[Závazná objednávka] aneb papír snese všechno?

Běžné účty, úvěry, leasing, hypotéky, pohledávky a podobně

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Agramon 19. 4. 2008 20:01

Zdravim,
chtěl bych se zeptat co všechno by měla zahrnovat opravdu závazná objednávka, popřípadě jak by měla přímo vypadat a jak je to s §.

Větší zakázky jsem vždy řešil třeba 3stránkovou smlouvou o dílo, ale chtělo by to taky něco universálnějšího a pokud možno něco, co by se dalo vyřešit elektronickou formou. Protože posílat si tam a zpátky doporučeně podpisy, kvůli zakázce která se dá realizovat třeba za necelý týden se mě zdá zbytečný a asi ne každém zákazník by to byl ochoten akceptovat.. (aby jsme se kvůli práci na 3 dny honili 14dní s podpisy)

Faktem je že papír snese asi všechno a mail 2x, čili zkuste dá třeba i tip jak nejlépe postupovat v případě že zadavatel nebude jevit zájem o hotovou, objednanou práci atd.. :hm
Agramon
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 19. 4. 2008 21:23

Když ono něco jako "závazná objednávka" není ... pořád je to smlouva o dílo ... a tu upravuje § 536 a následující občanského zákoníku
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Agramon 20. 4. 2008 02:17

Ano, chápu..
No já myslel jestli by se nedal udělat třeba webovej formulář, kde by zadavatel uvedl své iniciále a dole by bylo políčko k zaškrtnutí a u něho něco jako "beru na vědomí §536 - §565 bla bla.." ale přitom to bylo něco víc než čistě formální bezcennej cár papíru.

Ale bez MP podpisu se ani v 21. stol., na nic podobného hrát nedá :(
Agramon
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 20. 4. 2008 10:40

Závazné by to bylo, kdyby to bylo elektronicky podepsané .... jinak já můžu objednat cokoliv pro kohokoliv .... :-)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Agramon 20. 4. 2008 12:09

jn, jedině digitální podpis.. ale to se ho budou muset lidi napřed naučit používat.. :)
Agramon
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Suky. 28. 7. 2017 14:16

Je nutná písemná objednávka?
Ať již z hlediska účetnictví nebo nějakého jiného důvodu...

Konkrétní příklad:
Dlouholetý spolehlivý zákazník utrácející u nás statisíce ročně má poruchu na zařízení za milióny, zavolal mi, já s velkou pravděpodobností určil "viníka" v ceně asi 20 kKč.

Chtěl jsem nechat včera poslat příslušný díl, jenže fakturant (a toho času i skladník) se zablokoval, že bez písemné objednávky nic nepošle.

Jenže od zákazníka si díl objednal "jen" mistr přes telefon.
Osoby oprávněné vydat objednávku budou přítomny až v pondělí, takže drahé zařízení bude nejméně 4 dny neprovozuschopné kvůli neústupnému fakturantovi.

Je obecně nutné písemná objednávka na zboží? Nestačí ústní?

Ptám se obecně, v tomto konkrétním případě není ani náznak pochyb, že tu objednávku dostaneme dodatečně a odběratel zaplatí...
Suky.
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod libol 28. 7. 2017 15:06

Podle mne není - objednávám takto běžně - něco ústně, něco prostý text v mailu.
Upřímně nemám žádné zařízení za milióny, ale kdyby mi pravidelný dodavatel dělal ofuky kvůli 20kkč, tak by to měl se mnou těžké.
A BTW - nijak "formálně" firmu nezastupuju, nejsem "formálně" oprávněn objednávat - ale od toho je ten dodavatel PRAVIDELNÝ ne?
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod m_p_ 28. 7. 2017 16:43

Obecně není objednávka závazná, resp. stačí ústní dohoda. Jen se s písemnou lépe prokazuje, co přesně bylo objednáno, v jaké kvalitě, ceně a termínu. Neznám váš případ, ale jednak může mezi firmami existovat rámcová smlouva, která uvádí, že plnění je možné pouze na základě písemných objednávek (a může tam být uvedeno i kdo je oprávněn objednávat) nebo můžete mít v interní směrnici definováno, že bez písemné objednávky se nic neposílá, i kdyby to byl sebevětší zákazník.
m_p_
Návštěvník

Odeslat příspěvekod voko bere 28. 7. 2017 18:52

Skladnik si asi jen kreje svuj zadek.
voko bere
Návštěvník

Odeslat příspěvekod paty07 4. 8. 2017 22:25

U nás jedeme to, že chceme aspoň něco mailem, aspoň něco se pak dá zákazníkům omlátit o hlavu. Jenom zlomek lidi by vytáhlo něco jako, že ten mail je podvrh a nic takového neposlali.
paty07
Diskutér


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků