Faktura a razítko

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Rop 23. 6. 2011 23:43

jaromir píše:Mimochodem tisknout faktury je škoda stromů od roku 2009 mám vše v počítači (celé účetnictví, faktury, doklady, atd.) jedině smlouvy si nechávám v tištěné podobě.
Další kterého doposud nenavštívila kontrola finančního úřadu :lol:
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Joezbrna 24. 6. 2011 11:12

jaromir píše:Jsem živnostník, plátce DPH a faktury vytvářím v OpenOffice, ukládám do HTML a posílám emailem.

Nemají samozřejmě žádný podpis ani razítko, ani to není třeba (fakturu uznává a podepisuje PŘÍJEMCE, nikoliv odesilatel).

Když někdo moc buzeruje, tak mu řeknu, ať si přečte v zákonu o DPH paragraf týkající se náležitosti dokladu a ukáže mi bod ve kterém musí mít faktura razítko a podpis... Samozřejmě tam nic takového není, jen se uvádí, že na faktuře musí být jméno, iča, dič atd. atd....


§26 z. 235/2004 o DPH píše:(4) Daňový doklad může být vystaven se souhlasem osoby, pro kterou se
uskutečňuje zdanitelné plnění nebo plnění osvobozené od daně s nárokem
na odpočet daně, i v elektronické podobě, pokud jej plátce nebo osoba
uvedená v odstavci 3 opatřila zaručeným elektronickým podpisem
založeným na vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb
(dále jen „uznávaný elektronický podpis“) nebo elektronickou značkou
založenou na kvalifikovaném systémovém certifikátu vydaném
akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaná
elektronická značka“) nebo pokud je zaručena věrohodnost původu a
neporušitelnost obsahu daňového dokladu elektronickou výměnou informací
(EDI)

Splňuje tohle doklad v HTML odeslaný e-mailem?
Joezbrna
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 24. 6. 2011 16:22

Tady si někdo plete EDI a fakturu místo vytištenou poslanou mailem.

EDI je formát souboru, který "spapá" účetní program příjemce bez nutnosti vytištění - viz zákon o účetnictví - používá to například řetězec prodejen MAKRO

Faktura poslaná mailem se musí vytisknout ... a i tak splňuje náležitosti daňového dokladu ....
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 24. 6. 2011 17:03

Jenom technicka, byt tebou, tak to posilam v PDF, nez v HTML.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 24. 6. 2011 17:08

Rop: vytisknout se nemusí, může se archivovat i elektronicky. Jenom při kontrole musíš zajistit přístup k tomu elektronickému archivu finančáku, nebo to vytisknout.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaromir 26. 6. 2011 19:52

A to je zase co ta blbost s podpisem přes digitální podpis. Jsem se podíval do faktur, které mi poslali jiné velké společnosti a ČEZ nemá v PDF podpis žádný, T-mobile podpis má ale nějaký svůj vlastní, tedy nevydaný autoritou.

To je vážně nutné podepisovat právoplatným elektronickým podpisem vydaným některou z autorit každou elektronickou fakturu?

Jinak kontrolu na DPH jsem měl (dopadla dobře), ale ještě v době kdy jsem papíroval...

PDF posílat nechci:
1) je desetkrát větší
2) je to uzavřený formát
3) v něm nemůžu hromadně hledat (což v HTML jde snadno)
4) HTML otevřu všude a i za 100 let, PDF pochybuji
Je tu sice větší riziko, že fakturu někdo upraví, ale to je stejně i u papírové faktury, kterou někdo může naskenovat a znovu vytisknout i v PDF, to bych vážně musel začít používat elektronické podpisy, které mi zaručí, že dokument nebyl změněn, ale to bych se ocitl místo v papírové byrokracii v byrokracii elektronické.

Při případné kontrole samozřejmě poskytnu všechny soubory, můžu je jednoduše nahrát na Internet a kontrola se na ně podívá. Pokud by byl někdo z doby kamenné, tak jim těch asi 100 dokumentů za rok vytisknu.
Jaromír Adámek
jaromir
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 27. 6. 2011 00:48

ISDOC nebo EDI faktura ci musi byt podepsana vydavatelem, to je IMHO to, co zakonodarce myslel pojmem "danovy doklad v elektronické podobě".

Tisknutelna faktura musi byt podepsana prijemcem, klidne muzes posilat HTML misto PDF nicim nepodepsane :-)

HTML, PDF ani naskenovana faktura IMHO neni danovy doklad v elektronické podobě (i kdyz si to asi spousta lidi mysli - nevim, vyklad k tomu jsem nestudoval).

Nejjednoduzsi mas jaromire do VOP podminek nebo sazebniku napsat, ze davas ty a ony faktury a postou vytistene jsou za poplatek napr. 50 Kc. Tak to delaji vsichni a je to zcela v poradku.

Na prudice tohle plati dokonale. Nicmene i prudic muze byt platici zakaznik a tak bys mel mu fakturu v papirovem vydani za predem stanoveny poplatek dodat (kdyby je jeden ze 100 prudicu chtel).
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaromir 27. 6. 2011 10:55

Díky za vysvětlení už si googlím ISDOC a EDI, takové uzavřené české systémy pro posílání elektronických faktur mě nezajímají. Většinu příjmů mam mimo EU.

Jinak pěkná diskuse ohledně toho, že se faktury nemusí podepisovat (až už papírové, či elektronické) proběhla na Lupě:
http://www.lupa.cz/clanky/elektronicka- ... od/nazory/

Své odběratele si vybírám, nemám jich moc. Občas mi někdo "přeposílá" požadavky od svého účetního a většinou se dohodneme. Ono je to tady byrokratický ráj a já rozumím tomu, že si každý chce krýt zadek. Ale pokud by mi někdo znepříjemňoval hodně život, tak se na něj prostě vykašlu a službu mu nedodám.
Jaromír Adámek
jaromir
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 28. 6. 2011 15:25

Ono faktura se resi vetsinou az po dodani sluzby:-ú)
Ale kdyz si vybiras, tak si vybirej lepe a kdyz mas prijmy mimo EU, tam razitko nikdo nechce...

Jinak se obavam, jestli odkaz neni jeste z doby pred vydanim toho paragrafu a v pojmu danovy doklad v elektronické podobě jasno nemam. Nicmene kde neni zalobce...

To asi nevis, ale pred 2010 ani nebylo povinnost tu fakturu vydat :-) Resil jsem to s nejvetsi firmou tady v CR a dostat z nich fakturu na urcitou sluzbu byl dost slusnej problem. Mozna na zaklade toho ten zakon teprv upravili? :tleskani
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 28. 6. 2011 18:14

Nebylo povinností? Co prosím?
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 29. 6. 2011 00:37

porovnej si zakon 2009 a 2010 a najdi 10 rozdilu :)
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 29. 6. 2011 08:06

Tak mi řekni odkaz jaký paragraf se změnil ...
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jaromir 29. 6. 2011 09:55

vpe píše:Ono faktura se resi vetsinou az po dodani sluzby:-ú)


To je sice pravda, ale tím, že si vyberu mezi Amíkem a někým v ČR, tak kdo mě ASI??? :) haha bude prudit a kdo nebude s tím že "ještě ten podpisek na fakturu a dvě razítečka bych prosil"...

Takže cíleně odmítám zákazníky v ČR a otevírám náruč světu, protože se mi nechce papírovat jak magor. Aby si to někdo nevyložil, mám fakturu na každý příjem, daním PayPal a naprosto každý dolar, euro a korunu, kterou dostanu, ale v ČR ten brutus s razítky, podpisy a zasíláním faktur poštou mě dokáže pěkně vytočit, takže proto.

Další důvod je ten, že platební morálka v ČR a USA je nebe a dudy. Když si s amíkem domluvím přes ICQ (žádná smlouva atd.), že mi bude platit za reklamu prvního každý měsíc, tak si to sám spočte a pošle mi peníze na PayPal a dělá to tak roky, v ČR člověk pošle fakturu a stejně u hodně subjektů nemám v den splatnosti peníze na účtu, což me STRAŠNĚ NAŠTVE! Takže v rámci svého krevního tlaku omezuji zákazníky z ČR na minimum (leda, že se mi to opravdu HODNĚ vyplatí...).

-- 29. 6. 2011 09:59 --

vpe píše:porovnej si zakon 2009 a 2010 a najdi 10 rozdilu :)


Sporty pro masochisty nepěstuji :). HAHA
Jaromír Adámek
jaromir
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 29. 6. 2011 21:19

Jen jestli ten amik nezapomnel zrusit trvalej prikaz :D To vis, v Cesku mame na vsechno dost casu a rikame si, ze se ten ... taky nepo..tento a ze si pocka.
NEKRIC a pozor at neprdne cevka :-) Jestli chces poctive zaqkazniky, tak hledej ve Svycarech a japonsku, tam by meli byt extra poctivi, nebo ne?

Rop píše:Tak mi řekni odkaz jaký paragraf se změnil ...


Neveris? Nechce se mi to hledat. Zkus winmerge nebo iAspi.
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 30. 6. 2011 08:02

vpe: neverim ... napiš paragraf a odstavec ... jinak děláš ze sebe jenom blbce ... nic takového, že bys nemusel vystavit daňový doklad (tedy alespoň plátci DPH) neexistovalo nikdy ... a neplátci DPH daňový doklad vystavit nemusíš stále ....

A podle tvé odpovědi jsi něco někde zaslechl a hned to prezentuješ dál bez ověření ... sorry ... ale chovat se v daních typem "jedna bába povídala" není zrovna košer ....
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků