Hypotéky s chytrou úsporou

Spotřebitelské úvěry, kreditní karty, leasing

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Modrooky Miki 7. 12. 2016 11:01

Mohl bys to trochu rozvest? :)
Mas napr. hypo na 10 let, vyse 1M. - splatka 6.300.
Do rezervy jsi nahrnul rekneme 800.000 (vicemene vye hypo) a zkratil jsi si dobu splaceni (dle podminek)... A zaroven jsivyuzil moznosti snizeni splatky --> prodlouzeni doby splaceni zpet na tech 10 let, takze "TEMER" nic neplatis?
Modrooky Miki
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Mrusnok 7. 12. 2016 11:29

No neplatí nic jako na úrocích. Akorát na jistinu.
Podstatné není dluhy splatit, ale spíš to je být schopen splácet.
Mrusnok
Diskutér

Odeslat příspěvekod dr._lukas 7. 12. 2016 20:40

Roky splácení snižovat nechci, ale chci mít např.po 3 letech fixace, menší zůstatkovou jistitu než bez použití chytré rezervy..Dle jejich kalkulačky tam rozdíl je..při hypotéce 1.100.000,-, vložení 500tis. do chytré rezervy při čerpání a vybrání 500 tis. po splacení 3 let, vidím rozdíl na konečné jistině cca. 30 tisíc oproti tomu, kdybych chytrou rezervu nechal prázdnou
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 7. 12. 2016 23:00

Na základě dobových recenzí na internetech jsem to pochopil tak, že standardně po připsání prostředků na účet chytré rezervy banka opravdu splátku implicitně nechá na původní hodnotě, ale přepočítá dobu splatnosti (tedy by se o rozdíl v úroku více umořovala jistina), ale současně by neměl být problém si hned výši splátky upravit podle potřeby - jen musela splňovat nějaké minimum, od něhož se může pohybovat, ale zřejmě jedinou podmínkou, která stanovuje výši minimální splátky je splatnost do věku žadatele 70 let, takže mělo by to jít nastavit i tak, že při využití téměř celé výše offsetu by splátka měla být asi opravdu nejnižší možná (tedy při splatnosti kolem 30 let a rozdílu stotisíců by to dělalo snad pár stokorun) - akorát teda úvěrovou angažovanost v registrech by to nijak neovlivnilo...

http://finance.idnes.cz/novinka-od-air- ... oindex_zuk
http://www.mesec.cz/clanky/hypoteka-od- ... -poplatku/

Bezplatně si snížit splátky se může hodit třeba v době, kdy se vám narodí dítě a rodina přijde o jeden příjem. Jedinou podmínkou u snižování splátek a tím pádem prodloužení doby splatnosti je to, že musíte úvěr splatit do doby, než vám bude 70 let.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod Mrusnok 7. 12. 2016 23:19

Tak to je hodně vymakaný, že lze měnit i splatnost bez poplatku. Co mám hypotéku od mBanky, tak sice mohu přihodit splátku 20 % ročně ze zbývající jistiny bez poplatku, ale automaticky se mi sníží splátka, protože zůstává stejná splatnost. Kdybych chtěl zkrátit splatnost, tak je dodatek ke smlouvě za poplateček 3000 Kč.
Podstatné není dluhy splatit, ale spíš to je být schopen splácet.
Mrusnok
Diskutér

Odeslat příspěvekod treborit 8. 12. 2016 01:04

Je to tak, ze si muzu variabilne menit vysi splatky i dobu splatnosti. vrazim do rezervy penize a rozhodu se, ze tim snizim splatku nebo zmensim dobu splaceni nebo mix obojiho .... kdykoli se tam muzu vratit a nejak to zmenit .... Nasel jsem jen jedine omezeni, minimalni mesicni splatka je 1000 CZK, takze tam drzim cca 3-6 tisic minus a z toho platim urok 1,89% rocne ...
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod evlo 26. 4. 2018 12:00

U fio jsem nic o extra prirazce za offset nansel RB ma. Airbank ignoruji, protoze strasne divne komunikuji.

Maj fio teda nejakou prirazku za offset?
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 26. 4. 2018 12:00

U fio jsem nic o extra prirazce za offset nansel RB ma. Airbank ignoruji, protoze strasne divne komunikuji.

Maj fio teda nejakou prirazku za offset?

Vim, ze je to 2 roky stary tema.
Naposledy upravil evlo dne 26. 4. 2018 12:07, celkově upraveno 1
evlo
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rkosa 26. 4. 2018 14:24

Fio uz minimalne rok nema za offset zadnou prirazku k urokove sazbe. Zrizeni offsetu (v terminologii Fio se tomu rika "hyposporici konto") je mozne sjednat bud hned pri tvorbe uveru nebo za poplatek 1500Kc kdykoliv behem trvani uveru. Sam jsem absolvoval obe dve varianty, takze to mam z vlastni zkusenosti.
rkosa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zivan 27. 4. 2018 13:05

K tomu, ze FIO je garazovka a Airbank je lepsi...ja u Airbank podepisoval smlouvy a navrhy (+ overeni na poste) na katastr 3x, protoze tam porad meli chyby a katastr jim ty vklady zamital. Ale poplatky za navrhy i za overeni podpisu sli na ne.
Lenovo Moto G5 Plus, Lenovo Thinkpad X220 (12,5" IPS, i5-2410, 16GB RAM, 120GB mSata Crucial M4 + 1TB Samsung) + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Diskutér

Odeslat příspěvekod zibi 7. 9. 2018 10:09

V případě, že by někdo shledal užitečným, přikládám svou zkušenost s jednáním o refinancování hypotečního úvěru Fio bankou:

Letos v únoru jsem s cca 3 měsíčním předstihem začal plánovat refinancování stávající hypo. Jelikož jsem měl velkou část jistiny již i naspořenou (a tudíž mi bylo líto nadále platit úroky), ale chtěl jsem mít i nadále rezervu v podobě likvidní hotovosti, pátral jsem po bankách nabízejících offsetovou hypo. Raiffka („Hypo se zápočtem úspor“) – odmítli mě, protože mám příjem v zahraničí, nikoli ČR (Německo, atest. lékař, smlouva na dobu neurčitou), to samé Air Bank („Chytrá rezerva“ - tam navíc tato rezerva přechází po dobu hypo do držby=vlastnictví bankou!).
Zcela bezproblémové dosavadní splácení 2,5 roku a čistý příjem přepočtený na CZK zhruba 10x převyšující měsíční splátku nebyl dostatečně přesvědčivým argumentem.
Inu, naději skýtala česká Fio banka, kde nabízeli offsetovou hypo, solidní úrok, žádné poplatky za sjednání (kromě nutnosti poplatku odhadci za aktuální ocenění předmětu zástavy) a deklarovanou flexibilitu (např. možnost kdykoliv bez poplatku splatit celou jistinu). No nabídka, která se neodmítá.
Leč realita byla odlišná. Prvním varovným signálem byla hned na počátku nemožnost se dovolat do centra hypoték v ulici V Celnici. Jediná možnost byla po emailu, kde jsem do druhého dne obdržel odpověď, že schůzku je možno realizovat nejdříve za týden. Bohužel v tomto duchu probíhalo jednání až do hořkého konce o pár měsíců později...
Vybavení poboček jako takové (nejlacinější dřevotřískový nábytek, sešmajdané potahy na židlích, které jako by pocházely z vyřazeného inventáře nějaké základní školy..) by mi vůbec nevadilo - naopak, měl jsem za to, že banka ušetřené peníze investuje na důležitějších místech (např. ona zmíněná relativně nízká úroková sazba).
Co mě ale naprosto znechutilo a též motivovalo k sepsání tohoto komentáře, je přístup personálu. Telefonický kontakt de facto nemožný, vše jen po emailu, dotazy ohledně podrobností smlouvy, dojednávání podmínek apod. zůstávaly téměř bez odezvy, popř. s neuvěřitelnými latencemi (1-2 týdny), slíbené termíny pro různé úkony (opravy zjevných chyb v návrzích smluv apod.) opakovaně nedodrženy. Jediný způsob jak konzultovat telefonicky bylo "vynutit" si kontakt přes reklamační oddělení.
Poslední kapkou ovšem bylo (bohužel skutečně až poslední, chybou bylo si nepřečíst hned po první schůzce) detailní pročtení úvěrové smlouvy, resp. VOP - tam zcela černé na bílém stojí ujednání, že offset (Hypospořící konto) má banka KDYKOLIV bez udání důvodu právo zrušit a tedy "překlopit" offset do klasické hypotéky. V marketingových materiálech deklarovaná možnost hypo kdykoliv bez sankcí splatit na druhou stranu nikde smluvně stanovená není - tedy alespoň jsem nikde neobjevil a na můj dotaz na konkrétní paragraf příslušný pracovník pouze lakonicky pokrčil rameny a utrousil, že "to tam je".

S velice hořkým pocitem, že jsem ztratil 3 měsíce života, poplatek bezmála 4000,- za vypracování odhadu, jsem však nutně dospěl k závěru, že podepsat smlouvu s takto se chovajícím poskytovatelem služeb by bylo za hranou bláznovství. Nemohl jsem se též zbavit dojmu, že skutečnou strategií banky je něco jiného, než „klasicky“ vydělávat tak, jak to dělají „běžné“ banky. Jakoby spíše od začátku bylo cílem nějak nachytat klienty (proto ta naprostá neochota komunikovat, transparentně sjednávat podmínky smlouvy apod.) a pak následně vymáhat sankce...

Zůstal jsem tedy u původní banky a zbývající jistinu jsem splatil z cca 80% v rámci refixace a jako likvidní rezervu mám nyní k dispozici několik kontokorentních produktů, což pro mé potřeby postačuje. Flexibilní, nenáročné, přijatelné.

Můj postřeh na závěr: bance (resp. jakýkoliv subjekt), která s vámi už od počátku jedná laxně, nekompetentně, neochotně, neprofesionálně - je nejlépe se obloukem vyhnout ihned, jakmile takový její přístup zpozorujete...
zibi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 7. 9. 2018 10:40

Tohle je myslím hlavně o lidech. Já narazil v nejmenované bance v naší pobočce na super bankéře, se kterým se velice rychle dohodl na nadstandardních podmínkách, všechno včetně postupného čerpání probíhalo na 1*, vynikajíc seriózní jednání. Pak si to před nějakou fixací stáhla pod sebe centrála, taky je komunikace přes e-maily, dopisy, podvody, antedatování dokumentů, vymýšlení dodatečných podmínek, atd. Při nejbližší příležitosti jsem se hypotéky zbavil.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod m_p_ 7. 9. 2018 13:08

zibi píše:V případě, že by někdo shledal užitečným, přikládám svou zkušenost s jednáním o refinancování hypotečního úvěru Fio bankou:

Letos v únoru jsem s cca 3 měsíčním předstihem začal plánovat refinancování stávající hypo. Jelikož jsem měl velkou část jistiny již i naspořenou (a tudíž mi bylo líto nadále platit úroky), ale chtěl jsem mít i nadále rezervu v podobě likvidní hotovosti, pátral jsem po bankách nabízejících offsetovou hypo. Raiffka („Hypo se zápočtem úspor“) – odmítli mě, protože mám příjem v zahraničí, nikoli ČR (Německo, atest. lékař, smlouva na dobu neurčitou), to samé Air Bank („Chytrá rezerva“ - tam navíc tato rezerva přechází po dobu hypo do držby=vlastnictví bankou!).
Zcela bezproblémové dosavadní splácení 2,5 roku a čistý příjem přepočtený na CZK zhruba 10x převyšující měsíční splátku nebyl dostatečně přesvědčivým argumentem.
Inu, naději skýtala česká Fio banka, kde nabízeli offsetovou hypo, solidní úrok, žádné poplatky za sjednání (kromě nutnosti poplatku odhadci za aktuální ocenění předmětu zástavy) a deklarovanou flexibilitu (např. možnost kdykoliv bez poplatku splatit celou jistinu). No nabídka, která se neodmítá.
Leč realita byla odlišná. Prvním varovným signálem byla hned na počátku nemožnost se dovolat do centra hypoték v ulici V Celnici. Jediná možnost byla po emailu, kde jsem do druhého dne obdržel odpověď, že schůzku je možno realizovat nejdříve za týden. Bohužel v tomto duchu probíhalo jednání až do hořkého konce o pár měsíců později...
Vybavení poboček jako takové (nejlacinější dřevotřískový nábytek, sešmajdané potahy na židlích, které jako by pocházely z vyřazeného inventáře nějaké základní školy..) by mi vůbec nevadilo - naopak, měl jsem za to, že banka ušetřené peníze investuje na důležitějších místech (např. ona zmíněná relativně nízká úroková sazba).
Co mě ale naprosto znechutilo a též motivovalo k sepsání tohoto komentáře, je přístup personálu. Telefonický kontakt de facto nemožný, vše jen po emailu, dotazy ohledně podrobností smlouvy, dojednávání podmínek apod. zůstávaly téměř bez odezvy, popř. s neuvěřitelnými latencemi (1-2 týdny), slíbené termíny pro různé úkony (opravy zjevných chyb v návrzích smluv apod.) opakovaně nedodrženy. Jediný způsob jak konzultovat telefonicky bylo "vynutit" si kontakt přes reklamační oddělení.
Poslední kapkou ovšem bylo (bohužel skutečně až poslední, chybou bylo si nepřečíst hned po první schůzce) detailní pročtení úvěrové smlouvy, resp. VOP - tam zcela černé na bílém stojí ujednání, že offset (Hypospořící konto) má banka KDYKOLIV bez udání důvodu právo zrušit a tedy "překlopit" offset do klasické hypotéky. V marketingových materiálech deklarovaná možnost hypo kdykoliv bez sankcí splatit na druhou stranu nikde smluvně stanovená není - tedy alespoň jsem nikde neobjevil a na můj dotaz na konkrétní paragraf příslušný pracovník pouze lakonicky pokrčil rameny a utrousil, že "to tam je".

S velice hořkým pocitem, že jsem ztratil 3 měsíce života, poplatek bezmála 4000,- za vypracování odhadu, jsem však nutně dospěl k závěru, že podepsat smlouvu s takto se chovajícím poskytovatelem služeb by bylo za hranou bláznovství. Nemohl jsem se též zbavit dojmu, že skutečnou strategií banky je něco jiného, než „klasicky“ vydělávat tak, jak to dělají „běžné“ banky. Jakoby spíše od začátku bylo cílem nějak nachytat klienty (proto ta naprostá neochota komunikovat, transparentně sjednávat podmínky smlouvy apod.) a pak následně vymáhat sankce...

Zůstal jsem tedy u původní banky a zbývající jistinu jsem splatil z cca 80% v rámci refixace a jako likvidní rezervu mám nyní k dispozici několik kontokorentních produktů, což pro mé potřeby postačuje. Flexibilní, nenáročné, přijatelné.

Můj postřeh na závěr: bance (resp. jakýkoliv subjekt), která s vámi už od počátku jedná laxně, nekompetentně, neochotně, neprofesionálně - je nejlépe se obloukem vyhnout ihned, jakmile takový její přístup zpozorujete...


Jojo, řešil jsem obdobný problém. Blížil se mi konec fixace, mohl jsem splatit cca 80% zbytku úvěru, ale chtěl jsem si nechat likvidní cash. RB pro mě po jistých zkušenostech byla tabu. U FIO jsem si přečetl VOP a zkušenosti tady a ani jsem tam raději nevkročil, protože až se rozhodne FIO postupovat podle VOP až přijde krize, tak bude pro klienty veselo. Zakotvil jsem u Airbank a musím říct, že velká spokojenost v zásadě se vším.
m_p_
Návštěvník

Odeslat příspěvekod milink 7. 9. 2018 14:57

O kterém bodu VOP je konkrétně řeč?
milink
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod m_p_ 7. 9. 2018 17:29

milink píše:O kterém bodu VOP je konkrétně řeč?


Nechce se mi to hledat, ale pokud si dobře pamatuji, tak tam třeba měli např. že jsou jednostranně oprávněni změnit úrokovou sazbu pokud zjistí, že se změnila bonita klienta. Takže na účet ti najednou nepřijde jeden měsíc výplata, ale objeví se tam podpora z pracáku (nebo nic) a další měsíc můžeš mít vyšší splátku. Samozřejmě, že fixace zůstane :-)
m_p_
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník