povinnost zakaznikovi dorucit fakturu?

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Vindobona 6. 4. 2017 12:53

Dobrý den,
zajímalo by mne, zda musí mobilní operátoři jako např. Vodafone vždy zasílat zákazníkovi fakturu nebo je legální, že faktury mají pouze ve své samoobsluze a zákazník si je musí sám najít a stáhnout?

Já osobně nemůžu vodafone za žádnou cenu donutit , aby mne posílal faktury. Každý měsíc mi posílají rovnou urgence. Ale já bez faktury nevím kolik a kdy mám platit. Na jejich infolince mi řekli, že si mám faktury stahovat z jejich samoobsluhy.
Vím že někomu to posílají, mne ale ne. Prosím řešte jenom jestli je legální nutit zákazníka, aby si faktury musel sám stahovat nebo se podle zákona operátor musí postarat a poslat je on sám.
děkuji
Vindobona
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 6. 4. 2017 14:09

Třeba někdo přijde s nějakým lepším právním rozborem, můj osobní názor je toto:
Dodavatel musí zákazníkovi dohodnutým způsobem sdělit výši platby a na požádání vystavit daňový doklad.
A teď je kámen úrazu – dohodli jste si sdělení výše platby a předání daňového dokladu prostřednictvím Samoobsluhy? Pokud ano (např. odsouhlasením obchodních podmínek, nebo neprotestováním proti jejich změně), přijde mi to v pořádku.

Ale myslím, že by mělo být možné si domluvit zasílání faktur (ať už elektronicky nebo papírově, nicméně může to být za poplatek). Myslím ale, že když uvedeš, že jinak vypovíš smlouvu, že není problém se na předávání faktury (nebo alespoň SMS, že je k dispozici v samoobsluze) domluvit, ne? Zkoušel jsi to? Odpověděli něco?
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 6. 4. 2017 14:14

Pokud s tím souhlasí zákazník ve VOP a nedomluví si explicitně zasílání faktur poštou, tak ano. Můžeš je zkusit ještě donutit na pobočce k zasílání výpisu poštou - smutný oči, pohrození odchodem apod.

Edit: Chrzík byl rychlejší, ale už to tu nechám.
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod sorryjako 6. 4. 2017 14:47

Me tedy zasila Vodafone vyuctovani kazdy mesic emailem a to i kdyz je nulove (mam nulovy tarif). Jedine, co si kdyztak musim stahnout ze samoobsluhy, je podrobne vyuctovani, kde je rozlisen jednotlive kazdy hovor a SMS. Navic mi posila kazdy mesic SMS o vysi vyuctovane castky a to ani nejde zrusit.
sorryjako
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 9. 4. 2017 23:05

Taková povinnost už ani neexistuje. To by pak muselo existovat i právo na doručení, které je už několik let nahrazeno fikcí doručení.
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sorryjako 9. 4. 2017 23:09

Pravo na doruceni nebylo nikdy.
sorryjako
Návštěvník

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 9. 4. 2017 23:59

Ano, to nebylo nikdy a tak jako ofiko řešení mocipáni přišli s fikcí.
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 10. 4. 2017 18:18

Fikce je ale jenom v případě správního zasílání ve vztahu stát -> sprostý občan
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 10. 4. 2017 19:28

Opačne funguje prázdná obálka, já vím. Už mi to taky tvrdili.
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 10. 4. 2017 20:53

Co?
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod sorryjako 11. 4. 2017 02:10

Ze staci prokazat odeslani dopisu v urcity den na urcitou adresu a tvrdit, ze uvnitr dopisu bylo to a to. To ze si ho tam prijemce neprevzal, je jen jeho boj. Kdyby si prevzal prazdnou obalku, tak je logicky predpoklad, ze by na to mel nejak reagovat a dotazat se odesilatele.
sorryjako
Návštěvník

Odeslat příspěvekod avathar 11. 4. 2017 14:26

Jak se prokáže odeslání dopisu standardní poštou, tedy ne doporučeně?
avathar
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pilatus 11. 4. 2017 15:48

Ahoj
u VF je standardní, že vystavuje pouze elektronickou fakturu (placeně lze mít i papírovou). Informace o vystavení faktury a výši částky chodí v sms (to si asi je nutné nastavit v samoobsluze).
Pilatus
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sorry jako 11. 4. 2017 16:17

avathar píše:Jak se prokáže odeslání dopisu standardní poštou, tedy ne doporučeně?

Podacim listkem.
sorry jako
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Franklin 11. 4. 2017 16:24

sorry pako: Mimochodem, na zadní straně podacího lístku je tato formulace: Podací lístek se používá pro všechny druhy poštovních zásilek s výjimkou obyčejných zásilek (jejich podání pošta nestvrzuje) a poštovních poukázek.
Franklin
Diskutér

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků