Pojištění domácnosti

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod xtonda 29. 11. 2013 09:54

Patriku, toto mě taky napadlo, že u běžné pojistka domácnosti by mohl být problém krýt pronajatý majetek v pronajatém bytě, ale nebyl sem si jist, dobře žes to napsal.

Fantucci, to myslíš vážně, že za způsob zajištění má ručit nájemce? Takže když byt bude mít papundeklové dveře, bakelitové kování a třicet let starou obyčejnou fabku, tak si má nájemník koupit bezpečnostní dveře?

Duri13, to je jedno kdo na to zapomněl, majitel si to měl pohlídat. Každopádně pragmaticky, není důvod abys platil cokoliv co nepožaduje smlouva nebo nenařizuje zákon. A pojisti se pouze proti těm škodám, které bys musel sám hradit.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Duri13 29. 11. 2013 10:12

xtonda píše:A pojisti se pouze proti těm škodám, které bys musel sám hradit.

Ano, presne toto chcem spravit. Akurat neviem, ako to spravit :nenapadne
Co s tou zodpovednostou skod v prenajatom byte? Hradi to
a) standardna poistka domacnosti
b) standardna poistka zodpovednosti za skody
c) iba ta poistka zodpovednosti za skody od allianz (pripadne to mozno ma aj nejaka ina poistovna).
???

Vcera som si studoval 30 stran nejakych poistnych podmienok od allianz a velmi mudrejsi som z toho nebol...
Duri13
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 29. 11. 2013 10:33

To co konkrétně by bylo na tebe už je dost specifické, otázka na právníka, a následně na pojišťováka aby to optimálně pokryl, komplikace je nový, kompletně přepracovaný, občanský zákoník, takže je těžké odhadnout jak by v jednotlivých případech rozhodovaly soudy.
Naposledy upravil xtonda dne 29. 11. 2013 10:46, celkově upraveno 1
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Duri13 29. 11. 2013 10:34

To si ma potesil :D
Duri13
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fantucci 29. 11. 2013 11:20

xtonda píše:
Fantucci, to myslíš vážně, že za způsob zajištění má ručit nájemce? Takže když byt bude mít papundeklové dveře, bakelitové kování a třicet let starou obyčejnou fabku, tak si má nájemník koupit bezpečnostní dveře?


Psal jsem někde něco o papundeklových dveřích, bakelitovém kování a třicet let staré fabce??
Psal jsem o překonání překážky...
Btw pojišťovny v pojistných podmínkách stanovují požadovaný způsob zabezpečení majetku, třeba v závislosti na výši pojistné částky.
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod CMCH 3. 6. 2014 20:55

Pracuji pro Kooperativu, takže ti řeknu jak je to tam.

Pokud jsi v družstevním (tedy nájemním) tak si udělej klasický pojištění domácnosti. Nemusíš mít bezpečnostní dveře, jen je dobrá věc mít bezpečnostní kování - stačí to co ti zakryje fabku. Věř tomu že to není jen výmysl, navíc se to dá sehnat za 600czk, bez toho to jde sice také pojistit, avšak tam je vyšší spoluúčast. Pojištění domácnosti přesně kryje např. prasklou hadici od pračky, wc, dřezu... je toho spousty. Určitě je dobrá věc připojištění odpovědnosti kterou bych si v případě nájmu dal alespoň na pár milionů - V případě že způsobíš např. požár a někomu dále škody, kryje to tohle připojištění. Zas tak drahý to není, mám 50m2 byt v Praze a platím cca 800 za "lepší" pojištění domácnosti i s občanskou odpovědností. Hodnotu mám tuším 400k, odpovědnost je na všechny členy domácnosti i zvířata.
www.petrlanka.cz - pojištění Kooperativa
CMCH
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hlava 14. 6. 2014 10:02

Šoupnu to do existujícího tématu ...

Máme pojištění domácnosti od Allianz, varianta Exklusiv.
25. června nám šlohli z chodby kočárek, ten den nahlášeno na Policii a pojišťovnu (varianta Exklusiv kryje i tuto variantu).

Od té doby přišly z Allianz 2 dopisy, čímž to haslo.
Tři týdny pryč, komunikace nulová (bude něco vyplaceno? nebude nic vyplaceno? kdy bude vyplaceno?).
Nemáte někdo zkušenost, jak dlouho trvá vyřízení škodné události?

Tento přístup se mi silně nelíbí, tak začínám přemýšlet, že změním pojišťovnu. Máte nějaké tipy, od koho je aktuálně slušná pojistka? Pojistnou částku teď máme na 425 tis, vše na novou hodnotu, plus je v ceně odpovědnost za škodu pro celou rodinu.
Hlava
Nadšenec

Odeslat příspěvekod astrapa 14. 6. 2014 10:27

A co bylo v těch dvou dopisech?
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod jecmenek 14. 6. 2014 10:45

Hlava píše:Šoupnu to do existujícího tématu ...

