vencaxxx: Ta stejná provize ze všech bank je myslím jen marketingový tahák. Do smluv, co uzavřelo vedení pěšák na IČO nevidí a nikdo mu je neukáže, takže pro něj jsou podmínky stejné, ale firma dostane od jedné banky víc, od jiné míň a podle toho se pak i od vedení pěšákům doporučuje, co mají zrovna bouchat.
Co si pamatuji, tak třeba u pojištění je provize za správu po dobu celé životnosti produktu, třeba i přes 30 let, nevím jistě, ale nemyslím si, že u hypo by to mělo být jinak. A pak ty klienty, kteří si to uzavřou s poradcem, který se mezitím vrátí do šroubárny nemá kdo obsloužit a na pobočkách je často i odmítají. Zažil jsem, že se nejdřív musela poslat stížnost na pobočkáře, aby nakonec ten servis udělal. Nevím, proč bych si tohle dělal, že mám produkt, ale nemám s kým sjednat změnu a pak honit nějakého aktuálního poradce, který do mě bude tlačit další produkty, anebo popohánět pobočkáře vyhrožováním, aby to udělal. Proč?
Bylo by zajímavé vědět přesně, jak to je, ale myslím, že vedení i zaměstnanci pobočky dostanou bonusy (asi o něco menší) i když mají hodně produktů sjednaných přes poradce. Kdyby to tak nebylo, neměli by důvod s poradci spolupracovat. Proč mít lepší čísla a víc hypoték, když z toho stejně nic mít nebudu?
Moje zkušenost s pobočkáři je jiná ať už z pojišťoven nebo z bank. Třeba v Axe mě upozornili, že mě pan poradce z Partners pěkně natáhl na provizi a že by se styděli takovou smlouvu sjednat. A hypotéky to samé a tím nemyslím jen to, že někdo dokáže z paměti odrecitovat jaké mají aktuálně úroky jiné banky, ale ti pobočkáři dělali spoustu případů a zažili spoustu nestandartních věcí, které na rozdíl od většiny poradců ví, jak vyřešit. Pokud děláš různé hypotéky 160 hodin měsíčně, nebo uděláš měsíčně jednu kamarádovi, u koho z nich bude v čase větší objem informací, znalostí a zkušeností?