Curve karta

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MirekM. 27. 1. 2022 18:35

Dnes jsem platil v Lidlu menší částku G-pay s kartou Curve, v Curve s nastavenou podkladovou kartou Air s dostatečným limitem pro internetové platby.
Platba v Lidlu proběhla, platbu vidím v G-pay u karty Curve, ale v Curve na podkladové kartě Air platbu nevidím a ani ji nevidím v IB Air ke kartě. Prošel jsem pro sichr i další karty v Curve, ale platba na žádné další připojené kartě také není uvedena.
Nevím, co si o tomto případu mám myslet.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod michich.ms 27. 1. 2022 19:01

Je ta transakce vidět v Curve aplikaci v "My Money"? Z toho by mělo jít poznat, kterou kartou to bylo zaplaceno. Nezaplatilo se to třeba z nastřádaných cashbacků Curve Cash?
michich.ms
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MirekM. 27. 1. 2022 19:23

V My Money platba není, z Curve Cach to také nešlo, mám tam dlouhodobě jen několik pencí.

EDIT: I na účtence z Lidlu jsou poslední čtyři číslice karty rovny kartě u Virtuálního účtu Curve karty v G-pay, v IB podkladové karty Air v Curve se platba doposud neobjevila. :hm
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod jjrr 28. 1. 2022 02:35

No a co. Se tam objeví až při zaúčtování.
jjrr
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod MirekM. 28. 1. 2022 07:11

Já jen, že se mně platby s podkladovou kartou Air v Curve objevovaly minimálně v IB Air okamžitě po platbě co by nezaúčtovaná položka a o platbu se také snížil disponibilní zůstatek, což se doposud nestalo.
A kdybych si toho v IB nevšiml a shodil internetové platby na Air podkladové kartě v Curve na 0 Kč a odsunul minimální zůstatek na BÚ nutný k nepropsané platbě do Air, Curve by si platbu výhledově strhlo z čeho?
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod gman 28. 1. 2022 11:00

Zasílá se karta automaticky před expirací nová a nebo se někde musí zažádat? Teď je tam ten poplatek 5liber za zaslání?
gman
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 28. 1. 2022 12:04

@Mirku, šlo zkrátka o rychlou offline platbu bez online autorizace, proto ji nikde nevidíš, v Curve appce ani v Air. Až banka terminálu obchodníka (zde tedy Lidlu) dá pokyn k zaúčtování plateb (1-3 pracovní dny, výjimečně déle, já jednou u Globusu to měl snad 14 dní), tak se to zpožděně všude objeví. Ty, takový zkušený zdejší diskutér, bys offline platby měl znát, pro menší částky u terminálu obchodníků to není žádná vzácnost :).

@gman, novou kartu jsem dostal před pár měsíci automaticky a zdarma, někdy cca v polovině měsíce konce platnosti (v appce u detailu účtu to bylo vidět, že je nová na cestě, připravená k aktivaci). Ani teď snad není (pokud se nepletu) zpoplatněna, pokud je to běžná výměna na konci platnosti. Zpoplatněna je výměna jen z tvého popudu, třeba kvůli ztrátě či nefunkčnosti.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod MirekM. 28. 1. 2022 14:08

U takového velkého řetězce jako je Lidl jsem offline platby nepředpokládal. :-) Nekupoval jsem 1 rohlík, šlo o částku téměř 100 Kč.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 28. 1. 2022 15:00

Tak tam jde spíš o payment acquirera než obchodníka. Obchodník má řešení podle určité nabízené specifikace, max s nějakou drobnou customizací.
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirekM. 28. 1. 2022 18:27

A kdybych si toho nepropsání platby v Air IB/SB nevšiml a shodil internetové platby na Air podkladové kartě na 0 Kč, což běžně po internetové platbě po zlé dřívější zkušenosti s Curve dělám, jak by si dodatečně Curve strhla se zablokované podkladové karty pro internetové platby dřívější platbu v Lidlu?
Může mně někdo zdatný v této oblasti ještě odpovědět na výše uvedenou otázku?
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 28. 1. 2022 19:36

Mirku, právě u těch největších obchodníků s potravinami jsou z mé zkušenosti offline platby nejčastější. Ono když ve velkém obchodě kde je hodně pokladen se udělá řekněme 2-10 plateb za minutu, tak každá vteřina je drahá. A čas zpracování je u offline platby typicky (dle vytížení karetní sítě a rychlosti net připojení) o 1-5 sekund kratší, takže to fakt je znát a pro menší platby to je využíváno, pokud to karta kterou se platilo podporuje.

Jinak běžně se u Curve může stát, že v čase zpracování zpožděné či offline platby už na podkladové kartě nebude dost peněz. Pak by u Curve zasáhl anti-embarrassment mode, pokud ani ten by nevedl k řešení (obě záložní karty rovněž nedostatečný zůstatek), tak by tě Curve vyzvala k výběru podkladové karty v appce při spouštění (tak se to jednou stalo mě), nebo jinými způsoby. Někdo tu tuším kdysi psal, že Curve si to může strhnout snad i z libovolné podkladové karty s tím, že ti napíše, ať si to případně přes GBIT hodíš na jinou kartu (týkalo se to sice pravidelných poplatků za placené verze Curve, ale to je asi jedno).
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod Schwarzie 29. 1. 2022 07:12

jir.vesely píše:Ano, tohle jsme pochopili... Akorát o dva odstavce dál pořád píšou o víkendové surcharge, která má úplně stejné znění jako doposud. Holt nezbyde nic jiného než zkusit zaplatit něco menšího o víkendu.


Vyzkousel jsem ted v sobotu vikendovou transakci (koupil jsem slevneny listek na MHD ve Vidni). Za € 1,20 se na podkladove karte zablokovalo 29,85 Kč. V Curve apce se u transakce ukazuje poplatek 0,44 Kč za víkendovou transakci.
Schwarzie
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 29. 1. 2022 08:02

To je zajímavé, že při překročení limitu na směnu měny se mi poplatek vždy zobrazuje v Eurech? Ale já platím v CZK s podkladovou kartou nastavenou na měnu Euro.

Obrázek
jjrr
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod jir.vesely 29. 1. 2022 10:23

Schwarzie: Díky za potvrzení - toho jsem se bál.

Tím pádem moc nechápu ten jejich marketing, že už nerozlišují všední dny a víkendy... Zůstalo to vlastně naprosto stejné, akorát se jim trochu zhoršil výchozí kurz.
jir.vesely
Nadšenec

Odeslat příspěvekod jjrr 29. 1. 2022 10:32

V podmínkách ta přirážka stále je no. Je to podivné. Možná zkusit reklamovat s odkazem na marketingovou informaci a support to vysvětlí?
jjrr
Trvalý BAN

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků