Já jsem toho názoru, že dělat s tím nepůjde už (téměř) nic.
Jak píše kolega, na Curve ti bankomat naúčtoval GBP, protože si dal k tomu "pokyn" v bankomatu (ten Curve kartu rozeznal jako vedenou v librách šterlinků, nehledě na to, jaká byla navázána podkladová karta a nabídl přepočet prostřednictvím DCC, na kterém tě odrbal minimálně asi o těch 10 %), a jelikož ty jsi měl podkladovou kartu nastavenou pravděpodobně na CZK, přepočet na koruny provedl opět Curve - svým kurzem, tedy MasterCard + 1 %, tedy to zbývající 1 % si vzali v Curve... viz.
https://www.mastercard.us/en-us/consume ... rency.htmlProblém je už v tom, že DCC kurz byl extrémně zlodějský - 186,36 GBP za 5000 Kč... Leda pokud bys měl kartu asociace (třeba Cetelem) a nastavil si na ní jako výchozí měnu GBP, tak bys mohl využít back in time a nechat si na ni přímo naúčtovat GBP, čím bys teoreticky mohl "zachránit" to 1 %, které si vzalo Curve, zbytek je už ale v čudu... No vezmi si to spíš jako hodně drahé školné a příště bude lepší použít bankomaty, které DCC nenabízí (je jich ale hodně málo, vlastně vím snad jenom o Air Bank)...
-- 20. 9. 2017 21:43 --V každém případě platí, že nic neztratíš reklamací - ta už bude stát opravdu nejméně, leč pravděpodobnost úspěchu bude nejspíš nízká - prakticky existuje možnost reklamovat transakci u Curve, pak záleží jestli si to nějak vyříkají s provozovatelem bankomatu (na něj se bohužel nemáš možnost obrátit přímo), ale za pokus to jistě stojí (v případě zamítnutí to nicméně popohnat výše nepůjde, ČNB nad tím dohled nemá (a i pokud by měla, tak by se přiklonila nejspíš na stranu banky, resp. provozovatele bankomatu jako v obdobných případech:
https://www.vstricnabanka.cz/klienti-si ... luje-29883), tak by zbývalo asi jen FCA v UK).