Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz
Zkus si někdy přečísty ty podmínky, o kterých jsi souhlasil, že jim rozumíš.minarjo píše:Banka jen tak nemůže blokovat opakovanou karetní operaci, na kterou má protistrana nárok.
Tohle je samozřejmě pravda, pokud ovšem ten smluvní vztah sám neříká, že končí neplacením.Neboli, když se k nějakému smluvnímu vztahu zavážeš (zde tedy online zřízením Spotify předplatného), musíš to zrušit na straně zdroje, určitě ne odříznutím plateb.
Může. V dost z těch případů (platba bez přítomnosti karty a dvoufaktorové autorizace) to bude dost jasně uznaná reklamace, ale v principu jsou karty nastavené tak, že primární je spolehlivě a rychle zaplatit, každý obchodník je prověřovaný a může inkasovat, a případné problémy se řeší reklamací a zpětnou kompenzací (kterou zaplatí primárně ten obchodník, pokud to nejde, tak jeho banka, pokud to nejde, tak kartový systém, a pokud nastane obzvlášť extrémní případ a ani nejde, tak se myslím složí všechny banky účastnící se kartového systému). Byly i v ČR případy, kdy se při nákupu v obchodě udělal překlep na terminálu (tj. nic s internetem), a když to obchodník zjistil, stáhl si z karty zbytek později.Gordon_F píše:Tedy, Patriku, když obchodník z Číny (Německa, Prahy, Argentiny,...) dá příkaz mé bance ať mu pošle 20 dolarů, banka to udělá, protože do pětistovky je to bez autorizace? A další den zase, a další zase, a další...?
No… je tu https://www.mesec.cz/clanky/limity-na-k ... rala-soud/ , ale to je před PSD / PSD2, takže dnes kdo ví.I když kartu zablokuju pro určité typy plateb, nebo dám nižší limity?
minarjo píše:A pokud ti připadá normální, že když si něco objednáš jako PRAVIDELNOU službu, tak to prostě nezaplatíš a zaniká to, tak potěš koště! Přeci tak jako jsi to musel zahájit (podpisem je typicky první zaplacení kartou s autorizací), je třeba to i ukončit! Třeba různé pojištění ti také nezanikne jen proto že jsi nezaplatil, pojišťovna ti pošle upomínku a dluh bude případně vymáhat! Když z tvé strany nepřijde jasný pokyn ke zrušení pravidelně placené dohodnuté služby, tak ta logicky zrušená není, při absenci platby je jen nezaplacená a máš vůči poskytovateli dluh.
minarjo píše:A pokud ti připadá normální, že když si něco objednáš jako PRAVIDELNOU službu, tak to prostě nezaplatíš a zaniká to, tak potěš koště! Přeci tak jako jsi to musel zahájit (podpisem je typicky první zaplacení kartou s autorizací), je třeba to i ukončit! Třeba různé pojištění ti také nezanikne jen proto že jsi nezaplatil, pojišťovna ti pošle upomínku a dluh bude případně vymáhat! Když z tvé strany nepřijde jasný pokyn ke zrušení pravidelně placené dohodnuté služby, tak ta logicky zrušená není, při absenci platby je jen nezaplacená a máš vůči poskytovateli dluh.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků