Začal jsem to tady pročítat, a vzhledem k tomu že "přicházím" z doupěte jako první zareaguju tady. Musím souhlasit s tvůrcem threadu stejně jako s ronniesem. Hry jsou ale v porovnání s businessem jako reklama nebo onen zmíněný file hosting poměrně malá věc.
Jen pro upřesnění, ti, co za travian platí, je v porovnání s celkovým počtem hráčů poměrně málo, ale i tak to tvoří dostatek peněz pro celkem slušný čistý zisk (po odečtení výdajů za nákup serverů, nákup domény, její provoz, náklady za provoz samotných serverů, a teamu programátorů). Co se týče File Hostingu, ten je poměrně hodně úzce spojen se zmíněnou reklamou.
V podstatě drtivá většina těchto serverů poskytujících prostor pro uložení a sdílení uživatelových dat fungují na stejném principu. Službu vám poskytují zdarma, ale...
...
1. Ale je - například megaupload vás donutí si do prohlížeče instalovat lištu s permanentní reklamou. (firma si kompenzuje nezpoplatnění služeb poskytováním reklamního prostoru zájemcům, výhody jsou jasné, firmě nabídnete, že její reklamu uvidí denně tisíce vašich registrovaných uživatelů)
...
2.Ale je - omezené služby (limit datového objemu stahovaného souboru, limit počtu stažených souborů za den, limit rychlosti přenosu dat atd.), čímž vás dřív, nebo později nepřímo donutí si službu zaplatit a mít tím pádem vše neomezené (princip rapidshare.com/de)
...
3.Ale je - tuna reklam hned na úvodní stránce, trvá vám 5 minut než se propracujete k samotnému odkazu, pak ale stahujete vše bezplatně.. existují ještě jakási omezení i u těchto serverů, ale tam se opravdu nevyplatí se registrovat, nebo alespoň vyplnit jiný e-mail, než zrovna používáte, protože je více než pravděpodobné, že ho prodají a vám tak budou chodit tisíce reklamních e-mailů denně (jako mě na můj starý e-mail na seznamu.. jen tak na zkoušku jsem ho vyplnil na několika podobných serverech, nejen filehostingu ale všech možných.. a ještě dnes tam mám okolo 2 500 nových e-mailů každý den).
...
..
.
Ke hrám.. travian je opravdu vcelku nevinná věc
.
Vemte si Blizzard, nebo NCSoft.
Obě dvě společnosti mají na trhu nejhranější MMORGP (Massive MultiPlayer Online Role Playing Game)
Jen při přibližném propočítání měsíčního obratu se nám zatočí hlava.
Blizzard v lednu letošního roku uvedl že hru World of Warcraft (nejhranější MMORPG) hraje 10 000 000 lidí.
A tento počet roste každý měsíc
Jeden takový aktivní hráč zaplatí měsíčně za hru cca 400 korun + cena za zakoupení hry
400x10 000 000 nám dává astronomické číslo 4 000 000 000 korun měsíčně
I když vezmeme v potaz náklady na provoz a vývoj, je zřejmé, že čistý profit bude velmi, velmi vysoký
.
+ do toho počítejte fakt, že MMORPG hry jsou silně, ale silně návykové.
Z vlastní zkušenosti vím, že není problém u hry strávit po 4 roky několik hodin každý den
Internet a hry jsou budoucností businessu
...
..
..
.