reklamace

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených témat

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod davidas 26. 6. 2011 13:47

zdarec,vazeni,mam dotaz ohledne reklamace:

1.reklamacni proces trva vetsinou 30dnu pokud neni dohodnuto jinak?
2.zakoupil jsem na internetu (ne primo pre e-shop,ne na ico) montazni sestavu,po vybaleni bylo zjisteno ze na jednom dilu je spatna povrchova uprava,volal jsem prodejsi,dohodli jsme se ze chce foto a popis zavady,vse jsem dodal reseno a poslano 10.5.2011 do ted nic nevyreseno
3.16.5.2011 bylo zjisteno pri sestavovani ze u dvou dilu je mechanicky problem-nepasuji k sobe,opet oznameno,nafoceno popsano 15.6.2011 mi bylo oznameno ze mam celou sestavu zabalit a poslat na nejake zastoupeni dovozce ze jej postoupi dal k zahranicnimu dodavateli

dotaz tedy zni,mam na tohle brat ohled,lhuta pro reklamaci prece vyprsela,neobdrzel jsem ani nahradni sestavu ani node dily misto vadnych a ani vyjadreni k reklamaci,jen ze to bylo predano dal,mam narok na vraceni penez??nize prikladam:

http://business.center.cz/business/prav ... lhuty.aspx

Do kdy musí být vyřízena reklamace spotřebitele?
Co stanoví zákon?

Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Výklad

Při pročítání výše uvedeného paragrafu Vás může napadnout otázka, zda se rozhodnutí o vadě, resp. lhůta pro posouzení vady započítává do 30 denní lhůty na vyřízení reklamace. Zákon ve výše uvedeném paragrafu ve větě třetí explicitně uvádí, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena..." - mluví se zde tedy nikoliv o samotném odstranění vady, ale o celé reklamaci včetně odstranění vady a tedy včetně počátečního rozhodnutí o vadě. Rozhodnutí o reklamaci je tedy součástí vyřízení reklamace a celý proces musí být vyřízen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná bežet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím.

Pokud tedy spotřebitel reklamuje věc 1.6. musí mu prodávající do 1.7. vadu posoudit i opravit.
Následky nesplnění lhůty

Následky nesplnění lhůty pro vyřízení reklamace řeší poslední věta výše uvedeného paragrafu. Je zde ustanovena právní fikce, která určuje spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).


http://business.center.cz/business/prav ... spx#par622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.



dik!
Naposledy upravil davidas dne 26. 6. 2011 19:02, celkově upraveno 1
davidas
Návštěvník

Odeslat příspěvekod davidas 26. 6. 2011 18:52

nikdo nic?
davidas
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 26. 6. 2011 21:27

Čistě teoreticky by se mohl prodejce vymlouvat na to, že jsi mu zboží nezaslal zpět, případně tvrdit, že tě vyzýval e-mailem k dodání dalších informací, atd.
Bylo-li zboží zakoupeno přes Internet, měl jsi 14 denní lhůtu na vrácení bez udání důvodu. Ta už uplynula.
Takže jedině mě napadá standardní reklamace, zaslat zpět a čekat na písemné vyjádření, zaslání nového zboží nebo vrácení peněz.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 26. 6. 2011 21:53

Osobne bych vyuzil toho pulroku od doby koupe, kdy muzes odstoupit od smlouvy a vada se povazuje jako by byla jiz v dobe koupe.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davidas 27. 6. 2011 05:29

PatrikChrz píše:Čistě teoreticky by se mohl prodejce vymlouvat na to, že jsi mu zboží nezaslal zpět, případně tvrdit, že tě vyzýval e-mailem k dodání dalších informací, atd.
Bylo-li zboží zakoupeno přes Internet, měl jsi 14 denní lhůtu na vrácení bez udání důvodu. Ta už uplynula.
Takže jedině mě napadá standardní reklamace, zaslat zpět a čekat na písemné vyjádření, zaslání nového zboží nebo vrácení peněz.




Patriku, reklamoval jsem pisemne vcetne fotodokumentace, tak jak si prodejce pral, mam to i emailove historii, prodejce si zbozi nevyzadal, ani v prvnim pripade a ani v druhem, to muzu dolozit pisemne, az po uplynuti celkem dlouhe doby behem ktere vyprsela reklamacni lhuta k vyrizeni

-- 27. 6. 2011 06:30 --

S474N píše:Osobne bych vyuzil toho pulroku od doby koupe, kdy muzes odstoupit od smlouvy a vada se povazuje jako by byla jiz v dobe koupe.



S474N, to mi nejak nedava smysl. muzes mi to blize objasnit a napsat ktery paragraf nebo zakon tohle popisuje? dik
davidas
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 27. 6. 2011 07:45

§ 616 Shoda s kupní smlouvou

(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hardlove 27. 6. 2011 13:24

skus se obrátit na sos obrana spotřebitele nebo na čoi s prozbou o radu a jak máš nadále v této záležitosti postupovat. zamozřejmě uplaťnuj rozpor s kupní smlouvou viz http://www.sbirkazakonu.info/obcansky-z ... to-ze.html
hardlove
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Higgi 3. 7. 2011 11:43

Jestli něco nemůžu ani cejtit, tak je to tento přístup prodejců, dělat jako že nic. Také bych se obrátil na ČOI. Rovnou jim přeposlat mailovou komunikaci s prodejcem. Že zboží prodejce obdržel stačí prokázat třeba podacím lístkem z pošty. Pokud zboží prodejce ztratil, jeho boj. Při osobním předání vždy existuje RMA protokol a ten taky jako důkaz postačí.
Higgi
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků