Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz
Degiro píše:...bohužel žádný posun stále nenastal. Pokud bude situace neměnná i v nejbližší době, budeme apelovat na naše vedení, abychom alespoň náš seznam ETF zdarma upravili...
absolvoval jsem proces zakladani uctu, prevodu prostredku a na konci jsem zjistil, ze nejsem schopen nakoupit nektera ETF, zejmena od iShares / Invesco na NYSE.
To je velmi frustrujici, jelikoz obchodovat strategii, kde polovinu instrumentu nejde nakoupit nevede k ocekavanym vysledkum.
Pochopil jsem, ze problem je ve zpusobu, jakym jste implementovali regulaci MiFID2. Co ale nechapu je, ze u ostatnich CZ brokeru tyto ETF nakoupit lze. Vy jste implementovali jinou smernici MiFID2 nez oni nebo proc to vede k jinym vysledkum? Take nechapu proc se za vice nez rok situace nezmenila?
Ve stanovisku CNB jasne stoji: "U produktů, jejichž propagace neprobíhá ani zčásti pomocí materiálu sepsaných v českém jazyce, je přípustný KID v cizím jazyce;" Dokonce vam CNB poskytuje i navod, jak toto vyresit "ČNB bude rovněž, v běžných situacích a nebude-li mít poznatky o opaku, jako důkaz akceptovat podepsané prohlášení klienta sepsané v daném jazyce, že tomuto jazyku klient rozumí v dostatečné míře na to, aby byl schopen porozumět informacím v KID obsaženým, zejména parametrům, rizikům a nákladům daného investičního produktu.". Doplnuji, ze anglicky rozumim v mire vice nez dostatecne.
Prosim odpovezte mi na tyto otazky a jake je reseni. Mam v umyslu se obratit na regulatora se stiznosti, ze smernice implementovana tak, ze nuti individualniho investora vyzadovat po konglomeratu typu iShares preklad jeho smluvni dokumentace do jazyka vyznamem odpovidajiciho populaci jednoho mesta je pravne vadna.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků