Revolut

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod bubocz 11. 3. 2019 16:26

xls píše:S tím nesouhlasím. Vybírám (teď plánuju několikrát) zásadně maximum, tj. 20 tis. bahtů. S KK HB mám kurz asociace tj. aktuální spread necelých 0,13 %. Poplatek za výběr (odpadá při platbách) 80,- Kč, tj. procentuálně to zatíží o dalších půl procenta. Při použití zlaté debetky UCB a navázání na EUR je to i bez těch 80,- Kč. Suma sumárum vyjde revolut několikrát dráž než obyčejná karta, nejsou tam žádná omezení a je tam mnohem vyšší šance, že to bude fungovat.


Pokud zlatá debetka UCB funguje, v Indonésii ve většině bankomatů v roce 2015 nešla a loni jsme ji už raději nezkoušel ...
bubocz
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod bubocz 12. 3. 2019 01:58

Radek.Hulan píše:Není mi známo, že by Revolut blokoval někoho při běžném používání. Lidi co protáčí peníze kvůli bonusům na kreditce možná.

A s jednou kartou jede za humna jen hlupák. Ty to děláš?


Jen poznámka k množství karet - mám Revolut MC i VISA, Curve a pak několik debetních karet od českých bank a musím říci, že nikde jsem zatím nezažil takový zmatek při vybírání hotovosti z bankomatů jako letos ve Vietnamu. Na letišti v Hanoi jsem zkoušel jeden bankomat vedle druhého a většinou to skončilo nedefinovanou chybou, například jinak pro mne spolehlivá debetka RB vůbec do banky nedorazila, Revolut v jednom bankomatu MC nešel a VISA prošla. A ani později to nebylo výrazně lepší... Kdo ví, co vše je příčinou, u Curve to například je že ve starších nečipových bankomatech nedovoluje výběr... Takže být tu jen s jednou kartou určitě nelze...
bubocz
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod RadekHfrk 12. 3. 2019 14:09

vpe píše:https://www.czechcrunch.cz/2019/03/cerny-tyden-revolutu-uspesny-pribeh-fintechoveho-jednorozce-utrpel-nekolik-trhlin/


Dnešní krok k vylepšení PR: https://www.youtube.com/watch?v=kkhRBBF ... e=youtu.be
RadekHfrk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 12. 3. 2019 14:39

Ono to klidne muze skoncit v rukou amateru (blokuji neopravnene penize) jako ten slovensky projekt (uz si ani nevzpomenu na jmeno), ktery krachnul a kde zahucelo kupa penez...

Nastesti jsem vcas stihl vybrat.
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadekHfrk 12. 3. 2019 16:29

Možná by bylo dobré, kdyby ty osobní zkušenosti vždycky byly doplněny přesnými údaji :oops:. Protože je vysoce pravděpodobné, že algoritmy automatických kontrol bankovních transakcí u klientů (asi nikdo nepředpokládá, že 4 M uživatelů kontroluje někdo za macem, a říká hele Franta, tomu zablokujeme účet ...) budou u Revolut nastaveny pro všechny klienty na nejvyšší přísnost, a to podle státu s nejpřísnějšími limity a požadavky, kde Revolut také působí.

Vhodným doplňkem pak je počtení si ve formulacích zákona 253/2008 Sb. - o praní špinavých peněz, zejména pak § 6, § 8 a § 9.

Nalézá se zde několik vtipných definicí třeba:

Že podezřelým obchodem se pro účely tohoto zákona například rozumí, že během jednoho dne nebo ve dnech bezprostředně následujících uskuteční klient nápadně více peněžních operací, než je pro jeho činnost obvyklé.
Nebo že účet je využíván v rozporu s účelem, pro který byl zřízen.
Nebo že prostředky, s nimiž klient nakládá, zjevně neodpovídají povaze nebo rozsahu jeho podnikatelské činnosti nebo jeho majetkovým poměrům, atd.

Takže samozřejmě, když jsem například na účtu dlouhodobě měl 300,- Kč, vůbec ho neužívám, a náhle si přes něj směnuji 10k, tak to algoritmus zachytí.

Protože zákon vychází z mezinárodních dohod a směrnice EU, nebude to jinde jiné, naopak mnohde je to přísnější. Jak je z formulací asi vidět, nejsou zde v zákoně příliš nikde uvedeny limity (pro nějaké transakce ano). Těžce tedy chtít, aby je tedy u Revolut zveřejnili dopředu.

Běžné je postupné navyšování limitů (nejen u Revolut), které souvisí právě s normálním a trvalým obratem na účtu. Jinými slovy klient má historii a postupně mu zvedám limit na jinou kontrolní hladinu (mimo jiné samozřejmě i jeho kredibilitu pro případný úvěr).

V dalších § je pak způsob provádění identifikace a kontroly klienta, kde například § 9, odstavec (2), písmeno d) stanoví, že je povinností banky přezkoumávání zdrojů peněžních prostředků nebo jiného majetku, kterého se obchod nebo obchodní vztah týká, z čehož pak plyne ono posílání daňových přiznání, výplatních lístků apod.

Teď si vezměme, že máme 4M klientů rozsetých po celé Evropě, neznáme o nich nic, ale musíme tohle neustále kotrolovat. OK, dojde mi halda přiznání a lístků o mzdě, ale to už nezkontroluje automat, to musí člověk. To za minutu nebude.

Zhrnu-li to, blokace se stávají a budou stávat. Co vyžaduje u Revolut zvýšené úsilí a posílení při takovém množství klientů, je jejich zákaznická podpora. I tak to ale ani v budoucnu určitě nebude do hodiny (viz třeba jiné vlákno a ČSOB, a to řeší o cca 1/4 méně klientů, a v jedné zemi s jednou jazykovou mutací dokumentů ...).
RadekHfrk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 12. 3. 2019 16:59

Já mám účty v 15 bankách, pouze u jedné z nich (ČSOB) jsem se setkal s nějakým problémem a ten byl vyřešen velmi rychle - oproti Revolutu má tu výhodu, že stačila 1 osobní návštěva.

Bohužel banka, kde to musím řešit s callcentrem a ještě třeba v cizím jazyce je v mnohem horším postavení. Navíc když vezmu v úvahu, že většina lidí bude kartu využívat (jen) v zahraničí, tedy "celý rok nic, pak najednou smění velkou částku" - třeba i pro několik lidí, protože bude platit za kamarády, kteří nemají karty s tak výhodnými kurzy, což je třeba i můj případ, tak s největším pravděpodobností právě vyskočí někde ve sledování. A najednou jste v zahraničí bez peněz odkázání na callcentrum, které problém vyřeší možná zítra, možná za týden, možná příští měsíc.

Tak jak Revolut někteří nekriticky adorují v diskusích, tak je stejně důležité upozornit i na jeho stinné stránky.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadekHfrk 12. 3. 2019 17:45

S tím se plně ztotožňuji ;-). Stejně jako s tím, že je třeba mít v záloze při cestě ven další platební možnosti (i třeba Curve, běžnou PK, KK apod.). Jen jsem trochu chtěl přispět k vyváženosti těch názorů a naznačit, že bohužel nastavení kontrolních mechanismů není moc jednoduché.

Nic není černobílé, ani k bezmeznému adorování, ani k bezmeznému zatracení. Obzvlášť, když většinou všichni máme tendenci si ve sdělování faktů trochu omluvit svou osobní byť drobounkou chybku nebo neznalost. Na to je výměna zkušeností tady dobrá. Ovšem podložená fakty.
RadekHfrk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod treborit 12. 3. 2019 18:32

Revolut je typicky startup. Smysluplne je pres nej jen platit a to v cizi mene. Garantovano neni skoro nic, blokace jsou hloupe a nesmyslne, casto chybne, CZK tam jdou dostat slusne jen pres kartu, ale kdyz si nabijete 50.000 CZK na zaplaceni dovolene, tak vas bloknou, tak uz si nic nepridate, alespon ze zaplatit jde. Smysluplny dlouhodobejsi "use case" neni.
treborit
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 12. 3. 2019 19:04

