Fonergy

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod xtonda 19. 6. 2014 12:25

Mě taky vychází podle kalkulačky Fonergy Premium jako jedna z nejlepších možností, po vyházení pochybných firem a dlouhodobých závazků.

Ale taky mi tam vyskočil tarif Kvartál od ČEZ, popis z webu ČEZ:
Produktová řada, u které se cena pružně přizpůsobuje vývoji na trhu a je stanovována vždy předem na celé následující čtvrtletí. Cena silové elektřiny se odvíjí od cen na Energetické burze Praha a kopíruje jejich vývoj.

Myslíte, že má smysl o tom uvažovat, že to zůstane rozumně výhodné i v dlouhodobějším horizontu? Nechci měnit dodavatel každého půl roku. Trochu mě tam odrazuje roční závazek.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 19. 6. 2014 13:03

Všude píšou, že elektřina letos růst nebude, ale s ČEZem už nechci mít nic společného, naprosto otřesný zákaznický servis, z řešení jednoduchého problému jsou schopní udělat třetí světovou.

Navíc závazek - předpokládám s automatickou prolongací?

Firmy jako Fonergy, Fosfa, Elimon... jsou seriozní v tom, že nemají žádné závazky, ale klasické smlouvy na dobu neurčitou. Přitom zákaznický servis u Elimonu a Fosfy super (máme je v rodině a mohu pochválit). S Fonergy zatím zkušenost nemám.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod jichaj 19. 6. 2014 13:51

Kvartál (Měsíc) od ČEZ je fajn, ale už je půka roku a od ledna zas bude všechno jinak. Cena se tam totiž odvíjí od nastavené basické ceny a ceny na PXE. Zatím poslední cca 3 roky se to vyplácelo, ale cena nebude klesat donekonečna...na rok 2015 bych do toho asi nešel.

Roční závazek není taková hrůza a každou smlouvu lze snad vypovědět při změně smluvních podmínek (nebo při zdražení). Nevím ale, jak je tam zakomponována změna ceny basického bodu (jestli lze taky vypovědět).
jichaj
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 19. 6. 2014 13:53

Pravda, když sem s nimi řešil změnu sazby z víkendové na standardní D02, tak to bylo trochu dohadování, nejdřív mě prudili vyplňovat ručně nějaký obecný formulář a opisovat tam všechny údaje co už mají v internetové samoobsluze, nakonec poslali vyplněný papír, která se jen podepsal a poslal zpátky.

Je otázka jaká bude domluva s firmičkou, která má jedinou kancelář na druhém konci republiky.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 19. 6. 2014 13:54

Tak u toho ČEZu podepisovat roční úvazek, když oni jednostranně stanovují cenu jen na čtvrtletí, bude zase jen ojeb. Já když to na jejich webu sledoval, tak jsem se nestačil divit: oznámení o změnách cen se různě objevovala a mizela, zpětně se měnila data, k tomu ceníky A, B a C a mlžení, co člověk zrovna má, atd. Prostě od solidního přístupu hooodně daleko.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod jichaj 19. 6. 2014 14:04

No tak konkrétně u toho Kavrtálu/Měsíce si tu cenu lze celkem přesně spočítat(ověřit) i na to následující období. Co se týká ceníků A, B, radši nekomentuji...ale ty se týkají jiných produktů (eTarif, ap.)

Nevim jak Fonergy, ale firmičky mají většínou lepší proklientský přístup než společnosti s mnoha desítkami tisíc zákazníků...
U firmičky to řeší jeden, dva lidi...u ČEZu to řeší anonymní stádo operátorů na call centru...
jichaj
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 19. 6. 2014 14:11

Přesně tak, u Forpsi Fosfy jsem byl asi stý zákazník, teď jich budou mít víc. Obdobně Elimon. S Elimonem matka řešila už několik nestandardních situací a pracovnice vždy vše vyřešila, sama i volala pro doplnění apod. Žádná snaha se tě zbavit nebo podrazit. Já emailem požádal o splátkový kalendář kvůli vysokému nedoplatku u jednoho bytu a do druhého dne odpověděli, že akceptují. Komunikace vynikající, taková osobní.

U velkých firem typu ČEZ, PRE ty odpovědi snad generuje počítač...
Naposledy upravil astrapa dne 19. 6. 2014 15:29, celkově upraveno 1
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 19. 6. 2014 14:17

No třeba One mobile má komunikaci otřesnou, viz vlákno zde v sekci mobily, sesterská One Energy má ohledně komunikace vykřičník přímo ve srovnávači TZB-Info, na EEE tu nedávno taky bylo pár negativních reakcí.

Ono to taky může být tak, že firmička ucítí příležitost k výdělku, nasadí nízké ceny, protože to je jediné čím se může prosadit a pak nemůže zaplatit adekvátní počet lidí a těžce nestíhá.

Při srovnatelné nabídce bych spíš preferoval velkou firmu jako je ČEZ, sem u nich i s telefonem.

ČEZ Kvartál by měl kopírovat cenu na burze, což pokud v tom není nějaká ojebávka mi přijde transparentní a férové.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 19. 6. 2014 14:28

Fosfa je velká firma s dlouhou historií. Myslíš, že si můžou dovolit nějaké skandály?
Elimon provozuje advokát.
Kdo provozuje Fonergy jsem zatím nezjišťoval.
ČEZ jsou hajzlové a provozuje ho stát :)
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 19. 6. 2014 14:37

Forpsi bych nevytahoval, měl jsem s nimi co do činění já a kamarád v letech 2000 a 2001 (tehdy ještě P.E.S. consulting - pes.cz) a jednání pana majitele bylo něco naprosto neskutečného, v negativním smyslu.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 19. 6. 2014 15:17

Psal jsem o Fosfě, ne o Forpsi.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 19. 6. 2014 15:21

???
astrapa píše:Přesně tak, u Forpsi jsem byl asi stý zákazník, teď jich budou mít víc.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 19. 6. 2014 15:29

Opravil jsem.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 13. 8. 2014 23:27

Je možné u Fonergy požádat o odpojení elektřiny a plynu a po určité době, např. 2-4 týdnech požádat o znovupřipojení? Účtují si za to něco?
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod Havers 13. 8. 2014 23:59

Nic ve zlým, ale co je to za nesmysl?

Hlavně bude "problém" u distributorů - odpojení a znovupřipojení měřidel atd. Dobrovolně toto udělat na 2 až 4 týdny je opravdu kravina. U PDS si asi budou klepat na čelo. 8-D
Havers
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: octaviampi a 5 návštevníků