Máme pojištění domácnosti od Allianz, varianta Exklusiv.
25. června nám šlohli z chodby kočárek, ten den nahlášeno na Policii a pojišťovnu (varianta Exklusiv kryje i tuto variantu).

Od té doby přišly z Allianz 2 dopisy, čímž to haslo.
Tři týdny pryč, komunikace nulová (bude něco vyplaceno? nebude nic vyplaceno? kdy bude vyplaceno?).
Nemáte někdo zkušenost, jak dlouho trvá vyřízení škodné události?

Tento přístup se mi silně nelíbí, tak začínám přemýšlet, že změním pojišťovnu. Máte nějaké tipy, od koho je aktuálně slušná pojistka? Pojistnou částku teď máme na 425 tis, vše na novou hodnotu, plus je v ceně odpovědnost za škodu pro celou rodinu.


Dobrý den, jsem člověk z allianz a chci Vám pomoc, napište mi SZ ať Vám můžu s tím kočárkem pomoci...
Díky
jecmenek
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 14. 6. 2014 10:52

Předpokládám, že v těch dopisech byly nějaké požadavky a instrukce... Takže chtějí nejspíš záznam Policie, číslo účtu, na který má být posláno plnění, doklad o koupi kočárku a plnění pošlou až jim pošleš záznam Policie, že věc odkládají, protože (jako obvykle) nebyl pachatel zjištěn.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 14. 6. 2014 11:09

jecmenek: Jestli jste z Allianz, můžete potvrdit, že pojištění ve variantě Exkluziv existuje ještě ve 4 podvariantách (Exkluziv 1, 2, 3, 4) a na nájemní bydlení se vztahuje pouze podvarianta 3 a 4? Já mám pojištění v podvariantě Exkluziv 1 a podle pojistných podmínek platných do roku 2013 článek 3.9 se zdá, že vůbec pojištěný nejsem, tj. že tři roky vyhazuji peníze z okna a na můj být se tato smlouva nevztahuje.
astrapa
Přeborník

Odeslat příspěvekod Hlava 14. 6. 2014 13:07

V tom prvním dopise, který přišel po týdnu bylo uvedeno, že pojistnou událost evidují.
V tom druhém dopise byl požadavek na doplnění podkladů (záznam policie, vyčíslení, apod.) Vše jim bylo ještě týž den obratem zasláno. A zas je mrtvo ...

Tomáš Marný píše:... a plnění pošlou až jim pošleš záznam Policie, že věc odkládají, protože (jako obvykle) nebyl pachatel zjištěn.

To je možné, ale někdo by se moh obtěžovat toto aspoň sdělit. Takové (ne)jednání se mi holt nelíbí.
Hlava
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 14. 6. 2014 19:56

Jo, to máš sice pravdu, na druhé straně je logické, že pojišťovna potřebuje pro vyplacení nějaký závěr. A slušná pojišťovna to klientovi sdělí.

Mně vloni nějaký kretén rozbil okno na 5 dveřích a ukradl z kufru boty za 699 Kč. Přičemž to sklo páčil nějakým šroubovákem, takže dokurvil i plech na zadních dveřích. Hoši "Pomáhat a chránit" tvrdili, že škoda není vyšší než 5 000 Kč. Já to odhadl na 15 000 Kč, hoši stáli na svém, prostě jim šlo o to, aby to byl jen přestupek a nemuseli se tím dále zabývat. Takže jsem je nakonec poslal do Pihele, řekl jsem jim, ať mně dají papír pro pojišťovnu, že jsem jim to nahlásil, a ať si dělají, co chtějí.

Za 14 dní jsem dostal bumážku, že věc odkládají, protože nikoho nedopadli. Skutečná škoda 16 800 Kč a servisu byla oprava proplacena ještě před tím, než mně ti dementi poslali ten papír o odložení, jen na základě protokolu o nahlášení. Asi na některých pojišťovnách vědí, co je sebranka "Pomáhat a chránit" vlastně zač.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hlava 15. 6. 2014 07:38

A slušná pojišťovna to klientovi sdělí.

No právě. Jak něco chtějí (zaplatit, navýšit pojistné, apod.), tak to člověka bombardují jedním dopisem za druhým. Ale jak chce něco klient ... tak si počká ...

Někdo nějaké tipy, ke komu s pojistkou přejít (tak, aby to +/- odpovídalo Exklusiv u Allianz)?
Hlava
Nadšenec

Odeslat příspěvekod jecmenek 15. 6. 2014 09:23

Hlava píše:
A slušná pojišťovna to klientovi sdělí.

No právě. Jak něco chtějí (zaplatit, navýšit pojistné, apod.), tak to člověka bombardují jedním dopisem za druhým. Ale jak chce něco klient ... tak si počká ...

Někdo nějaké tipy, ke komu s pojistkou přejít (tak, aby to +/- odpovídalo Exklusiv u Allianz)?


Podle Vašich dalších reakcí Vám není pomoci, ať budete u kterékoliv pojišťovny... nabízel jsem Vám pomoc a stejně bez odezvy, jen řešíte změnu...
jecmenek
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků