Česká pošta - doručování

Praktické informace pro dovolenou v jakémkoli ročním období. Jezdíte autem, autobusem nebo letecky? Tipy pro volný čas

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod tatoch 24. 4. 2013 09:05

no, je prinejmensim prapodivne, jak se pak do schranky dostane ten listek o nemoznosti doruceni a nezastizeni adresata, kdyz ten ridic vubec nevystoupi z auta jak je v tom clanku deklarovano.... ;-)
tatoch
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 24. 4. 2013 09:22

Hlavně balíky vozí auto z balíkové pošty, i když vystoupí a nedozvoní se, tak lísteček nehodí, protože se nemá jak dostat do baráku ke schránkám.

Listovní zásilky a i ta oznámení poštu nosí pochůzkář z místní pobočky, který ve svém rajónu typicky má klíče od baráků aby se dostal kam potřebuje. Proto oznámení o uložení balíku se do schránky obvykle dostane až další den.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod khonsun 24. 4. 2013 10:31

Jestli se nepletu, tak dost podstatna cast naseho pravniho radu je postavena na tom, jestli pochuzkar, ci napr. ten, ktery jej zastupuje o dovolene - nemoci, vhodi do spravne shranky /vhodi-nevhodi, vhodi jinam-jinde/ vyzvu k vyzvednuti zasilky. To je moc "fajn" system.
khonsun
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 24. 4. 2013 11:04

tatoch píše:no, je prinejmensim prapodivne, jak se pak do schranky dostane ten listek o nemoznosti doruceni a nezastizeni adresata, kdyz ten ridic vubec nevystoupi z auta jak je v tom clanku deklarovano.... ;-)
Tak přesně toho jsem si taky všimnul a zaujalo mne to. Bude to ale asi tak jak to popisuje xtonda.
S doručováním zásilek Českou poštou u mne prozatím nemám problémy. Balíky a doporučené zásilky mi pošta vždy doručí domu a pokud náhodou výjimečně doma nejsem tak mám ve schránce lístek, že zásilka je uložená na místní poště. Na poštu mám daleko asi 80 m a tak pro mne není příliš velký problém si tam pro zásilku zajít a nějaké velké fronty tam také většinou nebývají. Je tam ale pouze jedná pošťačka nebo pošťák a když se trefí, že vepředu v řadě je zrovna někdo kdo potřebuje vyřídit např. něco z účtem od PS, vyřídit změnu v SIPO, zřídit nějaké pojištění tak i malá fronta se pak může protáhnout na delší čekání.
V minulosti se mi ale občas stávalo, že se mi některé mnou zaslané zásilky vracely zpět a to pouze proto, že se nikdo neobtěžoval vypsat a adresátovi vhodit do schránky lístek s oznámením o uložení zásilky na poště. Někdy adresát zjistil, že má uloženou zásilku ode mne až když jsem ho na to upozornil a šel se na to zeptat na poštu. Jinak taková nevyzvednutá zásilka se po určité době zašle zpět odesílatelovi. Peníze za poštovné u zásilek které pošta takto nedoručí se už ale nevrací.
Autor článku na jeho konci mj. píše "pročtu si zákon, zda můžu požádat o odebrání licence České poště.". Docílit odebrání licence České poště mi ale připadá být vůbec nepravděpodobné. Česká pošta je pokud se nepletu státní podnik a stát by si asi nedovolil aby podniku který sám vlastní odebral licenci a to i když by k tomu byl důvod. Navíc asi většinu zásilek v česku vyřizuje Česká pošta a tak si příliš nedovedu představit kdyby Česká pošta kvůli odebrání licence zkrachovala.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod tatoch 24. 4. 2013 11:32

xtonda píše:Hlavně balíky vozí auto z balíkové pošty, i když vystoupí a nedozvoní se, tak lísteček nehodí, protože se nemá jak dostat do baráku ke schránkám.

Listovní zásilky a i ta oznámení poštu nosí pochůzkář z místní pobočky, který ve svém rajónu typicky má klíče od baráků aby se dostal kam potřebuje. Proto oznámení o uložení balíku se do schránky obvykle dostane až další den.


no jak kde, u nas v Ostrave to hazeji primo ti balikari do schranek neb mame pristupne schranky z ulice a postacka chodi jen jednou denne a to pred balikama vzdycky tak cca 2 hodiny. Ale stavalo se mi, ze i kdyz jsem byl doma, tak ve schrance byl listecek. Nekolikkrat jsem si stezoval a docela se me vyptavali na podrobnosti toho doruceni a ze s tim neco udelaji a mam pocit, ze se to hodne zlepsilo posledni dobou a to si nechavam dorucovat az do bytu a nechodim si pro baliky na parkoviste jako ostatni sousedi....i kdyz to na me neustale zkouseji pod ruznymi zaminkami abych si pro to prisel sam dolu na parkoviste...doufam, ze se nedostanu na nejaky jejich blacklist.... :-)
tatoch
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 24. 4. 2013 11:43

khonsun, a o prázdninách jsou ti zastupující studenti brigoši, co to nikdy nedělali a maj to na háku, protože je to fuška na měsíc.

vlazy, To sem se dozvěděl, když jsem si na to stěžoval u vedoucího pošty, dodání obchodního balíku se mi tím při nezastižení prodloužilo z jednoho na tři dny (1. den doručování, 2. den večer najdu ve schránce lístek, 3. den jdu na poštu). Od té doby si vždy vyžádám od prodejce podací číslo a sleduji balík online a vyzvedám hned 1. den večer nebo 2. den ráno.

Dneska sice pošta umí odesílat SMSky, ale je to placená služba, kterou objednává odesílatel. Mě by se líbilo, kdybych se mohl jako adresát někde zaregistrovat a pak automaticky dostávat oznámení o příchodu, doručování a uložení jakékoliv registrované zásilky, stejně to všechno mají v počítačovém systému.

Pakárna taky je u zásilek ze zahraničí, i když je zásilka sledovaná, tak pouze podle nového čísla, které pošta přidělí a zjistit české číslo zásilky na základě toho zahraničního na webu nelze, údajně to lze telefonicky nebo mailem. Ve Čtvrtek mi jedna taková zásilka byla doručována, oznámení jsem dostal až v Pondělí. Kdyby fungoval tracking podle originálního čísla mohl jsem ji mít už v ten Čtvrtek.

A jedna perlička na závěr, když jsem si pro tu zásilku, nějaká baba se tam rozčilovala, že nedostává oznámení o balíku na poštu a že kvůli tomu se vrátily nějaké balíky a prodejce zboží prodal někomu jinému. Mobil ani počítač prý nemá. Nejprve mi to nedošlo, pak se ale pošťačka, co jí obsluhovala radila s pošťákem co obsluhoval mě, takže sem měl možnost si tu dohru vyslechnout - balík na poštu si z logiky věci můžete nechat poslat kamkoliv, nejen do místa bydliště. Adresa příjemce pak nemá smysl a ani se na podací lístek nevyplňuje, a tedy ani není kam doručit papírové oznámení, naopak je vyžadován e-mail nebo mobil, takže akorát zůstává otázka, jak to vůbec mohl takto někdo poslat.

-- 24. 4. 2013 12:46 --

tatoch, pokud jsou někde přístupné schránky z venku, tak přirozeně, někde to tak je. Já jsem ale vždy bydlel, i sestra a babičky bydlí v domech, kde schránky jsou za vchodovými dveřmi, které jsou na klíč.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod marierutova 20. 3. 2015 11:18

No ale i pošty umí naštvat, nehází výzvy do schránek, a pak človk ani neví, že tam něco má....
marierutova
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod z.pepa 20. 3. 2015 12:18

Dneska sice pošta umí odesílat SMSky, ale je to placená služba, kterou objednává odesílatel. Mě by se líbilo, kdybych se mohl jako adresát někde zaregistrovat a pak automaticky dostávat oznámení o příchodu, doručování a uložení jakékoliv registrované zásilky, stejně to všechno mají v počítačovém systému.

SMS pro adresáta dělá pošta zdarma, je jen třeba, aby odesílatel uvedl váš kontakt. Zpoplatněna je služba SMS pro odesílatele (informace o doručení).

https://www.ceskaposta.cz/sluzby/baliky ... -zasilek#3


A jedna perlička na závěr, když jsem si pro tu zásilku, nějaká baba se tam rozčilovala, že nedostává oznámení o balíku na poštu a že kvůli tomu se vrátily nějaké balíky a prodejce zboží prodal někomu jinému. Mobil ani počítač prý nemá. Nejprve mi to nedošlo, pak se ale pošťačka, co jí obsluhovala radila s pošťákem co obsluhoval mě, takže sem měl možnost si tu dohru vyslechnout - balík na poštu si z logiky věci můžete nechat poslat kamkoliv, nejen do místa bydliště. Adresa příjemce pak nemá smysl a ani se na podací lístek nevyplňuje, a tedy ani není kam doručit papírové oznámení, naopak je vyžadován e-mail nebo mobil, takže akorát zůstává otázka, jak to vůbec mohl takto někdo poslat.



Bez toho, aby na bábu byl mail, nebo telefon by taková zásilka poslat nešla. Je jediná šance, bába si tyto údaje při objednávce vymyslela (např: baba@email.cz a 602123456) a do teď jí nedošlo, že se rozčiluje oprávněně, ale na špatnou osobu. Měla by být nakakaná na sebe.
z.pepa
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 20. 3. 2015 13:27

To, zda je SMS pro adresáta zpoplatněna nebo je součástí ceny balíku, není až tak podstatné, problém je, že je potřebu tu službu objednat pro každý balík extra a že to musí udělat odesilatel.

To co já chci, je možnost někde nahlásit e-mail a pak dostat e-mail kdykoliv mi je doručována zásilka.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod z.pepa 20. 3. 2015 13:37

Tomu rozumím a také by mě taková služba potěšila, nemusel bych se spoléhat na odesílatele.
Jen jsem chtěl upozornit na to, že řada e-shopů balíky posílá tak, že SMS adresátovi dojde a někdo může považovat za benefit, že on sám se nikde registrovat nemusí.
Tedy teď je míč trochu i na straně odesílatelů, ne jen na straně pošty.
z.pepa
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 20. 3. 2015 21:17

Kopání do mrtvoly? Už čekám jenom na to, až bude někdo rozhořčeně regálovat na několik století zprávu o tom, že bylo objeveno kolo...
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod helenaoparilova 26. 3. 2015 15:36

Nám mnohdy nepříjdou ani výzvy, že tam neco máme..
helenaoparilova
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod khonsun 26. 3. 2015 17:47

Rovnez na dotaz primo v/na poste, zdali na jmeno XY neni nejaka ulozena zasilka, muze byt odpoved "neni" a pres to tam je.
Na takovemto dorucovani, je z casti postaven nas pravni rad. Jak se pak napr. dovolavat neplatnosti fikce doruceni?
khonsun
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod malejjara 27. 3. 2015 00:47

Datova schranka.
malejjara
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod khonsun 27. 3. 2015 05:33

U datove schranky to narazi na omezene cestovani. Zdaleka ne vsude je na svete internet. Chybi dostatek zkusenosti s popiranim fikce doruceni po navratu z lokalit, kde inet neni, nebo je obcasny, nespolehlivy, je cenzurovan....... Ono je i u nas pochybne, kdo je ze zakona povinnen ona data bezchybne a spolehlive prenaset od odesilatele k prijemci a tedy delat onoho elektronickeho "posmistra".
khonsun
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků