Co se 100 000??

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod voltov 16. 12. 2012 14:54

Ahoj,
mam nasporeno neco kolem 100 000, jsem student VŠ, poživatel PID jeste bydlim s rodici, takze me vydaje tak velke zatim nejsou muzu tudiz odkladat vetsi cast z duchodu stranou. Mám duchodove sporeni a stavebko. Chci se zeptat jak s temito penezi dobre nalozit pro budoucnost
Dik za odpovedi
voltov
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod radecekh 16. 12. 2012 15:39

Nijak. Peníze si nechte do té doby, dokud nebudete vědět, co s nimi.
A to penzijní připojištění není zrovna nejrozumnější, ve vašem věku.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod S474N 16. 12. 2012 16:06

A rozhodne ne za soucasnych podminek.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář

Odeslat příspěvekod AlesPraha 17. 12. 2012 16:17

V mladém věku bych do penzijního připojištění dával 300 Kč měsíčně míněno od 1.1.2013). Co a kam dávat dál, záleží na cílech a horizontu, kdy peníze budou k zapotřebí.
Oběcně: Minimálně polovinu bych si dal na spořící účet a měl to jako rezervu - na život, na studium, na cestování, na business. Menší polovinu bych investoval - české i zahraniční akcie, fondy. Investoval bych pomalu, klidně. Pozor - je rozdíl mezi investováním a spekulací, nespekuloval bych.
Pokud se na tyto peníze nesáhne, mohou za několik let (tak od 5 či 10) sloužit jako rezerva a ona první polovina může být uvolněna na jiné cíle - byt, business, spotřeba.
Z českých akciích bych se orientoval na velké, stabilní společnosti s dividendou (ČEZ, KB, Erste, PM, TF, Fortuna). U zahraničních je to složitější, je dobré mít soustavný tok informací o této společnosti- takže bych si vybral pár firem ze svého oboru.