Má smysl podnikat v Amway?

Vše o této přímé formě prodeje

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod 4honza 6. 10. 2008 10:03

SP: Pokracovat v tomto threadu nema jiz dale smysl, diskuse je rozmelnena a pouzivate cim dal smesnejsi "argumenty" napr. ten "Mezinarodni business ma 100% lidi, kteri zasponzorovali (bud oni osobne nebo nekdo z jejich skupiny) nekoho v zahranici" - vite, co je to tautologie? Nebo "Ovsem jak jinak chcete spocitat ten trend, kdyz nebudete znat konkretni hodnoty cisel?" - prece kdyz budu znat relativni cisla +10%, +5%, -3% tak tu krivku dokazu namalovat bez osy absolutnich cisel, ale pouze v tech relativnich. Kdybych nevedel, ze jste delal postgradual VSCHT, asi by mi to prislo vice komicke. Timto se dostavame do cyklu, kdy mi opet na jednoduche zjistovaci otazky (kde je odpoved "Ano" nebo "Ne") zase budete odpovidat "Ano nebo ne".

Prosim tedy o zaverecne zhodnoceni ve forme vylepeni novych Yagerovych seku a pripadne novou reklamu na "bonbony" Nutrilite :-) Diskusi budu dal cist, ale musim si ted dat nejaky cas od reakci na vase "argumenty".
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 6. 10. 2008 10:09

Normální člověk si ředění přečte na etiketě.Nepotřebuje výklad někoho jiného. Výrobky AMWAY by byly v normálním obchodě neprodejné. Strašné obaly a u některých výrobků nesmyslné ceny.Pokračovat opravdu nemá cenu,vzhledem k tomu ,že se tady pořád pěkně maže.

//Raziel-CZ: Tak třeba toto nesmažu, je to slušně vyjádřený názor ;-]
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 6. 10. 2008 10:40

Petr1968: nazor mam stejny jako ty - a jiz jsem ho take nekolikrat prezentoval na predchozich stranach teto diskuze. Druhou veci ovsem je, ze to neni zadna pyramidova hra ani letadlo :wink:
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod SP 6. 10. 2008 10:41

4honza píše:SP: Pokracovat v tomto threadu nema jiz dale smysl, diskuse je rozmelnena a pouzivate cim dal smesnejsi "argumenty" napr. ten "Mezinarodni business ma 100% lidi, kteri zasponzorovali (bud oni osobne nebo nekdo z jejich skupiny) nekoho v zahranici" - vite, co je to tautologie?

Ale kdepak - zkuste se na chvili zamyslet nad tim, proc tam byl ten smajlik. ;-]

4honza píše:Nebo "Ovsem jak jinak chcete spocitat ten trend, kdyz nebudete znat konkretni hodnoty cisel?" - prece kdyz budu znat relativni cisla +10%, +5%, -3% tak tu krivku dokazu namalovat bez osy absolutnich cisel, ale pouze v tech relativnich. Kdybych nevedel, ze jste delal postgradual VSCHT, asi by mi to prislo vice komicke. Timto se dostavame do cyklu, kdy mi opet na jednoduche zjistovaci otazky (kde je odpoved "Ano" nebo "Ne") zase budete odpovidat "Ano nebo ne".

Ano, dokazete, v tom se s Vami nepru. Ale cela tato debata je o tom, ze cely model navrzeny panem Starym je nanic, protoze se ani vzdalene nepriblizuje skutecnosti. Vy to porad obhajujete tim, ze trend sedi. Jenze ani to neni pravda. Staci si porovnat jeho model se skutecnosti.

4honza píše:Prosim tedy o zaverecne zhodnoceni ve forme vylepeni novych Yagerovych seku a pripadne novou reklamu na "bonbony" Nutrilite :-) Diskusi budu dal cist, ale musim si ted dat nejaky cas od reakci na vase "argumenty".

Hmmm. Pekne. Skoda, ze jste neodpovedel na muj ironicky mineny prispevek z 6. 10. 2008 00:40, 4. odstavec... Nebo snad ma byt odpoved toto? V tom pripade jsem rad, ze se mnou souhlasite. Takovato diskuze opravdu nema smysl.
SP
Diskutér

Odeslat příspěvekod SP 6. 10. 2008 10:48

Petr1968 píše:Normální člověk si ředění přečte na etiketě.Nepotřebuje výklad někoho jiného. Výrobky AMWAY by byly v normálním obchodě neprodejné. Strašné obaly a u některých výrobků nesmyslné ceny.Pokračovat opravdu nemá cenu,vzhledem k tomu ,že se tady pořád pěkně maže.

//Raziel-CZ: Tak třeba toto nesmažu, je to slušně vyjádřený názor ;-]

V tom pripade doporucuji zrusit vsechny reklamy a jejich cenu odecist od ceny vyrobku. Vzdyt prece staci napsat vsechno na obal a normalni clovek si vse precte. Nepotrebuje vyklad nekoho jineho. Jakykoli vyrobek by byl bez reklamy v normalnim obchode prakticky neprodejny, protoze vyrobky, na ktere reklama je, by ho "prevalcovaly".
SP
Diskutér

Odeslat příspěvekod 4honza 6. 10. 2008 11:23

Ukazka "argumentace"

SP píše:Jakykoli vyrobek by byl bez reklamy v normalnim obchode prakticky neprodejny, protoze vyrobky, na ktere reklama je, by ho "prevalcovaly".


Za chvili si jdu koupit misto obeda svacinu do kantyny. Zeptam se prodavacky, jestli jejich salaty nebo nebo pecivo, ktere nabizi, jsou u nich neprodejne. A vecer, az budu nakupovat u nas ve smisenem zbozi se zeptam, jestli vubec dokazou prodat napr. veprove maso, paprikovy salam, obycejne mydlo nebo obaly na sesity :nenapadne
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marvertin 6. 10. 2008 11:42

SP píše:Sance dnes jsou stejne jako byly pred 10, 20 nebo 50 lety. A ode dneska za 50 let budou stejne.

Tímto tvrzením říkáte, že systém je invariantní nebo chceteli symetrický vůči transformaci v čase. To je důkazem, že systém je již saturován.
marvertin
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod caprighia 6. 10. 2008 12:14

No jo, nechápu ironii, zato SP je veselá kopa, všichni šťastní zasponzorovaní budoucí bussinesmani mu tleskají a nosí švestky ze své zahrádky, pošťák ani neunese nůši děkovných dopisů - já chápu že brání svůj chléb vezdejší, chápu že my hloupý lid se necháme někdy snáze, někdy s vynaložením jisté taktiky zmanipulovat a chápu že na tom někdo vydělá. Pořád ovšem zůstává otázka, jestli to je dobře...Áda a Visarijonovič taky měli příznivce ve značném procentu populace. K tomu vysvětlení, že my hloupí musíme dostat vysvětlení jak se něco ředí, protože jinak se nám to zdá drahé. Což takhle jako ostatní uvádět počet pracích dávek atd. ?(nebo pro lid bez základní školy Kč za jedno vyprání) Prodejci Rainbow také tvrdí, že to nemůžou dát do regálu v obchodě, neb tak složitý přístroj potřebuje osobní vysvětlení obsluhy, probůh....
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marvertin 6. 10. 2008 12:33

Ještě se vyjádřím ke geometrické posloupnosti a saturaci. Geometrickou posloupností s kvocientem menším než jedna se nebudeme zabývat, protože konverguje k nule. Jiné geometrické posloupnosti deivergují. Z matematického pohledu jseou geometrické posloupnosti nekonečné.
V reálu se geometrickou posloupností se řídí veškeré "možící" procesy v ideálních podmínkách. Monožení bakterí, řetězová jaderná reakce, množení myší a také nárůst distributorů Amway. Protože svět je konečný, tak, proces někdy musíustat a ustane tehdy, až podmínky přestanou být ideální, vždy existuje nějaká nepřekročitelná mez. Bakterie se přestanou množit, když "sežerou" veškerý organický materiál, řetězová jaderná reakce skončí, až se spotřebuje všechno palivo, myši se přestanou množit, když nebudou mít co žrát a počet distributorů přestane přibývat, když nebude koho sponzorovat. To je vš velmi zjednodušeně řečeno. Nutno si uvědomit, že proces se nezmění skokem, ale s postupnou změnou podmínek začne být zpomalován, až dojde k nějaké rovnováze. Například počet myší bude úměrný množství žrádla, které budou mít k dispozici (pro jednoduchost neuvažujme predátoři). Neznamená to však, že by se nerodili další myši, ano množí se, ale také umírají. Došlo k saturaci počtu myší, takže počet myší se nemění? Myší mají velké množství mláďat? A kolik z těchto mláďat každé myši se v průměru v rovnovážném stavu dožije produktivního věku? Dvě, protože každá myš má dva rodiče.

A tak je to i s distributory Amway, jistě že je možné a kdykoli bude možné někoho nasponzorovat. Ale počet nasponzorovaných se vyrovná počtu distributorů, kteří toho nechali.

Pár příspěvků dozadu uvedl, že počet distributorů v Česku kolísá, chvíli roste, chvíli se zmenšuje. A co je to jiného než saturace?

A ještě jeden pěkný příklad. Co je to nasycený roztok soli ve vodě? Je to roztok maximání možné koncentrace, více soli se rozpustit nemůže. Když přisypu do roztoku další sůl, tak se mi ji nepodaří rozpustit. A teď se zeptám. Znamená to, že konkrétní atomy, které již byly v roztoku před nasycením zůstanou navždy v roztoku a konkrétní atomy, které jsou v neozpuštěné soli, zůstanou naždy v nerozpuštěné soli? Nebo to znamená, že nastala saturace a počet atomů, které se z roztoku za jednotku času vyloučí je stejný jako počet atomů, které přestoupí do roztoku? Jo, a uvažujme NaCl a zanedbejme rozdíl mezi atomy a ionty, ať se debata neposune do roviny nepřesného chemického vyjadřování.
marvertin
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod marvertin 6. 10. 2008 12:38

Model pana Starého není špatný, je v něm ale jedna koncepční chybka. Saturace 5% je vyhodnocpána jen co se týče celkového počtu aktivních distributorů. Výsledkem modelu je velká vluktuace distributorů Amway. Spočítal jsem z grafu, že počet distributorů, kteří dle modelu vstoupili do obchodu je 600 000, což je 6% populace, což je víc než vyslovený předpoklad 5%, pokud bychom nechali jet model dál, bude tento počet drasticky narůstat a to není možné. Při zohlednění tohoto faktoru pak mude muset nastavit menší pravděpodobnost zasponzorování určitého počtu distributorů.
marvertin
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod marvertin 6. 10. 2008 12:56

SP píše:V tom pripade doporucuji zrusit vsechny reklamy a jejich cenu odecist od ceny vyrobku. Vzdyt prece staci napsat vsechno na obal a normalni clovek si vse precte. Nepotrebuje vyklad nekoho jineho. Jakykoli vyrobek by byl bez reklamy v normalnim obchode prakticky neprodejny, protoze vyrobky, na ktere reklama je, by ho "prevalcovaly".

To s Vámi plně souhlasím, bez ironie. Reklama, jak je dnes dělána je zlo, jen vytahuje z lidí peníze. Firmy (Amway nevyjímaje) si z reklamy dělají prostředek boje s ostatními firmami. Dnes je převažujícím cílem reklamy nečestně vydělat víc peněz než ten, který reklamu nemá?
Znáte "Vězňovo dilema". Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bz%C5%88ovo_dilema
Zkuste se nad ním zamyslet i v souvislosti s Amway a vztahy mezi distributory. Vždyť práce distriutorů je ze velké části také reklama.
marvertin
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod SP 6. 10. 2008 13:01

marvertin: Tak to zkratme, co je cilem Vaseho bazirovani na saturaci? Pokud je to domnenka, ze v budoucnu jiz nebude koho sponzorovat, je to domnenka mylna (a vyvraci ji i zaver FTC vs. Amway) - a i Vy to doufam pripoustite.
Pokud by to mela byt domnenka, ze existuje urcita hranice, nad kterou nelze jit - a to ja nezpochybnuji - pak by bylo take nanejvys vhodne rici, ze tato "hranice" je ovlivnitelna schopnostmi jednotlivych distributoru. Uz jsem tu uvadel priklady z Koreje a Taiwanu, kde diky aktivite konkretnich distributoru (Leonard & Esther Kim a Holly Chen & Barry Chi) bylo dosazeno vyjimecnych vysledku. Vyse uvedene ale take znamena, ze v systemu budou vzdy uspesni ti, kteri budou schopnejsi, bez ohledu na to, kdo vstoupil drive a kdo pozdeji. Clovek, ktery vstoupil pozdeji, ale umi sponzorovat a udrzet lidi, muze byt uspesnejsi nez clovek, ktery je nad nim, ale neumi sponzorovat a udrzet sve lidi v dalsich vetvich. Takze v cem je problem?
Ano, distributori prichazeji a odchazeji, rodi se novi lide, jini umiraji. Skupina, ktera je dnes, za 5 let bude vypadat uplne jinak. Lide, kteri jsou schopni, vydelaji vice nez ti neschopni. A porad je koho sponzorovat.
BTW: Tech "koncepcnich chybek" je tam podstatne vice.
SP
Diskutér

Odeslat příspěvekod SP 6. 10. 2008 13:07

4honza píše:Za chvili si jdu koupit misto obeda svacinu do kantyny. Zeptam se prodavacky, jestli jejich salaty nebo nebo pecivo, ktere nabizi, jsou u nich neprodejne. A vecer, az budu nakupovat u nas ve smisenem zbozi se zeptam, jestli vubec dokazou prodat napr. veprove maso, paprikovy salam, obycejne mydlo nebo obaly na sesity :nenapadne

Az se ji budete ptat, zeptejte se ji take, jestli velkoobchod, kam jezdi nakupovat, by prezil bez reklamy. Zeptejte se ji take, jestli vyrobce, ktery prodava zbozi do velkoobchodu, by prezil bez reklamy. A v pripade, ze Vam odpovi, ze ne, muzete ji rict, at Vam odecte celou hodnotu reklamy, ktera je zapoctena v cene zbozi, s tim, ze byste si to tak jako tak koupil. A pak sem muzete napsat, co Vam na to rekla. :D
Vy jste totiz ten muj priklad dost zjednodusil. Reklama se neplati jen na samotnem konci obchodniho retezce. Ve skutecnosti kazdy clanek obchodniho retezce vydava penize na reklamu, propagaci a marketing. A vsechny tyto naklady vsech techto meziclanku se samozrejme promitaji do vysledne ceny zbozi.
SP
Diskutér

Odeslat příspěvekod SP 6. 10. 2008 13:12

marvertin píše:A ještě jeden pěkný příklad. Co je to nasycený roztok soli ve vodě? Je to roztok maximání možné koncentrace, více soli se rozpustit nemůže. Když přisypu do roztoku další sůl, tak se mi ji nepodaří rozpustit. A teď se zeptám. Znamená to, že konkrétní atomy, které již byly v roztoku před nasycením zůstanou navždy v roztoku a konkrétní atomy, které jsou v neozpuštěné soli, zůstanou naždy v nerozpuštěné soli? Nebo to znamená, že nastala saturace a počet atomů, které se z roztoku za jednotku času vyloučí je stejný jako počet atomů, které přestoupí do roztoku? Jo, a uvažujme NaCl a zanedbejme rozdíl mezi atomy a ionty, ať se debata neposune do roviny nepřesného chemického vyjadřování.

Tak to jste si nabehl. Nasyceny roztok soli. Hmmm. A co takhle uvazovat vliv teploty? Je sice pekne, ze jste pouzil takovy hezky priklad, ale i male dite vi, ze kdyz roztok zahrejete, rozpustite soli vice. A stejne je to i s distributory - pokud je "zapalite", posunete hranici te tzv. saturace, jak ji definujete Vy. :D ;-] A hranice, kterou Vy a pan Stary povazujete za nemennou (znasilnujete statistiku, abyste vse "napasovali" do svych predpokladu), se razem zmeni. :D
Takze ano, skutecne pekny priklad, jen jste ho nedomyslel do konce... :D :D :D
SP
Diskutér

Odeslat příspěvekod 4honza 6. 10. 2008 13:16

marvertin píše:Model pana Starého není špatný, je v něm ale jedna koncepční chybka. Saturace 5% je vyhodnocpána jen co se týče celkového počtu aktivních distributorů. Výsledkem modelu je velká vluktuace distributorů Amway. Spočítal jsem z grafu, že počet distributorů, kteří dle modelu vstoupili do obchodu je 600 000, což je 6% populace, což je víc než vyslovený předpoklad 5%, pokud bychom nechali jet model dál, bude tento počet drasticky narůstat a to není možné. Při zohlednění tohoto faktoru pak mude muset nastavit menší pravděpodobnost zasponzorování určitého počtu distributorů.


Namitka je to relevantni - uvazuje se pouze o saturaci poctu aktualnich distributoru v libovolnem case a neuvazuje se hranice poctu lidi, kteri do systemu jsou schopni vstoupit alespon jednou. Ten prvni limit je pravdepodobne mensi nez 5%, druhy je mozna naopak vyssi. To druhe omezeni neni v modelu uvazovane, i kdyz urcite existuje.

Nicmene pokud popisujete prechod z faze expanze do faze saturace, neni to tak kriticke, protoze k naplneni toho druheho limitu se nemusite jeste priblizovat. Cim budete popisovat delsi casovy usek tim, tim i vyznam toho druheho limitu urcite poroste a bude limitovat pocet novych prichozich do systemu. Jenze tady by bylo potreba mit asi k dispozici data, ktera k dispozici nejsou.
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků