od vlaky777 16. 1. 2022 06:10
Jak osobně řešíte transakční historii a uchovávání záznamů o platbách pro případy reklamace, osobního srovnání nákladů a příjmů v praxi:
Já osobně to mám zhruba takto: +
Mám účet u Fio banky, kde je transakční historie neomezená, naopak U Moneta, KB velmi omezená.
Osobně to mám nastavená takto:
1) U běžných účtů ( KB, FIO) veškerou transakční historii stahuji do Excellu a jedno za čas, tam přidám záznamy. Můžu pak krásně filtrovat, hledat apod.
2) Současně už asi 6.let si stahuji elektronické výpisy ve formátu PDF ze všech mých účtů a vše si dávám so složek, dle období jednoho roku. Příklad ROK 2021 a tam všechny výpisy v PDF, které se toho roku týkaly, včetně penzijní fiond, stavební spoření, prostě vše.
3) Mám doma program STEREO Domácí účetnictví, kde pravidelně zapisuji od roku 2000 platby a tak se můžu podívat na úplně vše i do takové histrorie pohybů na účtu, výdajů v hotovosti a dělat si různé grafy a sledovat vývoj financí. Je rok 2022 a už je tam celá 21-let historie !!!!
Výše uvedené data-záloah programu, výpisy v PDF, Excell, mám několikrát zálohované, nejen v PC, ale i 2 externí disky a cloudové úložište.
Ještě se mi nestalo, že když jsem měl havárii PC a jednou mi odešel externí disk, tak jsem díky zálohám o žádný záznam nikdy nepřišel, ani si nedovedu představit, že bych o něco přišel.
Je paráda se podívat na výdaje do roku 2000, moje příjmy apod.
Jinak poslední info, žádná banka, která má aktuálně neomezenou transkační historii, jako třeba Fio, Mbank apod, nikdy nezaručí, že to tak bude mít navždy. Vše se může změnit. Proto platí, že co je doma uložené, to se počítá.