jayD píše:Hodnotu bytu jsem získal z posudku dělanému k datu začátku pronájmu. Ještě jsem pak oddělil pozemky od bytu. Byt jsem začal pronajímat, protože jsme se přestěhovali jinam a nechtělo se nám ho vzhledem k lokalitě prodávat. A buď ho pak prodají děti, nebo se do něj na starý kolena vrátíme, až budeme potřebovat dostupnější lékařskou péči
V tom pripade je odpoved myslim si jednoducha, totiz nemusis uplatnit 100% nejakeho konkretniho nakladu, k tomu prece neni zadna povinnost, muzes pouzit libovolnou nizsi cast nakladu, prikladne mas nejaky naklad 35400,- (treba oprava vstupnich dveri) a do nakladu si das castku libovolne nizsi, tedy treba 24432,- tak, aby ti nevysla ztrata ale jen cista nula jako zaklad dane. Zbytek toho nakladu ti sice nevratne propadne (na rozdil treba od odlozeneho odpisu), coz ti vsak zatim nijak nevadi... Pripadne si odlozis odpis, podle toho, co se ti bude vice hodit. Lze si s tim v excelu pohrat
-- 26. 3. 2018 13:47 --revy13 píše:taky pronajímáme byt koupený na úvěr, ale spíše mi chybí náklady, museli jsme udělat i pojistku na splácení úvěru, můžu si to dát do nákladů? díky
Při pronájmu nemovitosti lze úroky uplatnit do nákladů v plné výši bez jakéhokoli limitu. Jedná se o náklad související s pronájmem, který snižuje zisk. Pozor, jedná se ale pouze o úroky, nikoli o splátku jistiny. Tu do nákladů zahrnout nelze.
Podmínkou pro uplatnění nákladů na úvěr při pronájmu nemovitosti je evidence výdajů. Pokud se pronajímatel rozhodne pro uplatnění výdajů procentem z příjmů, náklady na úvěr do nákladů zařadit nelze.
Pokud nějak doložíš, že pojistka splácení byla nezbytnou podmínkou úvěru, pak do nákladů dle mého názoru ano, v opačném případě nikoliv. To si s tím úvěrem můžeš nabrat tucet jiných pojistek...