Hypotéka a finanční poradce

Stavební spoření, hypoteční, překlenovací a jiné úvěry, normy a předpisy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod yowie 21. 9. 2020 12:07

vencaxxx: Ta stejná provize ze všech bank je myslím jen marketingový tahák. Do smluv, co uzavřelo vedení pěšák na IČO nevidí a nikdo mu je neukáže, takže pro něj jsou podmínky stejné, ale firma dostane od jedné banky víc, od jiné míň a podle toho se pak i od vedení pěšákům doporučuje, co mají zrovna bouchat.

Co si pamatuji, tak třeba u pojištění je provize za správu po dobu celé životnosti produktu, třeba i přes 30 let, nevím jistě, ale nemyslím si, že u hypo by to mělo být jinak. A pak ty klienty, kteří si to uzavřou s poradcem, který se mezitím vrátí do šroubárny nemá kdo obsloužit a na pobočkách je často i odmítají. Zažil jsem, že se nejdřív musela poslat stížnost na pobočkáře, aby nakonec ten servis udělal. Nevím, proč bych si tohle dělal, že mám produkt, ale nemám s kým sjednat změnu a pak honit nějakého aktuálního poradce, který do mě bude tlačit další produkty, anebo popohánět pobočkáře vyhrožováním, aby to udělal. Proč?

Bylo by zajímavé vědět přesně, jak to je, ale myslím, že vedení i zaměstnanci pobočky dostanou bonusy (asi o něco menší) i když mají hodně produktů sjednaných přes poradce. Kdyby to tak nebylo, neměli by důvod s poradci spolupracovat. Proč mít lepší čísla a víc hypoték, když z toho stejně nic mít nebudu?

Moje zkušenost s pobočkáři je jiná ať už z pojišťoven nebo z bank. Třeba v Axe mě upozornili, že mě pan poradce z Partners pěkně natáhl na provizi a že by se styděli takovou smlouvu sjednat. A hypotéky to samé a tím nemyslím jen to, že někdo dokáže z paměti odrecitovat jaké mají aktuálně úroky jiné banky, ale ti pobočkáři dělali spoustu případů a zažili spoustu nestandartních věcí, které na rozdíl od většiny poradců ví, jak vyřešit. Pokud děláš různé hypotéky 160 hodin měsíčně, nebo uděláš měsíčně jednu kamarádovi, u koho z nich bude v čase větší objem informací, znalostí a zkušeností?
yowie
Nadšenec

Odeslat příspěvekod tmx643 21. 9. 2020 12:54

Dělal jsem chvíli na centrále jedné MLM "poradenské" společnosti. Samozřejmě kvalita "poradců" je obecně bídná, ale tak oni v jednom kuse volají na tu centrálu, kde jsou lidi, co tomu rozumí. Výjimkou jsou ti, co dělají s různými developery a sjednají desítky hypoték ročně, to jsou pak celkem machři.
Za hypotéku je provize za její prodej (a ta se ze zákona od nějaké doby píše do jedné z těch příloh smlouvy), ale žádnou následnou správu té hypotéky poradce nedělá, ten s tou bankou nemá žádnou spojitost, takže ani nemůže. To se pak řeší po telefonu, případně na normální pobočce banky. Chytrý poradce má akorát zapsané termíny fixací svých "klientů", aby jim včas nabídl výhodné refinancování a měl z toho zase provizi.
Banky mají speciální akce pro jednotlivé MLM skupiny, proto třeba během pár měsíců mají "všichni" hypo u RB, pak u Sberbank, atd., i když to jsou jinak často dost nekonkurenceschopné banky.
Jinak při sjednání přes poradce to jde přes "centrálu" banky, tam pobočky nehrají roli, toto se domlouvá na golfu mezi nejvyššími šaržemi.
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod vencaxxx 21. 9. 2020 13:01

No pokud se jedná o exkluzivní smlouvu tak ano, pak se většinou na pobočce cukaj a chtěj ať to řeší poradce co to sjednal, ale reálně stejně všechno řeší banka/pojišťovna, poradci nemaj většinou napojení do systémů bank aby dělali sami nějaký úpravy, oni podávaj žádosti. Jen bába na pobočce nemá správnej formulář, je moc práce to řešit, neni to pro ní standardní úkon a nic za to nemá, tak tě pošle do prd...
Obecně "poradci" v bankách jsou na tom stejně jak poradci v MLM firmách, jsou to konkurenti, navzájem se budou špinit a tvrdit že "ti druzí" to dělaj blbě, draze atd. Obě možnosti jsou možný, záleží na koho narazíš, je to o lidech jak už jsem psal. Nicméně systém je nastavenej zhruba jak píšu.
Ano, firmy maj samozřejmě marži i z obchodů který jim přivedou poradci, provize je další část nákladů kterou nese klient, jak jsem psal, může být různa. Bankám nevadí že jim poradci nosí kšefty, naopak, oni z toho taky něco maj.
Jinak jak už jsem taky psal, poradce je potřeba na začátku, vybrat tu nejlepší banku/nabídku, domluvit podmínky, oni mu daj často lepší i proto, že jim nosí pravidelně kšefty, třeba na konkrétní pobočku, tak mu vyjdou spíš vstříc, proto jsem psal o těch kontaktech, ty jsou důležitý a koncovej zákazník je nemá, dobrej poradce jo. Pokud je podepsaná smlouva tak je starost na bance, řešit odhady, zápisy na katastr, změny, atd. to už řeší banka, resp. může to řešit i poradce, ale dělal by jen prostředníka, proto je dobrý i na pobočce trefit na zkušenýho člověka. Ale na kterou pobočku jít je prostě lepší řešit s poradcem než to prostě risknout.
Je pravda že trh s poradenstvím/zprostředkováním je celkem složitej a kdo nemá zkušenosti snadno naletí nějakýmu šmejdovi...

Jinak s tou "centrálou" nesouhlasím, osobně jsem řešil případy kdy třeba KB v Mostě nechtěla dát lepší úrok, ale KB někde v Kadani dala i slevu z poplatků. každá pobočka to může mít jinak podle obratů. Taky každá banka má jinou strukturu a i smlouvy s poradenskými firmami jsou různé, viz různé exkluzivní produkty apod.
RIHA NANO S PLUS, BVAudio PA300 SSE, Singxer SDA-2
vencaxxx
Návštěvník

Odeslat příspěvekod yowie 21. 9. 2020 13:19

tmx643: Doufal jsem, že se tu objeví nějaký insider...:-)

jj, přesně tak, speciální akce.... Tedy některé poradenské společnosti vytváří iluzi výběru, přitom ale stejně nakonec bouchnou, co je zrovna nejvíc třeba, aby se splnil cíl s tou či onou bankou a byly tam nějaké bonusové odměny nebo třeba dovolené...

Pobočkáři nehrají roli? Já si pamatuju jednoho poradce, co tvrdil, že mají dohody s nějakými ředitely poboček, které jsou na menších městech, kde se ty plány plní hůř. Ale to už je dávno.

Jestli si pamatuješ ještě nějaké zajímavé poznatky, určitě sem s tím.
yowie
Nadšenec

Odeslat příspěvekod tmx643 21. 9. 2020 13:47

Ty pobočky mě teď zmátly, ale měl jsem za to, že je prostě dohoda s bankou, že např. Praha to posílá na Smíchov nebo do Strašnic, atd. A tam mají kapacity na zpracování těchto extra smluv od finančních poradců (což jsou desítky měsíčně). Že to byly dohody na úrovni obchodní ředitel např. Partners a obchodní ředitel ČS (právě na tom golfu).
Ale je možné, že různé banky to mají různě a toto centrální obhospodařování bylo jen výjimečné u pár největších.

Jestli se lišila provize už nevím, řekl bych že ano, ale tam byly i interní akce. Nějaký "medium" poradce měl tuším řádově 40 % z provize (zbytek se dělil nad ním). A třeba při sjednání hypoték za víc než 10 mega 3 měsíce v řadě jste získali z hypoték 0,48 %, bez ohledu na to, u koho byly. Takže výrazně lepší bylo sjednat u banky s nižší provizí (ty rozdíly byly malé), ale mít objem nad 10 mega na to, aby se člověk dostal na větší část z provize. A u těch akcí bank to bývalo, že Hypotečka přišla a řekla, dáme vám individuální sazbu -0,70 % a ta byla fakt nejlepší. Banka měla víc nových klientů a poradci mohli dávat super sazbu (kterou dle mého prostě na pobočce nešlo dorovnat, protože to byla sazba jen pro "Partners", zatímco pobočka mohla snížit třeba jen o standardních 0,4 p.b.).
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod vencaxxx 21. 9. 2020 14:03

Tak ono to bude pravděpodobně tak, že na úrovni celý banky budou nastavený nějaký podmínky, ale ředitel pobočky může jít "pod ně", protože potřebuje obrat na nějakej další bonus, úplně stejnou logikou jako to maj nastavený poradci. Tzn. není to tak že by to nutně muselo být nastavený nějak centrálně a všichni museli dávat stejný podmínky, resp. se to může lišit banka od banky.
RIHA NANO S PLUS, BVAudio PA300 SSE, Singxer SDA-2
vencaxxx
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron