Curve karta

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Mimonik 12. 10. 2018 07:57

U Fio teda net transakci vidis - zde blokace:
Přílohy
fio-net.png
fio-net.png (3.38 ) Zobrazeno 5329 krát
Mimonik
Nadšenec

Odeslat příspěvekod tlamik5 12. 10. 2018 08:47

Asi jsem natvrdlý, ale měl jsem za to, že když mám třeba kartu Revolut, kde je defaultní měna GBP, tak když s ní platím někde, kde "mají rádi DCC", tak mi to hned samo nabídne platbu v GBP. Z toho jsem si vydedukoval, že pokud pojedu do Polska a v Curve si nastavím měnu PLN, tak se karta bude tvářit, že je defaultní měna PLN a žádné DCC mi nabízet nebude, stejně tak na Slovensku s EUR. Dik

Jinak u FIO vidím taky transakce jako NET platbu, ale jen v blokaci, po zaúčtování už ne, což je teda trochu divné, když jsem platil včera a dnes už je to zaúčtováno, jak by pak proběhlo GBIT ?
Naposledy upravil tlamik5 dne 12. 10. 2018 08:52, celkově upraveno 1
tlamik5
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod __Pavel 12. 10. 2018 08:50

Od rána mi nejde Curve aplikace na androidu. Pokud se podaří po době přihlásit, tak to nenačte historii transakcí u karet a nejde změnit aktivní podkladovou. Je na tom někdo podobně?
edit: nyní již OK
Naposledy upravil __Pavel dne 12. 10. 2018 10:00, celkově upraveno 1
__Pavel
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ROlda78 12. 10. 2018 09:10

tlamik5 píše:.. že pokud pojedu do Polska a v Curve si nastavím měnu PLN, tak se karta bude tvářit, že je defaultní měna PLN a žádné DCC mi nabízet nebude, stejně tak na Slovensku s EUR. Dik

Jinak u FIO vidím taky transakce jako NET platbu, ale jen v blokaci, po zaúčtování už ne, což je teda trochu divné, když jsem platil včera a dnes už je to zaúčtováno, jak by pak proběhlo GBIT ?


tak IMHO dcc se nedělá na základě měny, ale přísl. vydavatele karty
normálně, jako vrácená platba
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jazby 12. 10. 2018 09:52

Mimonik píše:U Fio teda net transakci vidis - zde blokace:

tlamik5 píše:Jinak u FIO vidím taky transakce jako NET platbu, ale jen v blokaci, po zaúčtování už ne, což je teda trochu divné, když jsem platil včera a dnes už je to zaúčtováno, jak by pak proběhlo GBIT ?


To je to co mě zmátlo. Jenže to je problém Fio a ne Curve :-/. Při blokaci je psáno NET, po zaúčtování už toto zmizí.

__Pavel píše:Od rána mi nejde Curve aplikace na androidu. Pokud se podaří po době přihlásit, tak to nenačte historii transakcí u karet a nejde změnit aktivní podkladovou. Je na tom někdo podobně?


Mě aplikace na androidu (verze 8) normálně funguje
jazby
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ROlda78 12. 10. 2018 09:57

__Pavel píše:Od rána mi nejde Curve aplikace na androidu. Pokud se podaří po době přihlásit, tak to nenačte historii transakcí u karet a nejde změnit aktivní podkladovou. Je na tom někdo podobně?

byl jsem na tom podobně, ale už to jede..
jaké bylo to URL s odstávkami a problémy CRV?
O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak. Jan Werich
ROlda78
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod retron 12. 10. 2018 10:59

v aplikaci menu vlevo nahoře - Help & Support a úplně dole Live system status
dnes tam žádný problém hlášen není
DCC je věc vydavatele karty, nikoliv zvolené měny, Curve je vydána v UK proto je DCC vnucováno obchodníkem/bankomatem, Curve toto nemůže ovlivnit
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lafayette16 12. 10. 2018 14:37

__Pavel píše:Od rána mi nejde Curve aplikace na androidu. Pokud se podaří po době přihlásit, tak to nenačte historii transakcí u karet a nejde změnit aktivní podkladovou. Je na tom někdo podobně?
edit: nyní již OK


U mě sice aplikace fungovala, ale transakce se tam objevovaly až s velkým zpožděním. Takže tam asi něco opravdu měli...
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod alfabetagama 12. 10. 2018 20:51

DCC ~ nepomůže nic, bohužel ani bezkontaktní platba.
V PL jsou terminály k POSce často dva, ten druhý/PC je pod pultem
a prodavač na něm zadá vždy jinou měnu než PLN.
Je potřeba předem opakovat, že karta je v PLN, ale ani to vždy nepomůže.
Prsty obsluhy jsou často rychlejší. Dokonce i když je částka i měna na klientském
terminálu celou dobu jen v PLN, přesto může být na paragonu nakonec CZK.
Zkušenost 2012 ze španělského ATM:
Španělsky nabídl DCC a spustil odpočet času, po cca 20s defaultně sám
pokračoval do DCC.
Nejzajímavější ale je, že české banky vyřizují DCC reklamace témeř vždy úspěšně,
ani nevyžadují účtenku, zašlou transakci k vyjádření bance obchodníka
a ta ji v naprosté většině případů přizná a částku poníží.
V některých zemích však DCC vůbec není ani na POS ani v ATM, např. Rusko.
Největší problém ale je, že DCC je podporováno MC a od 4-2019 více i Visa.
https://www.finextra.com/pressarticle/7 ... -worldwide
alfabetagama
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod tlamik5 13. 10. 2018 08:12

Ono s tím DCC je to koneckonců i v tom Polsku vlastně výhodné pro zákazníky, ale přiznávám, že trochu pracné. V Polsku totiž DCC jde přes eService a ti se dušují, že DCC je výhodné, protože vždy nabízí lepší kurz než banka vydavatele karty (což je kravina a spíš spoléhají na to, kdo se nachytá nebo si nevšimne), ALE zároveň dodávají, že pokud provedete ve stejný den stejnou kartou platbu v PLN s lepší kurzem, tak vám nejen vrátí rozdíl, ale vynásobí to dvěma. A kolega to takto běžně používá, udělá třeba nákup v Mercury (něco jako OBI) za pět litrů a rozdíl, který mu vrátí je třeba 700 kč, takže vlastně trochu zneužívá DCC. Akorát je problém s kartami typu Revolut a asi i Curve, protože tam naskakuje default DCC v GPB, ale platba se ztrhne v korunách a mohou se vymluvit na kurz Revolutu. Kolega zkouší reklamovat i takovouto platbu Revolutem, kdy mu to samo udělalo DCC v GPB, ale fakticky to ztrhlo koruny a ještě snad o víkendu. Nicméně v Polsku platit s DCC v Česku vydanou kartou lze, ale ten samý den s tou samou kartou musíte koupit ještě třeba kafe nebo něco, aby byl vidět ten "výhodný DCC kurz" a poslat to mailem na eService. Kvůli pár korunám se mi to zdá pracné, ale každý máme to měřítko někde jinde, tak třeba to někdo využije. Kdyby něco, mám někde i odkazy na ten formulář, co je třeba při reklamaci vyplnit.
tlamik5
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod jakoubek61 15. 10. 2018 09:51

Další dotaz pro znalé.
V sobotu jsem platil svoji útratu v restauraci Curve kartou a po zaplacení jsem zjistil, že jako podkladovou kartu mám nastavenu AirB. Doma jsem tedy na tuto transakci použil funkci GBIT a převedl transakci na KK HB.
Dotaz zní: Jak dlouho trvá než se vrátí stržená (dosud nezúčtovaná) částka na AirBank a stržení této částky z HB ?

Díky za vaše reakce.
jakoubek61
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod treborit 15. 10. 2018 10:26

Castka je strzena z cilove karty vetsinou okamzite, vraceni penez zalezi na prodleve od uskutecneni platby, je-li platba zauctovana nebo ne. Pokud zaplatis Air a do par minut prevedes jinam, pak se platby vyporadaji v radu minut/vterin. Pokud je prodleva vetsi a Air to zauctuje trva to cca 3-5dni.
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 15. 10. 2018 10:28

Mně třeba v Hello Bank visí blokace po provedení GBiT z podkladove KK Hello Bank na jinou už 10 dní.:-( Už jsem do Hello Bank i psal ale bez odpovědi. U jiných bank to je kolem 3 dnů.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Franklin 15. 10. 2018 10:50

Mám pocit, že v Hello bank mají s blokacemi problém obecně. V září jsem objevil blokaci, u které jsem si nebyl jist původem. Blokace ani po měsíci neexpirovala. Volal jsem do banky, ať mi řeknou název obchodníka a datum expirace blokace. Ani jednu věc nedokázali dohledat a když jsem trval na svém, tak tu blokaci raději ručně smazali. O něco dříve jsem řešil podobný problém s nepovedenou platbou Alza kartou v Alze přes speciální bránu. Opět: peníze byly blokovány dlouhou dobu a až po mém telefonátu tu blokaci zrušili.
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod jakoubek61 15. 10. 2018 11:04

treborit píše:Castka je strzena z cilove karty vetsinou okamzite, vraceni penez zalezi na prodleve od uskutecneni platby, je-li platba zauctovana nebo ne. Pokud zaplatis Air a do par minut prevedes jinam, pak se platby vyporadaji v radu minut/vterin. Pokud je prodleva vetsi a Air to zauctuje trva to cca 3-5dni.


Díky.
GBIT jsem prováděl asi hodinu po zaplacení. Platba je nezúčtovaná a stále visí v AirBank.
jakoubek61
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků