ING konto

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vlazy 11. 4. 2021 17:16

jakoubek61:
Mne by online přechod ani tak nevadil, ale spíše mi trochu vadí na tom to, že v případě RB je to asi trochu více složité než jaké mám zkušenosti z jiných bank když jsem tam zakládal online účty. Také mi na tom vadí i to, že je u toho třeba pokračovat na mobilu a nejde to celé provést v počítači. Výběr způsobu přechodu (online, kurýr, pobočka) by měl být samozřejmosti, ale v RB na to asi mají jiný názor.

-- 11.4.2021, 18:54:54 --

Zajímalo by mne jestli ten odkaz z e-mailu na dokončení převodu z ING do RB má nějaké časové omezení do kdy je platný. Předpokládám, že při tom online převodu nabízí využití mobility což bych raději odmítnul, ale nevím jestli tam taková možnost je. Raději bych si peníze z ING do RB převedl sám.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod martin7601m 11. 4. 2021 19:06

Lenka_2 píše:A není příčinou toho, že se s převodem fondů musí na pobočku, nutnost vyplnit investorský dotazník?

To určitě důvod není. Kromě ING investic mám ještě Portu, zakládal jsem to loni, vše se řeší on-line, vyplnění dotazníku, nafocení dokladů a převod peněz z vlastního účtu pro ověření. Prakticky stejný postup jako teď u toho převodu ING konta, s tím rozdílem, že jsem si nemusel fotit xicht, aspoň jestli si dobře pamatuji. BTW, pokud by někdo Portu chtěl, tak poskytnu referral a máme oba slevu. Nicméně, kvůli tomu nepíšu, jen pro důkaz, že to vše on-line vyřešit jde!
martin7601m
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 11. 4. 2021 19:20

@Lenka_2:
Ne, to není důvod, když se chce, tak to jde a i investorský dotazník může být online. Tak to má při sjednání fondů třeba Air bank či Equa, pro fondy i akcie pak třeba Fio. Fakt pobočka není nutná (ale musí se ze strany banky chtít to mít online vše implementované, no).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod varad 11. 4. 2021 19:33

Tak podle e-mailu, který poslali, by to mělo být online.

"Prosíme o trpělivost, jakmile bude vše připravené, budeme Vás kontaktovat e-mailem. Převod potom dokončíte pohodlně online."
varad
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fc70 11. 4. 2021 19:35

Staromodní banka/kampelička s obyčejným kancelářským pracovníkem na investice, postavená na tom, že ten pracovník doporučí konkrétní fondy, on-line sjednávání nepotřebuje, protože klient by stejně šel do kanceláře, aby mu fondy byly doporučeny. Samozřejmě by to v principu šlo udělat po videu apod., ale pokud to není, asi nemělo pro RB smysl zakládání investičních smluv programovat čistě on-line - a teď to chybí.

(Nové banky/fintechy tam toho kancelářského pracovníka vůbec nemají – buď zkrátka nabídnou fondy v IB jako třeba Air Bank nebo Moneta, nebo to automatizují roboadvisorem typu Portu. Ale bez „odborného poradce“ je těžší účtovat si tolik peněz, tak se nedivím, že se do toho RB nehrne.)
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod Lenka_2 11. 4. 2021 21:02

Ano, technicky by to jistě šlo on-line. Otázka je, jestli to chtějí. Já si pamatuju na investorský dotazník v Creditas, kde mi bankéř pořád koukal přes rameno a radil mi, co mám zaškrtnout - div že mi nevedl ruku. :-)
Promokódy v profilu.
Lenka_2
Nadšenec

Odeslat příspěvekod minarjo 11. 4. 2021 22:37

@fc70 a Lenka2, přesně tak, záleží i na tom zda chce banka klienta vést za ruku, co jak má koupit. Třeba Air Bank to má u investic do fondů přesně naopak: vysloveně na webu píšou, že ohledně fondů nejde na pobočce nic vyřídit, na to že tam nejsou ani připravení. Kdo chce poradit, může v pracovní dny zavolat investičního specialistu, nebo i bez něj vše sjednat a nakoupit sám. To je druhá strana mince, full online web či telefon, na pobočkách nelze. Tedy opačně než u bank typu ČS/ČSOB/KB/RB, kde donedávna investice dělali z valné většiny pobočkově a leckde se to ještě nezměnilo.
RB IT oddělení proto asi ještě maká na implementaci online zřízení/přenosu investic z ING a přidání fondů do nabídky RB (co tam z ING budou nově). Proto to nelogické zpoždění, kdy online konto lze vyřídit už teď, fondy ale až později, přestože na straně ING musejí ty fondy zmizet/být převedeny jako první, už před ING kontem.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Linda z Rb 12. 4. 2021 08:46

farang píše:Může mi někdo (ideálně LINDA z RB) LOGICKY vysvětlit, proč bylo možné u mé osoby založení převáděného účtu online, tj. s focením OP, ŘP, obličeje a u mých rodičů je možné založení pouze přes kurýra??? To jako proč? Proč má někdo v téhle době lézt osobně k rodičům? Takto založený účet bude aktivní od kdy? Od kdy se bude úročit 1%?

Jen dodávám, že forma převodu pomocí kurýra je opravdu "skvěle" připravená - klient musí vypisovat ÚPLNĚ všechny data o sobě, přičemž RB vyžaduje i číslo původního účtu u ING... Jen dodávám, že při ONLINE převodu, který jsem absolvoval já, byla drtivá většina údajů již předvyplněných...!!! Pár dní u RB a jen kroutím hlavou...


Dobrý den,
informaci jsme pro Vás zjišťovali.

Banka zajišťuje pro klienty ING několik způsobů, jak jim pomoci s přechodem k RB. Převážná většina klientů je převáděna online. Ale samozřejmě tento postup není možný u všech klientů. Někteří nemají počítač, někteří ho mají, ale ostýchají se jeho použití. Jiní upřednostňují osobní kontakt na pobočce, jiní v dnešní době oceňují, že k nim banka pošle kurýra a na pobočku nemusí. Také jsou klienti, kteří mají jiné údaje v ING a již nahlásí nové v RB (nový občanský průkaz, přestěhování se), tehdy jim může systém hlásit chybu a musí tuto situaci vykomunikovat třeba na pobočce. Nebo u klientů s fondy je převod přes kurýra téměř vždy. Banka v převážné míře pomáhá převádět klienty online tou nejjednodušší cestou, ale řeší i klienty individuálně a snaží se jim vycházet vstříc dle jejich možností, které mají pro přechod k RB.
Proto přechod klientů může být různý.
Hezký den.
Linda z Raiffeisenbank
Linda z Rb
VIP uživatelka

Odeslat příspěvekod farang 12. 4. 2021 09:25

Tohle je opravdu směšný, nikdo se rodičů nedotazoval, zda mají nebo nemají počítač. Vzhledem k tomu, že jsou klienty ING, dá se možnost ovládání přes internet tak nějak předpokládat... Pochopil bych, kdyby měli možnost VOLBY, jak chtějí smlouvu uzavřít. Tady ovšem nastupuje nějaký mozek z RB a ten DIREKTIVNĚ určí co je pro klienta "nejlepší"... Možnost VOLBY tu prostě není. OP mají rodiče, stejně jako já nové cca. 3 roky, změnu jsme ING nehlásili. Já ani rodiče nemáme žádné forndy, jen ING konto. Tzn. že se jednalo prakticky o totožné parametry u ING avšak RB to asi vidí jinak... víc proklientsky... Ta vaše věta: "Banka v převážné míře pomáhá převádět klienty online tou nejjednodušší cestou, ale řeší i klienty individuálně a snaží se jim vycházet vstříc dle jejich možností, které mají pro přechod k RB." je samozřejmě totální blábol, s realitou to nemá nic společného. Takže LOGICKÉ vysvětlení jsem nedostal...
farang
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Linda z Rb 12. 4. 2021 09:29

DrumSession píše:
farang píše:Může mi někdo (ideálně LINDA z RB) LOGICKY vysvětlit, proč bylo možné u mého...

...běžného účtu (samozaložení), že "se vytvořil" spořící účet, ačkoliv jsme pro to nevyvinul žádné úsilí? Zkrátka asi 2.den se objevil s.ú., který je samozřejmě hůře úročený (0,6% do 150) než b.ú. (1% do 300 na 1Y) po převodu z ING. Takže nárok je asi na rok k ničemu... Mohu si to vyložit, jako aby RB měla více účtů (alespoň 2 na klienta) a jako byla "větší"? 8-D

Absolutně nemám páru, keine kontrolle, ohne info...

AD SMSky - ostatní banky používají buď SMS (free) nebo potvrzení úřes SB (opět free). Jediná RB používá kombinaci buď SMS (placené) nebo SB, ale SMS od RB se v blíže neupřesněných případech nelze vyhnout. Něco lze potvrdit jen přes SMS a něco přes SB, jen nelze snadno rozeznat co a kdy. Navíc RB používá 11-ti místný kód, jenže u úplně všech SMS kódů, které mi kdy přišly, byla 1.číslice "1". Toho by si nevšiml snad jen slepý, takže kód je o řád méně bezpečný než asi bylo v plánu.


Obdržení SMSky za těchto podm. je nadmíru stresující a vytváří vyskou míru nejistoty pro používání běžných bank. služeb...


Dobrý den,
jestliže jste naším stávajícím klientem, mohl jste mít spořicí účet (SU) k běžnému účtu založený už historicky. Nyní na SU XL nabízí RB, při aktivním využívání běžného účtu, sazbu 0,6 % p.a. do 150.000,- Kč, 150.001- 500.000 sazbu 0,3 % p.a., nad 500.000,- sazbu 0,01 % p.a.
Jestliže jste naším novým klientem, nejspíše jste si SU založil s BU online nebo na pobočce. SU k BU není překážkou k využívání 1% p.a. úročení pro klienty ING. Tedy budete využívat, jako bývalý klient ING, úročení BU dle nabídky a k tomu máte možnost využít i sazbu na SU.
Pro vstup do internetového bankovnictví si můžete vybrat. Můžete použít službu přes SMS za 19 Kč měsíčně, účtovanou v měsíci, ve kterém jste ji použil, nebo zcela zdarma službu RB klíč. Použitím RB klíče se vyhnete poplatkům i zadávání dlouhých kódů z SMS.
Hezký den. Linda z Raiffeinsenbank
Linda z Rb
VIP uživatelka

Odeslat příspěvekod vlazy 12. 4. 2021 09:40

Linda z Rb:
A jak nebo odkud RB ví kdo nemá počítač, kdo ho má, ale ostýchá se jeho použití, kdo upřednostňuje osobní kontakt na pobočce, kdo oceňuje, že mu banka pošle kurýra a na pobočku nemusí atp.? To banka až tolik sleduje klienty a vede si o tom záznamy a u budoucích klientu to nějak odněkud zjišťuje? Není to příliš velký zásah do soukromí klientů shromažďovat nebo zjišťovat o nich takové informace které snad asi žáden zákon nebo nařízení bankám nepřikazuje?
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod dssa 12. 4. 2021 11:24

Dobrý den Lindo,
píšete:
"Nebo u klientů s fondy je převod přes kurýra téměř vždy. "
Mám fondy a byl jsem převeden online.
Tedy zatím jen účet. Fondy pořád převedeny nejsou.
Jak to tedy bude probíhat? Na fondy přijede kurýr?
dssa
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod DrumSession 12. 4. 2021 11:29

To Linda z RB: Děkuji za odpověď a přeji Hezký den
PENÍZE nebo nepočitatelná LÁSKA ? ŠTĚSTÍ spočívá vědět to, co si vybrat
Nesmíte se bááát a na hlavu si nechat s... Takže? Musíte se ptááát !!
DrumSession
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 12. 4. 2021 12:27

Tak nakonec jsem to pochopil! Protože mám 6 počítačů, 2 smartfphony, skoro 20 let bydlím na 1 místě a nemám fondy, tak si mě banka inspirovaná klienty vyhodnotila jako ideálního kandidáta na kurýra nebo návštěvu pobočky. Kdyby nic z toho neplatilo, tak mi to nabídne online. To je opravdu super přístup, po kterém toužím.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod drummond 12. 4. 2021 17:56

Tak jsem byl dneska v rámci mobility definitivně převeden a ING mi bylo uzavřeno. 300 tisíc jsem si převedl sám už před časem a úročí se mi od počátku 1%, teď v rámci mobility převedli posledních par šušnů.
drummond
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků