Fin. poradce & přidaná hodnota ?

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod DrumSession 4. 12. 2014 19:39

Rád bych se poptal, jakou přidanou hodnotu lze očekávat od nabídky zkušeného finančního poradce v porovnání s běžnými fin. produkty od velkých českých bank a pojišťoven, které si sám vyhledám ? Jaké máte pozitivní zkušenosti ? A s čím konkrétně ?

Sypou na mě řadu nabídek, tak abych se lépe zorientoval.
PENÍZE z pohledu věčnosti nemají žádnou cenu a vlastně ani smysl zatím co
LÁSKA která JE nepočítatelná, ano !
ŠTĚSTÍ spočívá v tom, vědět, na co se mám vy...
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 4. 12. 2014 20:00

Tak to je myslím jasné. Banka a pojišťovna nabídne jen svoje produkty (ev. produkt od sesterské společnosti). Finanční poradce je zařazen pod nějakou poradenskou firmu, která má nasmlouváno více bank a pojišťoven - bohužel ale také ne všechny, co na trhu jsou. Pak je otázka, zda zájemce narazí na rozumného poradce, který doporučí primárně ten produkt, který je pro daného člověka nejvhodnější, nikoli produkt s nejvyšší provizí.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod yowie 4. 12. 2014 20:33

astrapa: Pomineme-li marketing, tak poradce je, jak nakonec o sobě dodnes někteří sami tvrdí (např. v dokumentu Hvězdný prachy), mobilní pobočka banky. Pan Prouza kdysi nešikovně prohlásil, že pro unicredit seženou poradci Partners do 3 let 100 000 klientů...

A magazíny poradenských společností jsou plné fotek z různých společných dovolených, které platí za "plnění norem"... Kdo asi?

Netvrdím, že takto jede každý poradce a někdo, kdo má jméno a nehoní "manažerskou cestu" to snad ani nemá zapotřebí, ale já zažil doporučení jít jinam i na pobočce banky například.

Dnes už bych se nebál zeptat na portfolia dotyčného několik měsíců zpět, beze jmen samozřejmě, to by mohlo docela napovědět.
yowie
Diskutér

Odeslat příspěvekod mariner 4. 12. 2014 22:43

Primární přidaná hodnota dobrého poradce je IMHO v tom, že přiměje klienta, aby:
- si uvědomil své cíle a co pro něj znamenají peníze
- podnikl rozumné kroky k jejich dosažení / nepodnikal zběsilosti typu reagovat na každou "nejvýhodnější" nabídku
Výběr konkrétního produktu je až někde na konci. Dobrý finanční poradce má metodiku, na které dokáže vysvětlit, proč vybral právě daný produkt. A mírně také ušetří administrativu.
mariner
Diskutér

Odeslat příspěvekod smajlik2 5. 12. 2014 07:29

Důležité je si uvědomit, že většina finančních a pojistných produktů vznikla proto, aby finanční instituce a pojišťovny plus jejich prodejní sítě něco vydělali :-)
I když si říkají poradci stejně si myslím, že většinou to jsou spíš prodejci s nějakým školením.
Napiš co ti nabízejí...
smajlik2
Diskutér

Odeslat příspěvekod Fantucci 5. 12. 2014 07:53

yowie píše:...

A magazíny poradenských společností jsou plné fotek z různých společných dovolených, které platí za "plnění norem"... Kdo asi?
...


A kdo to v konečném důsledku zaplatí u lékárníků, kteří s dodavateli jezdí k moři? To samé lékaři
Dovolené jako odměna jsou poměrně běžnou motivací v obchodních společnostech.

Nezáviďte...
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod vladimir.svorba 5. 12. 2014 08:57

Dobrý den, pokud vám jde jen o ty produkty, tak tam asi žádný dramatický rozdíl nebude :-)
Obrovská přidaná hodnota je ovšem v informacích, který ten poradce má, díky praxi a rozboru produktů. To se pak může projevit v nastavení produktu a nebo to může vést k doporučení, že žádný takový produkt nemá smysl uzavírat. A zvolí se úplně jiné řešení, které vás jako laika nikdy nenapadne.

Takže: finanční poradenství není o produktech.
Zajímá vás něco v oblasti financí, s čím vám můžu pomoci?
vladimir.svorba
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 5. 12. 2014 10:10

S tím nelze než souhlasit. Ale kolik finančních poradců to tak vnímá? A nastane někdy posun v jejich myšlení a v myšlení klientů?
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 5. 12. 2014 12:09

Jak už zde bylo uvedeno - finanční poradce není vázán k prodeji jednoho konkrétního produktu, nebo jedné skupiny produktů od jedné banky / pojišťovny a teoreticky může klientovi nabídnout produkt od jakékoliv banky.
Problém je v tom, že žádný poradce nespolupracuje se všemi bankami a pojišťovnami, protože prostě není v jeho silách obsáhnout celý trh, natož mu porozumět. Takže i když pracuje pro nějakou MLM společnost, která má smlouvy s většinou bank a pojišťoven (některé banky a pojišťovny o prodej přes MLM sítě nestojí, např. již zaniklý Direct prodával výhradně přes vlastní obchodní síť, nejsem si jist, jak je to u mBank), ve výsledku nabízí většinou stále stejný produkt všem klientům. Nejčastěji takový, kde je nejvyšší provize (tedy investiční životní pojištění, případně v poslední době hodně moderní investiční plány) a i když mu nejde o provize a "myslí to upřímně", tak prodává produkt, který nejlépe zná (byl mu nejlépe vysvětlen na školení, nebo mu byl vysvětlen jako poslední).

Čistě teoreticky tak může za klienta vybrat z nabídky na trhu to pro něj nejvhodnější (kdy by s výběrem strávil spoustu času), případně jsou i varianty, kdy hlavně pojišťovny nabízejí přes MLM společnosti speciální produkty, které mají odlišnou nákladovou struturu (tak, jak se dohodly s danou společností), většinou pro klienta horší (tedy stejný produkt, jako na přepážce, "jen" dražší, aby byla vyšší provize pro prodejce), i když jsou (velmí zřídké) případy, kdy je produkt pro klienta výhodnější (za cenu nižší provize pro prodejce). Z toho důvodu bych byl vždy opratrný a před podepsáním smlouvy si vždy ověřil na pobočce konkrétní pojišťovny, kolik by vyšel stejný produkt sjednaný "přes přepážku".

Také se zde objevily informace o tom, že finanční poradce při jednání s bankou dosáhl snížení úrokové sazby na hypotéce, ale stejně tak zde jeden diskutující uvedl, že mu pak pracovník řekl, že "kdyby přišel bez toho šaška, tak mohli jít ještě níže o provizi pro něj".

Já bych tak hrozně rád potkal finančního poradce, který je skutečně poradce a který myslí na klienta a nejde mu o provize, ale zatím jsem, bohužel, takového nepotkal. Vždy schůzka s poradcem skončila nabídkou prodeje (téměř vždy šlo o IŽP), nikdy jsem nezažil, že by řekl "vy máte všech co potřebujete, vy nemusíte nic měnit".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 5. 12. 2014 14:02

Patriku takoveho poradce tezko muzes potkat, protoze z ceho by zil? Ty bys mu platil, tak jak platis ostatnim lidem za jejich sluzby?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 5. 12. 2014 14:27

Ono je to ještě smutnější. Nejen že žádní finanční poradci neexistují, protože to jsou jen prodejci, ale když už potřebujete nakoupit, tak tomu nerozumějí.

Končila mi pojistka na barák, tak jsem u pár z nich pojištění poptal. Místo nějaké kvalifikované rady proč a co ano a ne, tak mi přeposlali materiály různých pojišťoven a ať se v tom sám hrabu a vyberu, protože oni sami nevěděli, co prakticky prodávají. Takže něco jako když přijdete do elektra, kde mají většinou staré předražené šunty a jsou ochotni vám namluvit cokoli.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 5. 12. 2014 16:14

A to ti ještě poslali letáčky s marketingovými kecy, ne? Kdyby aspoň dali k dispozici srovnávací tabulku krytí, výluk atd., aby si člověk pořádně vybral. Zrovna majetkové pojištění se vyplatí oběhnout sám.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 5. 12. 2014 16:48

Jo, taky jsem čekal nějaké jednoduché porovnání. Ono ty materiály pojišťoven jsou v podstatě neporovnatelné, nevím jestli schválně, ale normální člověk v tom nemá šanci se vyznat (natož v tom hledat kličky typu povodeň-potopa...). Nakonec se to vyřešilo skoro samo, protože přišla nabídka na prodloužení stávající pojistky, která se ukázala být jasně lepší než ty nové "produkty". Asi to pojišťovny pravidelně vylepšují (tj. zdražují), takže po těch 5 letech je výsledek vidět.
xls
Diskutér


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků