Kdyby se na výšce mělo učit jen to co je potřeba pro život, tak by měl výšku každý a stačil by jeden semestr. Tak se těmito neatraktivními předměty (matematika, desk.geometrie, fyzika, chemie atd..) odděluje částečně zrno od plev. Bohužel mi připadá, že přibývá hum. oborů, kde se to dneska stačí (spíše musí) prostě nabiflovat. S tím však pak souvisí přesně ta praxe, když se tito studenti nedovedou uplatnit, protože neumí samostatně pracovat, rozhodnout se, přemýšlet u práce, předvídat, analyzovat atd......jsou zvyklý se jen manuálně něco učit. Samozřejmě nechci říkat, že všichni.
Dělal jsem strojárnu při zaměstnání. Bydlel jsem sám v bytě a o vše se staral sám. Vše si platil. V té době jsem ještě hrál extraligu a jezdil po celé ČR. Ta krásná tabule nahoře je takový hezký základ My jsme měli 4 matematiky (dvojiné a trojiné integrály, plošné, dif.rovnice atd). Kdo nepochopil matematiku, vyletěl na předmětech jako fyzika, kinematika, dynamika I a II, pružnost a pevnost I, II a III, mechanika tekutin apod....Na zkoušky jsme chodili s deňákama. Připadalo mi, že většina to studuje jen pro titul nebo jim za to rodiče něco slíbili (auto . A na strojárně byli, protože ekonomka měla příjimačky a bylo tam narváno . Tím se nechci nikoho dotknout.
On ten problém je daleko složitější a asi ho nevyřešíme pár větama.