Patriku, je to horší, oni nemají ani žádné call centrum, ani email jen jejich chat v jejich aplikaci, kde ti primárně naskakují strojové automatické odpovědi a živá podpora se ti ozve klidně až za 2 dny. A když je člověk na dovolené, tak má u sebe určitě výplatní pásky za poslední 3 měsíce, které oni pak další 2 dny studují.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod RadekHfrk 12. 3. 2019 21:46

Revolut přidal do podporovaných měn, ve kterých lze vést účet, také HRK.
Přílohy
IMG_9352.jpg
RadekHfrk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pepoušek 13. 3. 2019 15:14

Revolut jsem pořídil před pár dni!
Mám zdarma MC kartu která přišla asi za týden a MC virtuální !
Vše běží OK, jen mě vadí trochu angličtina.
Pořídil jsem si to hlavně abych mohl platit mobilem přes Google PAY
a tam třeba virtuální karta stačí!
Moje banky Raiffeisen Banka ani FIO to zatím neumí!
Navíc teď šetřím při nákupu na Amazon.de kdy zadávám platbu DE na kartě.
Pepoušek
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod minarjo 13. 3. 2019 15:35

čulibrk píše:... jen jejich chat v jejich aplikaci, kde ti primárně naskakují strojové automatické odpovědi a živá podpora se ti ozve klidně až za 2 dny...

Tak to je ale i chyba z tvé neznalosti. Už tu to bylo několikrát. Pokud potřebuješ něco reálného v Revolut chatu vyřešit s reálným operátorem, ne jejich umělou inteligencí, musíš do chatu napsat frázi live agent a už stroj zmlkne a bude se čekat na volného agenta. Mě to čekání trvalo cca před 2 měsíci jen asi 10-15 minut (kolem 11h dopolední pracovního dne, kdy asi nebude špička).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Tony321 13. 3. 2019 16:27

Pepoušek píše:Mám zdarma MC kartu která přišla asi za týden a MC virtuální !

Revolut teraz vydáva virtuálne MC karty? :hm
Tony321
Návštěvník

Odeslat příspěvekod RadekHfrk 13. 3. 2019 21:19

Ano. Revolut teď standardně vydává virtuální MasterCard s českou lokalizací (viz moje nová virtuálka). VISA stále vydává jen někde (viz aktuální debata na Revolut Community - třeba Norsko).
Přílohy
AcanaScr_2019-03-13-211650.jpg
RadekHfrk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod čulibrk 13. 3. 2019 22:22

minarjo píše:
čulibrk píše:... jen jejich chat v jejich aplikaci, kde ti primárně naskakují strojové automatické odpovědi a živá podpora se ti ozve klidně až za 2 dny...

Tak to je ale i chyba z tvé neznalosti. Už tu to bylo několikrát. Pokud potřebuješ něco reálného v Revolut chatu vyřešit s reálným operátorem, ne jejich umělou inteligencí, musíš do chatu napsat frázi live agent a už stroj zmlkne a bude se čekat na volného agenta. Mě to čekání trvalo cca před 2 měsíci jen asi 10-15 minut (kolem 11h dopolední pracovního dne, kdy asi nebude špička).



.. ale já nikde nepíšu, že jsme nenapsal "live agent". Samozřejmě, že to byla moje 2. věta po naskočení jejich strojové odpovědi. Posledně po blokaci jsem napsal "live agent" odpoledne, ale živý pracovník supportu se připojil až druhý den ráno. To jsem měl schůzku, takže jsem mu odpověděl za hodinu, ale oni se uráčí zase až večer. Support a veškerá komunikace naprd.

Vtipné je, že teď mi v aplikaci píšou, že nabití Curve kartou se jeví jako by byla v PLN, ale nedávno to psalo GBP. To jsem zvědav, kdy něco zlepší. :roll:
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků