PPL vs. ČP

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených témat

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod smili_ales 4. 1. 2010 10:18

Zdravím,
stojím před rozhodnutím, jestli pokračovat v doručování zásilek pomocí ČP a nebo PPL. Nerad bych využíval oboje služby, protože bych od PPL nedostal výhodnou nabídku (neměl bych zajišten měsíční odběr).

Českou poštu vidím jako poměrně levnou alternativu. Co mě ale štve je, že si nechtějí pro zásilky jezdit (prý až od tisíci kusů nebo co), takže mě vytáčejí fronty atp. Jinak jsem s ní celkem spokojen - peníze z dobírek posílají poměrně rychle, doručení je také v pohodě, zásilky se neztrácejí, nic podobného (samozřejmě sem tam se nějaký problém vyskytne).

O PPL uvažuji hlavně z toho důvodu, že začínám mít celkem stálý pravidelný odběr, jezdí až ke skladu, vyzvednou, doručí. Nevím ale jak je to s dobírkami - samozřejmě nechci podporovat jejich cash, aby zadrzovali dobirku třeba dva týdny, jako tomu bylo u jiné zásilkové služby.

Co myslíte? Máte nějaké zkušenosti?

Aleš
smili_ales
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 1. 2010 12:49

Já už jsem tu moje zkušenosti s přepravními firmami psal.

Česká pošta může být velmi dobrou alternativou, pokud se využívají správné služby. Tedy místo Obchodního a Profi balíku využít levnější Cenný balík (pojistka na 30 000 Kč nebo víc) nebo Cenné psaní (pojistka na 5000 Kč nebo víc). Pro ty si ale nikdo nepřijede. Za nižší cenu je doručen rovněž do druhého dne a nejsou tam taková omezení obsahu. V případě pojištění cenného balíku na 30 000 Kč nebo u Cenného psaní na 5000 Kč je zbytečné připlácet za službu pilné.

Pokud chceš, aby si přijeli, uzavři si smlouvy na Profi balíky, když nás kdysi lákali, tak slibovali, že si přijedou i pro jeden kousek, možná to ale změnili. Jsou ale dražší než Cenná psaní nebo Cenné balíky (ale zase levnější než Obchodní balíky) a je omezeno co všechno smí zásilka obsahovat (zejména to nesmí být ceniny, peníze, zlato a podobně). Zde se ale rozdíl mezi Českou poštou a PPL stírá.

Každopádně, vždy a za všech okolností to chce zboží dostatečně pojistit. Pojistka na 5000 Kč stojí 5 Kč, pojistka na 30 000 Kč stojí 12 Kč, každých dalších 10 000 Kč stojí 12 Kč. Na tom se opravdu nevyplatí šetřit, pár zásilek se mi ztratilo jak mě osobně, tak firmě, ve které jsem dělal. Na druhou stranu pošta nedělá problémy s vyplácením plnění a na rozdíl od PPL, která se snaží zuby nehty srazit vyplácenou cenu, vyplatí to, na kolik je balík pojištěn. A ztracené zboží = prodané zboží :D

V naší firmě PPLka v jednom předvánočním období ztratila celý objem zásilek, našla je až po Novém roce. Vánoční trh v ... :grr: , náhrada samozřejmě žádná.

I osobně s nima mám negativní zkušenost - nechal jsem si posílat zboží z Dánska. Když dlouho nešlo, kontaktoval jsem prodejce a přes něj jsem se dozvěděl, že leží ve skladu v Uhříněvsi připravené k odeslání zpět. Prý byl dvakrát učiněn pokus o dodání, samozřejmě lísteček nebo oznámení žádný.

Zkušenosti s ostaními firmami:
FedEx - jediná služba, kde nám vykradli zásilku (krabice přišla znovu přelepená, na první pohled nebylo nic poznat)
UPS - neschopní celní deklaranti, to co náš spediter na Ruzyni zvládl za odpoledne, jim trvalo týden. Takže sice přepravili zásilku přes celou Evropu za jeden až dva dny, ale co to bylo platné, když dalších sedm dní ji proclívali. Proforma faktura je pro ně nepřekonatelný problém

Náš partner využíval výhradně DPD. S tou (kromě přijímání zásilek od něj) nemám žádné zkušenosti.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smili_ales 4. 1. 2010 12:55

Díky za celkem komplexní přehled :-)

Dnes jsem dostal návrh od PPL a je to naprosto nepřijatelný, takže se zkusím porozhlédnout jinde.
smili_ales
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mikicz 4. 1. 2010 13:30

smili_ales: já takhle vybíral snad půl roku a nakonec jsem stejně skončil u ČP. Jednak je v každé vesnici, takže při nezastižení si ji mají zákazníci kde převzít, ne jak PPL s 8 depy na celou ČR. A druhak ceny mají o dost nižší, než mi nabízelo jak PPL, tak DPD a TNT.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smili_ales 4. 1. 2010 14:20

No já na to právě nevěřícně koukám. Všechny moje zásilky, respektive 90% z nich se vejdou u ČP do doporučené zásilky, někdy si samozřejmě zákazník přeje balík.

V tom případě mi cena zásilky vyjde i s pojištěním do 50Kč, s dobírkou dejme tomu do 80. A na těch 70Kč začíná pro mě nabídka od PPL (bez DPH, bez palivového příplatku - nafty!!! to mě rozesmálo nejvíc, a bez dobírky...). Ať si na poštu říká kdo chce co chce, její ceny jsou oproti tomu super a mám pocit, že to zákaznícic, ve chvíli, kdy je zboží v řádově o 500 - 1500 ocení.

Takže pro mě je to asi vyřešený.
smili_ales
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 4. 1. 2010 14:31

Jak už jsem psal - vždy to chce vybrat ten správný produkt :)
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hansol58231 13. 2. 2010 10:53

ČP má skoro všude pobočky :-) navíc si tam může vyjednat (v klidu) co potřebuje
a pokud potřebujete ceník tak si tam proněj můžete dojít - nebo jednou za čas ho dávaj lidem do schránky.

A pokud člověk narazí na dobrou osobu u přepážky tak se toho doví víc než se někde dočte - a díky tomu využije služby které nejsou moc známé a přitom fungujou.

Navíc když vám má přijít balík a nejste doma nebo spíte tak vám daj do schránky lístek a na poštu si člověk zajde kdy potřebuje.

Naopak u PPL vám zavolaj kdy vám ho přivezou a navíc musíte řidičovy vystvětlit kde přesně bydlíte - např. na vesnici kde nejsou značené ulice.... no a vysvětlujte mu něco ráno kdy vás vzbudí a ještě ve vaší vesnici se dostat k vašemu baráku o bývá složitý....
Hansol58231
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 13. 2. 2010 11:04

Něco sem přepošlu, můj nedávný příběh.

Neuvěřitelné jednání přepravce společnosti PPL

Jedné zimní soboty (23.01.2010) se mi ozvala kolegyně z bývalého zaměstnání s prosbou o vyřešení jejího problému s počítačem. Vzhledem k pomalému odchodu PC stařečka do křemíkového nebe jsem navrhl výměnu za nový.

V neděli (24.01.2010) po schválení návrhu byl mnou od obchodu *1* objednán počítač nový. K objednávce uvádím poznámku o doručení po 16:30 hodině, poněvadž se před touto dobou nacházím kde jinde než v zaměstnání, tedy nemohu od rána do večera na nikoho doma čekat.

Když se mi v úterý kolem sedmé ráno do auta dovolal přepravce s tím, že balík doručí kolem deváté, bylo mi jasno, že poznámku nikdo nečetl. Po sdělení, že nejsem doma, a že budu až v poznámce uvedený čas, mne požádal o doručení do zaměstnání a adresu, s čímž jsem mu i přes to, že se mi to kvůli častému cestování po Praze autem nehodí, vyhověl. Jenže co se nestalo? Druhý den ráno mi volal jiný přepravce s informací, že na nadiktované adrese není firma o jaké jsem hovořil s kolegou, že kousek od této firmy není náměstí které jsem tvrdil že tam je, a že nemá na pětitisícovou bankovku drobné nazpět, na základě čehož mi balíček nedoručí a vzápětí položil telefon. Úsměvný je fakt, že mnou uvedená firma patří k největším v republice a náměstí, které jsem pro lepší orientaci z dobré vůle uvedl, je odtamtud asi 200 metrů. Navíc kde si mám v 7 hodin ráno pětitisícovou bankovku rozměnit? Moji reakcí po cca půlhodině čekání bylo na webové stránce společnosti PPL vypsání formuláře o nedoručení se stížností a kontakt firmy *1* kde mi bylo sděleno, že se záležitostí nejsou schopni nic udělat, a že rozhodnu-li se vyzvednout balíček u nich, stejně budu muset poplatek za dopravu uhradit. To pochopitelně nepřipadá v úvahu a tak jsem čekal co se bude dít ze strany PPL.

Po asi další půlhodině mi volal přepravce, milý jako beránek, že doručení neodmítl, a že prý v kolik hodin budu v zaměstnání + mne znovu (tentokrát slušně) požádal o rozměnění, což již bylo možné, jelikož blízká banka otevřela. Za necelých 20 minut skutečně dorazil a s velice nepříjemným výrazem ve tváři, bez pozdravení, zásilku předal.

Zatím se zdá, že se můj příběh jeví jako standardní nezajímavý střed s idiotem, nicméně po týdnu přišlo na řadu nepříjemné pokračování.

Vzhledem k tomu, že mám doma dvě kočky, kterým docházel kočkolit (podestýlka WC), jsem se pochopitelně poohlédl po novém. Známá mi poradila levnějšího a lepšího výrobce + doporučila obchod *2*, kde jej mají nejlevnější. Standardně tedy došlo k objednávce s volbou dopravy PPL a opět stejný příběh. Poznámku o doručení nikdo nečetl a první kontakt směřoval opět po sedmé ráno do mého auta s přesměrováním do zaměstnání.

Druhý den, tedy dnes, telefon. Stejný hlas jako před týdnem, žádající mne o naprosto nesmyslnou věc a to donesení přesné hotovosti na podatelnu, že mi prý pak zboží předají. Když jsem odmítl s odkazem na přepravní podmínky PPL, uvedené na jejich webu, odsekl cituji „Pan ***? Aha, takže zase problémy.“ konec citace a zavěsil. Vzhledem k mé flegmatické náladě a vědomí, že jde o psychicky narušeného člověka jsem tomu nevěnoval větší pozornost a vyčkal na další kontakt. Za 45 minut pán dorazil na podatelnu a volal ať si pro zboří přijdu. Zde mne zatím před dvěmi ženami za přepážkou hlasitě pomlouval a mně pak tvrdil cosi o standardním způsobu dodávání do naší společnosti, což ale nemá s mojí zásilkou absolutně nic společného. Pánovi jsem spolu s penězi a podpisem předal i zvýrazněnou část přepravních podmínek jeho firmy, které opakovaně porušil.
Žel nebylo vyhnutí poznámce přepravcem ovlivněné paní za pultem, že soukromé zásilky se do zaměstnání doručovat nemají. Po obratem podané prosbě o ukázání takové směrnice mi sdělila, že to pouze někde zaslechla. Že nic takového neexistuje mi osvětlil jak kolega se mnou sedící v kanceláři, tak můj nadřízený, který tím vlastně uzavřel druhou etapu mé „skvělé“ zkušenosti s PPL, jaká si na slušném jednání a dodržování vlastních přepravních podmínek moc nepotrpí. Proč? Jelikož měli po mém kontaktování plno výmluv, které jsem jim pochopitelně vyvrátil.

Proč obchody dávají možnost vypsání poznámky, když je pak nikdo nečte? Proč bych vlastně měl platit za nedoručení zásilky? A co vy, stalo se vám něco podobného a máte chuť se podělit? Ocením i případné negativní komentáře.
Vzhledem k nárůstu náctileté pubertální komunity a nedostatku nebo nezájmu správců fóra se již zúčastňuji pouze diskusních vláken na úrovni. Urážlivé a jinak nevhodné příspěvky tedy ignoruji. Děkuji za pochopení.
Raziel-CZ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mousefromhouse 20. 2. 2010 10:48

PatrikChrz píše:UPS - neschopní celní deklaranti, to co náš spediter na Ruzyni zvládl za odpoledne, jim trvalo týden. Takže sice přepravili zásilku přes celou Evropu za jeden až dva dny, ale co to bylo platné, když dalších sedm dní ji proclívali. Proforma faktura je pro ně nepřekonatelný problém


To se tykalo nejake exportni zasilky ?
mousefromhouse

Odeslat příspěvekod mousefromhouse 20. 2. 2010 10:57

Raziel-CZ píše:Proč obchody dávají možnost vypsání poznámky, když je pak nikdo nečte?


Timhle nechci nejak omlouvat chovani kuryra, ovsem pokud ma na aute na rozvoz treba 70 adres (v pripade PPL klidne jeste mnohem vic), tak se fakt nemuzes ridit tim, jakou dobu doruceni ten kterej obchod na balik napise, jednotlivy stopy na trase musi byt rozmisteny co mozna nejefektivneji, coz se s timhle tak trochu vylucuje. Kdyby kuryr dorucoval podle toho, kdy kterej zakaznik svuj balik chce mit, tak jich 3/4 vubec nedoruci :) To ze nejakej internetovej obchod na waybill napise pozadovanou dobu doruceni je sice hezky, ale v praxi neproveditelny. :)
mousefromhouse

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 20. 2. 2010 11:02

mousefromhouse píše:
PatrikChrz píše:UPS - neschopní celní deklaranti, to co náš spediter na Ruzyni zvládl za odpoledne, jim trvalo týden. Takže sice přepravili zásilku přes celou Evropu za jeden až dva dny, ale co to bylo platné, když dalších sedm dní ji proclívali. Proforma faktura je pro ně nepřekonatelný problém


To se tykalo nejake exportni zasilky ?

Importní. Dovoz hodinek ze Švýcarska. S žádnou jinou společností nebyl nikdy ohledně formalit takový problém jako s UPS. A to nebylo jednou, prakticky pokaždé.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 20. 2. 2010 11:11

mousefromhouse: proc nekoho omlouvat, vzdyt to je snad nad slunce jasne, ze cestu kuryrovi pocita nejefektivneji pocitac a ze tezko bude litat z jedne strany na druhou. A kdo to vi, tak se bud prizpusobi pres den tak, aby byl na zadane adrese, pripadne si proste zvoli Ceskou Postu.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mousefromhouse 20. 2. 2010 11:16

Tak u importu to zalezi kolikrat spis na celnicich, to v UPS moc neovlivni. A zrovna u tech hodinek je to takovy... no... komplikovanejsi... Taky zalezi (v pripade UPS) jestli treba patris mezi VIP klienty, to ten proces taky ovlivnuje.
mousefromhouse

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 20. 2. 2010 11:17

Zajímavé, že nikdo jiný, přes koho nám chodilo zboží (FedEx, Welz a i běžní celníci na Plzeňské) s tím problém neměl a vše zvládli během jednoho dne. Pouze UPS to neumělo.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mousefromhouse 20. 2. 2010 11:22

A jednalo se vzdycky o stejny zbozi ? Ono pokud se jedna zrovna treba o ty hodinky, tak tam si to dost casto celnici vyzadaji k fyzicke kontrole a to zdrzuje, moc s tim nenadelas...
mousefromhouse

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků