Skautská energie

Vytápění, klimatizace, obnovitelné zdroje, nové materiály

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Markil 22. 8. 2017 14:37

Protože jsem nenašel, že by tu bylo téma pro Skautskou energii a přecházím tam nyní od Europe Easy Energy, tak jsem si ho dovolil založit :-D

Vyplnil jsem dnes přihlášku pro 3 odběrná místa (2x elektrika a 1x plyn) a budu odesílat požadovanou plnou moc. Předpokládám, že jim stačí jedna (2 výtisky), i když mi ke každé podané přihlášce poslali jednu, všechny ale vypadají totožně.

Co se bude dít dál, máte někdo zkušenost? Vůbec jsem totiž zatím neviděl smlouvu ani její návrh atd. Při podávání přihlášky jsem jim tam už vložil kopii mnou podané výpovědi a její akceptaci od EEE s uvedeným datem ukončení smlouvy k 30.9.

A druhá otázka, mají pak nějaké webové stránky se zákaznickým portálem pro obsluhu smluv, nebo se vše řeší po staru jen klasickou poštou? Kam a jak chodí faktury, poštou nebo lze i mailem? Pokud to jde, preferuji vše elektronicky ;-)
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod nikko 22. 8. 2017 16:49

Jednotlivé kroky přestupu ke skautské energii:
Projekt Skautská energie vyřizuje společnost Terra Group.
1.
Po obdržení emailového doporučení od člena Skauta, je třeba do 7 dnů vyplnit přihlašovací formulář do skautské energie a vložit do něho i požadované dokumenty - dosavadní smlouvy o odběru, poslední faktury, rozpis záloh apod.
2.
Po odeslání formuláře ti e-mailem přijde plná moc pro Terra Group. Tu musíš podepsat a ve dvou vytištěných vyhotoveních poslat do Terra Group poštou (e-mailem to nestačí). Posílají se dvě vyhotovení na jedno odměrné místo. Terra Group od tebe obdrží písemné plné moci a zkontroluje dokumenty, které jsi vložil do přihlašovacího formuláře. Pokud od tebe potřebují ještě nějaké další dokumenty či informace, zatelefonují ti nebo pošlou e-mail.
3.
Terra Group posílá potvrzující SMSku, že od tebe obdržela Přihlášku k energetické soutěži. Později pošle SMSku, že vítězem energetické soutěže je Centropol a jaké jsou aktuální ceny skautské energie.
4.
Je-li třeba, Terra Group (jako tvůj zplnomocněnec) vypoví smlouvy s původním dodavatelem (pokud ji zašleš akceptace výpovědi od původního dodavatele, výpověď už samozřejmě neposílá). Potom za tebe podepíše smlouvy s Centropolem. Podepsané vytištěné smlouvy ti pak pošlou poštou. Smlouvy si uložíš do svého archívu (nemusíš už nic podepisovat nebo posílat).
5.
Na začátku odběru ti Centropol automaticky pošle platební kalendář.
6.
31. listopadu by jsi měl navštívit nejbližší skautskou organizaci pro ověření, jestli jsi hoden další účasti v projektu Skautská energie. Zjišťuje se, zda máš základní přehled o skautingu - znalost skautské historie, důležitá je znalost skautského slibu, dovednost ve vázání uzlů a také aktuální fyzická kondice (např. muži musí uběhnout 100 m pod 15s).


Markil píše:...Co se bude dít dál, máte někdo zkušenost? Vůbec jsem totiž zatím neviděl smlouvu ani její návrh atd....

Pokud chceš obsah smluv vidět předem, musíš kontaktovat Terra Group ( skautska.energie@terragroup.cz ).

Markil píše:...druhá otázka, mají pak nějaké webové stránky se zákaznickým portálem pro obsluhu smluv, nebo se vše řeší po staru jen klasickou poštou? Kam a jak chodí faktury, poštou nebo lze i mailem? Pokud to jde, preferuji vše elektronicky ;-)


Pokud zákazník chce, je možné platební kalendář, faktury posílat emailem (jinak poštou).

Zákaznický portál pro obsluhu smluv Terra Group nemá. Věci se řeší obvykle emailem, případně telefonicky. Společnost Centropol svůj zákaznický portál (tzv. samoobsluhu) teprve připravuje.
Naposledy upravil nikko dne 22. 8. 2017 23:37, celkově upraveno 4
nikko
Diskutér

Odeslat příspěvekod Markil 22. 8. 2017 17:15

Díky za odpovědi.

Já jsem teď ve fázi odeslaných plných mocí. Kdy se dá čekat nějaká reakce? Neposílal jsem to doporučeně, tak abych měl jistotu, že jim to došlo...

Co se týká plných mocí, pro jistotu jsem tam volal a plná moc jim samozřejmě stačí jedna na osobu (2 výtisky). Tj. když jsem měl na sebe napsaný jednou plyn a jednou elektriku, tisknout stejný papír 4x nemusím, i když mailem dorazila plná moc na obě odběrná místa. (Navíc obě plné moci jsou totožné, neobjevil jsem mezi nimi rozdíl, takže by to nedávalo fakt smysl posílat).
Markil
Diskutér

Odeslat příspěvekod avathar 22. 8. 2017 21:46

Uměl by někdo zaridit pozvánku? Sz. Odměna jista.
avathar
Diskutér

Odeslat příspěvekod nikko 22. 8. 2017 22:59

Markil píše:Já jsem teď ve fázi odeslaných plných mocí. Kdy se dá čekat nějaká reakce? Neposílal jsem to doporučeně, tak abych měl jistotu, že jim to došlo...

Nevadí, že jsi plnou moc neposlal doporučeně. Pokud se neozvou do týdne, pošli jim email, jestli ji už obdrželi. Doba reakce na zaslanou plnou moc je různá (např. dva týdny). Záleží na tom, jak hodně jsou právě žádostmi zavaleni.
Pokud žádost termínově hodně spěchá (blíží se konec výpovědi), jsou velmi ochotní a po dohodě věc vyřídí bleskově - mělo by to ovšem být nejpozději cca tři týdny před vypršením smlouvy s původním dodavatelem, jinak by se nemusely stihnout zákonné lhůty.
nikko
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 23. 8. 2017 08:07

Zatím mě to vyřizování u nich příjemně překvapilo. Na plyn mi přišla cca po 2 týdnech od odeslání plné moci hotová smlouva, s elektřinou problém, který vznikl mou chybou, na základě mailu obratem vyřešili. Uvidíme, snad to bude fungovat hlavně při změně cen.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod MildaX 23. 8. 2017 09:17

Ke skautům je možné mít důvěru, ale zbytek trojlístku, Terra a Centropol vyžaduje opatrnost, zvlášť když podepíšete plnou moc na nějakou pseudoaukci.
MildaX
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xls 23. 8. 2017 12:53

Tento systém celkově dává dle mého názoru smysl, před lety jsem uvažoval nad zřízením podobné firmy jako je ta Terrra. Tj. nabrat kmen zákazníků a dlouhodobě jim zajišťovat na základě plné moci nejvýhodnějšího dodavatele. Pokud to chtějí dělat dlouhodobě a poctivě, tak by to neměl být problém: přece jen je jednodušší manipulovat s desítkami (stovkami) tisíc odběratelských smluv stejným způsobem (úspora z rozsahu) a nakonec se dá vůči dodavatelům vystupovat z pozice velkého "skupinového" odběratele, pro kterého je taky méně nákladné pracovat s takovým zákazníkem. Prostě pokud to budou dělat poctivě, je to dlouhodobě udržitelný výnosný byznys.

Trochu jiná je situace dodavatelů, kteří se snaží nalákat na akce jako dTest, kde je s tím dost práce + úhrada provize, a pak se snaží si peníze co nejrychleji vrátit natažením zákazníků při nejbližší změně. Spousta práce, nákladů, výsledek nejistý.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod for.ce 23. 8. 2017 13:18

Muzete i vy jako novi zakaznici davat emailova doporuceni?
for.ce
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Taki 23. 8. 2017 13:29

Zákazník "neskaut" může nově požádat o nové odběrné místo, ale jenom svoje (na své jméno).
Všechny ostatní případy vyžadují pozvánku od skauta, kterou skaut zadává ve SkautISu.
Myslim, ze e-mail, ktery skauti (nikoliv Terra nebo Cntrpl) zasilali koncem kvetna zrejme vsem zakaznikum Skautske, neni nic tajneho, takze jej nahravam do nasledujiciho prispevku.
Taki
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod for.ce 23. 8. 2017 13:45

Takze novy zakaznik s odbernym mistem na sve jmeno nepotrebuje zadne doporuceni? To je dobre.
Naposledy upravil for.ce dne 23. 8. 2017 13:46, celkově upraveno 1
for.ce
Návštěvník

Odeslat příspěvekod treborit 23. 8. 2017 13:46

neni nic tajneho, presto bych ocenil info :)
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod Taki 23. 8. 2017 13:47

STAVAJICI zakaznik Skautske nepotrebuje doporuceni znameho skauta na sve dalsi odberne misto. Resp. si o pozvanku muze napsat urcene osobe u skauta - lepe vysvetleno v nasledujicim prispevku - mail od skautu.
Naposledy upravil Taki dne 23. 8. 2017 14:03, celkově upraveno 2
Taki
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod for.ce 23. 8. 2017 13:49

Jo takhle, takze bez doporuceni nema novy zakaznik sanci. :-S
for.ce
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Taki 23. 8. 2017 13:53

Zde slíbený mail. Raději jsem mírně anonymizoval - přeci jen - byl určen pro zákazníky Skautské...

Skautská energie - 7 novinek, které byste neměli přehlédnout

Vážení zákazníci projektu Skautská energie,

tímto e-mailem vás chci informovat o novinkách a změnách, které se staly a chystají. Nejprve začnu tím, že mám radost z toho, jak se projektu levnějších energií daří. Je o něj zájem a velmi dobře roste. Měsíčně se nyní připojuje několik stovek nových odběrných míst. A to i přesto, že stále nejsme otevřeni pro každého. Chceme zachovat určitou formu napojení na skauty. Velký růst nám přináší radost hned z několika důvodů:

1) Bude-li nás víc, *dokážeme v budoucnu vyjednat zajímavější cenu* a podmínky pro všechny

2) Tisíce připojených domácností a dalších subjektů znamenají, že *náš projekt funguje* a není třeba se obávat (Jsme si vědomi toho, že ne všude se převod podařil bez komplikací, i toho, že někde stále ještě probíhá reklamace na základě chybných vyúčtování XXX, který převzal XXX. Z chyb a problémů se snažíme vytěžit to dobré - tedy tam, kde to jde, měnit postupy a nastavit bezpečnější kroky).

3) Více připojených odběrných míst a vyšší spotřeba znamená pro naší organizaci* zajímavý doplňkový zdroj financování *naší činnosti. Dodavatel z každé spotřebované megawathodiny platí Junáku - českému skautu X Kč. A přesto nabízíme nejvýhodnější ceny na trhu - viz srovnání např. na http://kalkulator.tzb-info.cz. Získané prostředky nám umožní například lépe opravovat klubovny, podporovat vzdělávání vedoucích nebo rozvíjet skautské informační systémy.

A jaké jsou tedy novinky a plány?

1) *Zásadně jsme zjednodušili přístup k projektu *pro neskauty - tedy pro lidi v okolí skautů. Nově stačí vyžádat si od skauta e-mailovou pozvánku, skaut ji vygeneruje vložením e-mailu zvaného a dále se komplet odbaví již pozvaný sám. Není tedy třeba nikam e-mailem posílat vyúčtování a plné moci. Je to opravdu snadné (pro obě strany).

2) Umožnili jsme všem* připojit nejen domácnosti, ale nově i firmy *a další subjekty s IČO (tedy např. Sdružení vlastníků, jiné spolky apod.). Platíte za energie doma již velmi málo, ale úspory za energie ve společných prostorech v domě již nikdo neřeší? Změňte to. V ročním vyúčtování můžete opět uspořit několik stokorun (každá z domácností) a zároveň podpoříte skauty.

3) Vytvořili jsme *nový přehledný web http://www.skautskaenergie.cz. Najdete na něm vše podstatné, ceník a návody k jednotlivým situacím, které možná řešíte. Není tedy již třeba nořit se hluboko do stránek skautského webu a vše ke Skautské energii je nově přehledně na tomto místě. Snadno tak můžete projekt představit i vašim blízkým.

4) V partnerské zprostředkovatelské společnosti TGI - tedy Terra Group Investment* projekt přešel pod callcentrum a další standardizovanou správu*. Možná jste byli dosud zvyklí, že jste vše v TGI řešili s jedním člověkem. Nově by mělo být mnohem snadnější se dovolat a každý z operátorů by měl být schopen vyřešit s vámi základní požadavky. Zároveň vaše připojení nově bude procházet několika odděleními a možná budete kontaktováni různými pracovníky. Tato změna by měla umožnit rychlé odbavení velkého množství zákazníků. Věříme, že kvalita servisu zůstane minimálně zachována nebo se tímto zlepší. Platí stále, v případě, že pokud jste s vaším odbavením pracovníky TGI nespokojeni, budu rád, když nám dáte zpětnou vazbu. Pokusíme se vám pomoci a nastavit zlepšení do budoucna. Reklamace či podněty prosím pište na xxx@xxx.xx.

5) O projekt se u nás začal starat ještě můj kolega XXX (ti, kdo využívají služeb Skautské telefonní sítě, XX již znají, je hlavním administrátorem). Je tedy možné, že se s ním setkáte při komunikaci přes výše zmíněný e-mail xxx@xxx.xx.

Pokud máte potřebu připojit ke skautské energii další odběrná místa, máte 2 možnosti. Buď se obraťte na vašeho blízkého skauta a požádejte ho o zaslání pozvánky. Nebo napište o pozvánku XXX na XXX@XXX.XX a uveďte informaci, že již Skautskou energii využíváte. Skauti s přístupem do systému skautIS mohou vytvořit žádost sami bez zaslání pozvánky. Pozvánka je identická pro domácnosti i firmy, správnou volbu uděláte až ve formuláři, na který vás navede.

Budeme rádi, když se o pozitivní zkušenosti s úsporou a podporou skautů zmíníte u svých blízkých a známých, kteří splňují podmínku, že znají nějakého skauta či skautku. Pošlete jim odkaz na nový web a vysvětlete jim, že je to opravdu snadné.

6) Aby převod dodavatele netrval v některých případech moc dlouho, *změnili jsme doporučení*. U nově zaváděných odběrných míst a u změny majitele doporučujeme vyřídit si nejprve převod na dominantního dodavatele resp. na toho současného. Pohlídejte si, aby to bylo na dobu neurčitou. A ihned poté domluvte přechod ke skautské energii. Po 3 měsíční výpovědní době to bude hotovo. Dosavadní postupy, kdy TGI řešila připojování a přepisy, moc dobře nefungovaly, dodavatelé činili nejrůznější obstrukce a využívali opakovaně nejdelších lhůt. Podrobněji je to popsáno na http://www.skautskaenergie.cz. Stejně tak tam najdete například i postup, jak si snadno vypočítat úsporu.

7) *Změnili jsme logo projektu*. Nové více koresponduje s aktuálním skautským vizuálním stylem. Jméno projektu zůstává - Skautská energie. Jen obrázek budete potkávat jiný.

Končím tento velmi dlouhý e-mail přáním hezkého nadcházejícího léta. My se v něm spolu s TGI pokusíme vysoutěžit opět nejvýhodnějšího dodavatele na rok 2018. Není jisté, že ceny půjdou dolu, téměř jisté však je, že budou nejvýhodnější možné. Během podzimu vás budu opět informovat.
Taki
Diskutér
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků