
Jednalo by se o malou s.r.o firmu s jedním společníkem a žádným nebo jediným zaměstnancem (zaměstnancem by případně byl samotný jediný společník). Firma by spolupracovala s cca 5-15 dalšími subjekty, prakticky jen jednotlivci (osvč nebo nějaká dohoda o provedení práce atd.). Část (5-10?) z tohoto by byly zahraniční subjekty (především ze "západních zemí").
-Obrat/tržby by firma začala generovat nejdřívě za cca půl roku po svém založení (asi) a pohybovaly by se (pokud počítáme s optimistickou variantou) na urovni pár milionů Kč, pokud by se fakt dařilo tak max tak 10-20 mil Kč (jestli je to reálné nebo, ať není prosím předmětem diskuze).
Jediný společník/jednatel by zaroven zustal i OSVČ paralelně s "funkcí" společníka. Vklad do firmy by byl asi minimální zpočátku, nějaká velká aktiva ani sídlo by firma neměla (pouze pronájem "virtuální" kanceláře). Sídlo by firma měla pravděpodobně v Praze.
"Babu" bych si představoval jako nějakého trochu zkušenějšího živnostníka (účetní atd.) která vede účetnictví více firmám/subjektům zároven, nechci platit zbytečné peníze navíc za celou nejakou firmu, jednotlivec na to podle mě stačí.Starala by se spíše jen o to nejnutnější a věci které nezvládnu nebo nechci dělat sám (podvojné účetnictví např.). Ostatní "jednodušší" věci bych si dokazal zaridit sam (jako samotné založení s.r.o atd.).
Kolik by si tak tato účetní účtovala ve výše popsaném případě za rok?
Diky