Investice studenta

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod piski 9. 2. 2013 01:35

Zdravím, jsem student, 19 let, živnsotník. Prodávám drobnosti, celkem to jde. Mimo to, že mám nějakou finanční rezervu na nákupku zboží jsem si již naspořil cca 150 tisíc. Mám je na spořícím účtě, takže zhodnocení cca 2% ročně, ale zase je mohu kdykoliv použít. Zřídil jsem si ho, protože je škoda, aby nebyl vklad úročen vůbec (v případě mého studentského účtu), tak alespoň 2%. Teď ale ta otázka. Co by ste mi doporučili do budoucna? Vím, že nejde říct např. kup 3kg zlata, za 5 let je prodáš z 30% ziskem. Vím, že takhle to asi nefunguje, ale i tak. Určitě tady jsou lidi znalí této problematiky a dokážou mě alespoň navést nebo odkázat k dalším informacím. Samozřejmě jsem ochoten věnovat tomu čas. Díky za každou radu.
piski
Návštěvník

Odeslat příspěvekod mariner 9. 2. 2013 09:28

Vzhledem k tomu, že máš čas a chuť se něco dozvědět, doporučil bych ti přečíst si k tématu pár knížek. Z české produkce bych začal titulem autorů Petra Syrového a Tomáše Tyla Osobní finance. Dále pak od Tyla publikaci 10 způsobů, jak se nenechat připravit o peníze. Za cenu těchto knih a času na jejich prostudování získáš větší šanci své finance zvládnout a budeš moci přijít sem na fórum s otázkami, které se dají v tomto omezeném prostoru zodpovědět.
mariner
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod BukajAktobos 9. 2. 2013 12:06

Kup si auto, hoď to na termíňák, nakup přímo akcie či španělské dluhopisy, kup zlato, kup kousek lesa, strč to do madrace, protoč to v rámci živnosti...

Tady musíš zohlednit tolik věcí - vztah k riziku, investiční horizont, likviditu atd. atd. Spousta literatury ti ukáže řadu cest, ale musíš si napřed ujasnit tyhle věci.

Pokud jsi student výšky, tak se ti bude nejlépe hodit mít ty peníze likvidní, protože je dá se říci projíš během studia.