Nejvyšší zhodnocení peněz za přesně 4 roky?

Podílové fondy, akcie, komoditní trhy, spekulace, aukce. Kam a jak nejlépe investovat volné finanční prosředky

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod anonym 15. 4. 2016 18:05

Zdravím, přesně za 4 roky a 2 měsíce mi končí fixace hypotéky. Na konci fixace chci úspory využít na předčasné částečné splacení hypotéky (během fixace to nejde, resp. jde, ale za pokutu 10% z jistiny, na což se jim můžu..).
Rád bych znal Váš názor, jak co nejvíce zhodnotit úspory v řádu 300 000,- Kč, když je přesně za 4 roky musím mít k dispozici. Dále pak mohu každý rok vložit jednorázově 100 000,- Kč.

Zatím mi asi nejlepší řešení připadá nějaký termínovaný vklad na 4 roky, ale moc tomu nerozumím (jsem laik). Našel jsem třeba termínovaný vklad ANO spořitelní družstvo, ale tam je potřeba nějaký povinný členský vklad ve výši 10% vkladu.

No budu rád za rady zkušenějších a nějaké nasměrování, díky :-] :-)
anonym

Odeslat příspěvekod fremantle 15. 4. 2016 20:22

Produkt, u něhož bys neriskoval víc, než onen sankční poplatek 10 % za předčasné splacení jný než spořicí účet a terminovaný vklad není - do kampeličky ale ne, tam bys musel vložit zase 10 % jako nepojištěný členský vklad. Jinak nevím, kdy by měla začít platit novela, podle níž by mělo jít splatit i mimo fixace určitou část - pak by nemělo smysl peníze termínovat vůbec a použít jen spořicí účet.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod anonym 15. 4. 2016 20:27

A nevíš, jestli se to bezsankční období bude týkat až nových smluv, nebo i těch starých?
Co se týče toho členského vkladu, chápu to správně, že bych musel 30 000,- Kč vložit jako členský vklad a zbylých 270 000,- Kč na termíňák. Z toho úročeno by bylo pouze těch 270 000,- Kč. Po ukončení termíňáku mi bude vklad ve stejné výši, tedy 30 000,- Kč, vrácen zpět?
Ve fondu pojištění vkladů je jen těch 270 000,- Kč nebo i těch 30 000,- Kč?
anonym

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 15. 4. 2016 20:58