ING konto (včetně přechodu ING -> RB)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod martin7601m 10. 4. 2021 14:46

Řešíme v rodině 3 převody:

1 - Mamka. Zadala to přes odkaz v e-mailu 3. dubna - systém kurýr. Dodnes se kurýr neozval, včera jsem volal do RB, řekli mi, že je toho moc a že ať se ozveme, kdyby do příštího týdne kurýr stále nevolal.

2 - Manželka. Tento týden přišel e-mail s odkazem - systém foto OP, ŘP, xicht, převod 1Kč. Vše vyřešeno do 15min, za další cca hodinu sms o založeném účtu, stažení RB klíče OK, v IB vidíme nastavený 1% úrok.

3 - Já. Dodnes mi nepřišlo e-mailem vůbec nic, ani to co chodí ostatním o vytížení a o tom, že má být člověk trpělivý. Tak nevím.

Všichni máme u ING i investice, jestli to chápu správně, tak tento proces řeší jen převod ING konta a fondy se budou řešit až někdy potom?

Mamka a manželka doteď neměli u RB žádný produkt, já mám u RB jen kreditku, nuceně převedenou bývalou Citi.
martin7601m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 10. 4. 2021 15:22

Fondy se nemohou řešit až potom, protože podmínkou pro zánik ING konta je zánik smlouvy na ING fondy, tedy nesmí na fondech být v ING před zrušením konta už nic. No a kdo využijte mobilitu k zrušení ING konta, ten ruší z tohoto důvodu i ING fondy, když nemohou existovat samostatně. Zkraje když kampaň na přechod do RB začala, bylo avizováno, že smlouva na RB investice bude u těch co mají v ING i fondy proto podepsaná současně se smlouvou na Chytrý účet, buď online či na pobočce (u těch co už RB účet mají snad jedině na pobočce). Tedy pokud vy tři máte ING fondy nenulové a součástí online převodu, ať online či s kurýrem, nebylo zřízení komisionářské smlouvy na investice v RB, na kterou by se investice mohly převést před ukončením ING konta, považuji to za chybu RB, na to se jich raději zeptejte. Jinak hrozí, že mobilita ING konta vyvolá kompletní prodej všech fondů v ING, aby šlo ING konto zrušit.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod martin7601m 10. 4. 2021 15:47

@minarjo: Dík za info! Hned jsem volal na infolinku a potvrdili mi v podstatě to co říkáš, máme si dojít na pobočku a tam vše dořešit. Zároveň se tam vyřeší i komplet moje ING, založí účet a převedou i fondy.

Překvapuje mě, že toto nemají pořešené. Mamka (jak pořád čeká na toho kurýra) při vyplňování žádosti zaklikla, že fondy má ale stejně jí do e-mailu přišly náhledy smlouvy, které opět řeší jen to ING konto. Takže až se někdy kurýra dočká, tak stejně pak bude muset na tu pobočku zajít. Připadá mi to celé jako pěkně sfušovaná akce. Chudáci pracovníci na těch pobočkách, osobně řešit desetitisíce (možná i víc) klientů s fondy. Přece by stačilo příslušné smlouvy podepsat elektronicky v IB.
martin7601m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lenka_2 10. 4. 2021 22:07

Máme v rodině variantu s kurýrem i bez kurýra.
Bez kurýra to bude, pokud je pod tlačítkem DOKONČIT PŘEVOD text "Potřebovat budete pouze dva doklady totožnosti (občanský průkaz a řidičský průkaz nebo pas), telefon s připojením k internetu a pár minut času."
S kurýrem to bude, pokud je nad tlačítkem DOKONČIT PŘEVOD text "Stačí vyplnit několik základních údajů a kurýr za Vámi následně přijede s dokumentací. Nemusíte nikam chodit, vše vyřídíte z pohodlí domova.".
Promokódy v profilu.
Lenka_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod varad 11. 4. 2021 01:17

minarjo píše:Fondy se nemohou řešit až potom, protože podmínkou pro zánik ING konta je zánik smlouvy na ING fondy, tedy nesmí na fondech být v ING před zrušením konta už nic. No a kdo využijte mobilitu k zrušení ING konta, ten ruší z tohoto důvodu i ING fondy, když nemohou existovat samostatně.


Já to pochopil tak, že ING Konto se kvůli fondům zruší později (60 dní od data mobility) a díky tomu mohou převod fondů řešit až později.

Cituji z dokumentu "Žádost o změnu platebního účtu".

"3. V případě, že mám u dosavadního poskytovatele také cenné papíry, žádám, aby dosavadní poskytovatel uzavřel můj účet vedený u dosavadního poskytovatele do 60 dnů od data uvedeného v odstavci 1. této žádosti, nejpozději však 30.8.2021 a můj majetkový účet do 50 dnů od téhož data, nejpozději však 20.8.2021 a aby pokyn k převodu cenných papírů od původního poskytovatele k novému poskytovateli, který vyplním u nového poskytovatele, akceptoval jakožto Pokyn k Převodu od Banky k Distributorovi ve smyslu Produktových podmínek pro ING Podílové fondy s tím, že má totožnost bude ověřena novým poskytovatelem a pokyn bude dosavadnímu poskytovateli předán prostřednictvím nového poskytovatele

Vypovídám závazky ze smlouvy o mém platebním účtu u dosavadního poskytovatele a souhlasím s tím, že zrušením účtu zaniknou veškeré se mnou uzavřené smlouvy, které se k němu váží. Žádám, aby případný zůstatek peněžních prostředků dosavadní poskytovatel převedl, po vypořádání všech transakcí a mých závazků vůči němu, na účet u nového poskytovatele. Výpovědní doba běží od data uvedeného výše v části I., bod 1."
varad
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod bozenkakozena 11. 4. 2021 11:15

Tak musím navázat na svůj předchozí příspěvek, že mi nefunguje RB klíč. Do internetového bankovnictví se nemůžu přihlásit ani pomocí sms, žádná mi nepřijde. Takže tím pádem nemůžu zprovoznit ani apku eKonto. To fakt musím na pobočku? V roce 2021?
bozenkakozena
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod minarjo 11. 4. 2021 12:11

@varad:
To ano, ale to cituješ jak sám píšeš ze samostatného dokumentu Žádost o změnu účtu (dle Kodexu mobility), nikoliv ze smluv na produkty RB. Zde ale řešíme, že RB s dotyčnými co mají fondy zatím neuzavřela Komisionářskou smlouvu, aby vůbec bylo ty fondy kam převést, s o to právě jde. S RB je v tomto případě přeci třeba uzavřít jak smlouvu na běžný účet, na kterou se převede ING konto, tak smlouvu komisionářskou, kam se převedou fondy (a to dřív než ING konto). A kdo smlouvu komisionářskou v RB nemá, musí jí uzavřít - a tazatel jasně uváděl, že online byla uzavřena jen smlouva na běžný účet. Tedy jasná chyba RB, když online dovolila uzavřít jen smlouvu na běžný účet+mobilitu, ale už ne komisionářskou, přestože klient má v ING i fondy (nešlo by pak s fondy udělat přenos do RB, dokud ta komisionářská nebude) a o to jde. Buď má RB umožnit klientům s ING fondy uzavřít vše online naráz, nebo je tedy nasměrovat na pobočku, pokud to online neumí. Ale ne napůl online a pak fondy řešit dodatečně, když z ING musejí být převedeny naopak jako první.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod martin7601m 11. 4. 2021 12:47

Bylo by hezké, kdyby se zde vyjádřila LINDA z RB (nebo kdokoli jiný kompetetní), jak mají postupovat klienti, kteří mimo ING konta mají i fondy. Předpokládám, že jich je hodně, že by to stálo za nějaké jasné systémové řešení a jednoznačné info směrem ke zmíněným zákazníkům.
martin7601m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fc70 11. 4. 2021 13:04

No když tě nemají jak ověřit po internetu (ať už se rozbilo cokoli), jak by to mohli po tom internetu udělat? Zavolej jim, třeba něco přepnou nebo vymyslí, ale pobočka by mi připadala logická.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 11. 4. 2021 13:18

@martin7601m:
Nic proti, ale toto je diskusní fórum "fanoušků" do finančních produktů, není to diskusní fórum ani Facebook stránka Raiffeisenbank :). Takže pokud sem Linda z RB občas zajde, je to její "dobrá vůle", do jiných vláken sem bankéři také nechodí (výjimky se pravda najdou, třeba Jiřka občas přispěje do vlákna ČS či Finmexpert do vlákna mBank). Tedy pokud toužíš po takové odpovědi, která by byla oficiální bankovní a ne "jen" od nás fanoušků, měl by ses obrátit přímo na banku. Ať už emailem, či třeba skrz její Facebook. Očekávat oficiální (pravidelná, rychlá) vyjádření bank přímo na tomto fóru je nesmysl.

A teď k tvému dotazu. V dokumentech na https://www.rb.cz/ingklient bylo od počátku avizováno, že kdo má fondy v ING, bude muset logicky uzavřít smlouvu na fondy i v RB: a to buď online spolu se smlouvou na běžný účet (noví klienti, u kterých online forma je možná), nebo osobně na pobočce (klienti RB co už běžný účet mají, a noví klienti u kterých online uzavření není možné). Pokud teď RB umožňuje někomu založit smlouvu na účet online, ale bez smlouvy na fondy, je to takový kočkopes a klient stejně musí na pobočku :(
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 11. 4. 2021 14:56

Tak konečně jsem se dočkal. Dnes v 9:40 přišel z RB e-mail s informaci, že převod mého účtu z ING do Raiffeisenbank je připraven a v 10:06 ještě SMS, že informace k tomu mi zaslali e-mailem. To na tom pracuji i v neděli a nebo jim to dělá nějaký naprogramovaný automat? Bohužel e-mail skončil ve schránce jako spam a když jsem ho pak odtamtud vytáhnul a do počítače stáhnul Thunderbirdem tak ten mi ho také hodil do spamu. Asi tyto e-maily od RB jsou na spamových seznamech. Nabízejí mi převod účtu dokončit online kliknutím na tlačítko "DOKONČIT PŘEVOD >" v e-mailu. Žádnou jinou možnost na pobočce nebo přes kurýra mi ale bohužel nenabízejí, takže asi nemám na výběr více možností. Zvažují jestli do toho takto jít.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod mate59 11. 4. 2021 15:03

Já bych klidně do toho šel i když je to ze spamu,pokud má stránka certifikát bezpečnosti,klikl bych.
mate59
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Lenka_2 11. 4. 2021 16:24

A není příčinou toho, že se s převodem fondů musí na pobočku, nutnost vyplnit investorský dotazník?
Lenka_2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 11. 4. 2021 17:53

mate59:
Mne ani tak nejde o to, že ten e-mail je ze spamu. Vypadá věrohodně a všechny odkazy v něm vedou na stránky s doménou rb.cz. Spíše se obávám abych při tom něco nezkazil a nadělal si s tím přechodem z ING do RB nějaké zbytečné problémy. Velmi nerad takové věci dělám a vyřizuji.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod jakoubek61 11. 4. 2021 17:59

@vlazy
Vidíš a já bych radši online přechod, než kurýrem, který jsem dostal já,
Po dotazu na info lince není možná změna přechodu.
Škoda, že si bývalí klienti ING nemohou způsob přechodu vybrat.
jakoubek61
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků