MaxBanka

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod tvůj fotr 7. 12. 2022 17:31

Kittyhawk píše:
Lafayette16 píše:Jaký způsob úročení MaxBanka používá? Skutečný počet dnů a rok = 365 dnů?

Platí, co psal regin zde:
viewtopic.php?p=13340734#p13340734

Počítají sice s 360 dny, ale denní úrok připisují každý den, takže za (nepřestupný) rok to dělá 365/360 * 6,01% = 6,093 %.
Za poslední den v měsíci se úroky připsaly.



ještě upřesním, že se nepřipisuje denně, ale vypočítává se z denního zůstatku a připisuje na konci měsíce...
tvůj fotr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Milos 7. 12. 2022 17:41

vlazy píše:.void:
Že je SIPO službou ČP to samozřejmě vím a mám to u pošty už dávno nastavené na inkasování z účtu takže na tu poštu kvůli tomu už chodit nemusím. Jde mi o to, že bych si to SIPO chtěl pouze převést z jiné banky do Max banky. Některé jiné banky u inkasa a SIPO neumožňují v IB vystavit potvrzení o platbě inkasa a SIPO v pdf nebo jiným souboru a tak mne zajímá jak je to v Max bance s potvrzením u těchto druhů plateb.

K čemu vlastně potřebuješ vystavovat potvrzení o platbě inkasa a SIPO?
Milos
Inventář

Odeslat příspěvekod Rop 7. 12. 2022 19:53

Radek.Hulan: viz § 11 odst. 8 AML zákona:
(7) Povinná osoba, s výjimkou povinné osoby podle § 2 odst. 1 písm. c), může postup podle § 8 odst. 1 až 4 nahradit provedením identifikace fyzické osoby, která je klientem, nebo fyzické osoby jednající za klienta, tak, že
a) klient, který je
1. fyzickou osobou, zašle povinné osobě kopie příslušných částí průkazu totožnosti a nejméně jednoho dalšího podpůrného dokladu, z nichž lze zjistit údaje podle § 8 odst. 2 písm. a), pořízené podle § 10 odst. 4,
2. právnickou osobou, zašle povinné osobě doklad o své existenci a své identifikační údaje nebo si povinná osoba existenci a identifikační údaje klienta zjistí z veřejného rejstříku nebo evidence svěřenských fondů, nebo
3. svěřenským fondem, zašle povinné osobě doklad o své existenci a své identifikační údaje,
b) v případě, že za klienta jedná jiná osoba, klient zašle kopie dokladů podle písmene a) bodu 1 fyzické osoby oprávněné jednat za něj v tomto obchodu nebo obchodním vztahu a oprávnění této fyzické osoby k jednání za klienta,
c) povinná osoba zaznamená a ověří údaje a oprávnění zaslané podle písmen a) a b) a nemá pochybnost o skutečné totožnosti klienta nebo osoby, která za klienta jedná,
d) povinná osoba uzavře s klientem o tomto obchodu nebo obchodním vztahu smlouvu, jejíž obsah bude zaznamenán v textové podobě,
e) klient hodnověrným způsobem prokáže existenci platebního účtu vedeného na jeho jméno u úvěrové instituce nebo u zahraniční úvěrové instituce působící na území členského státu Evropské unie nebo státu tvořícího Evropský hospodářský prostor,
f) první platba z této smlouvy bude provedena klientem prostřednictvím účtu podle písmene e) a
g) umožňuje-li to daný platební systém, bude tuto platbu doprovázet informace o účelu identifikace a označení povinné osoby, spolu se jménem a příjmením fyzické osoby, která dala platební příkaz k provedení platby podle písmene f); je-li klientem fyzická osoba, za kterou nejedná jiná osoba, a odůvodňuje-li to hodnocení rizik podle § 21a, není třeba zasílat kopii podpůrného dokladu podle písmene a) bodu 1, doprovází-li platbu tato informace.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 7. 12. 2022 20:23

@Rop - a co jako?

Nechápeš souvislosti.

Sama MaxBanka požaduje zaslat převod s textem jako:
1. textově na webu: "Založení účtu u Max banky, Radek Hulán"
2. v QR kódu: "Zalozeni uctu u Max banka, Radek Hulan"
3. v emailu: "Zalozeni uctu u Max Banky"

Jasně, že ČSOB předá Max bance moje jméno.
A jasně, že si MaxBanka autorizuje, kdo jsem.

Proto je kokotina bazírovat na doprovodném TEXTU, text je zcela irelevantní, zvláště poté, co jej sama banka on-boarding zákazníkovi napíše 3x jinak (!!!).

Sama banka jasně dává najevo, že na textu vlastně nesejde.

Účel platby ve formě "Zalozeni uctu, Radek Hulán" je naprosto zřejmý. Problém? Ne. Sama MaxBanka to uznává a on-boarding mění.

Mám 12 bank a s tímto srandovním postupem jsem se setkal poprvé.. Založí si online účet, dám výpis z jiné banky, pošlu z něj převod. Popisek NIKDO neřeší.

Nicméně mne fascinuje ta místní přizdisranost pár lidí a obhajoba kokotin. Založení účtu má být super snadný proces, proklientský. Já jsem člověk co protizákaznické kokotiny řeší a optimalizuje a odstraňuje. Vývoj na projektech co dělám je o tom, jak zákazníka co nejvíce vodit za ručičku... A předpokládám, že i toto povede k tomu, že procesy se nastaví lépe. Děkovat nemusíš ;)
Radek.Hulan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drkarel 7. 12. 2022 20:45

Už se omluvil? Neomluvil. Njn, málo ho ohýbali v mládí, teď je ztopořenej. :oboze (Ono mu nestačí, že to, co používá Max banka, je doslovně v zákoně. Asi bude revoluce a vyrazí na dřevěném koni do parlamentu.)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod milanBrno 7. 12. 2022 21:41

Radek.Hulan píše:Takže jak u kokotů převádím znovu 1 Kč

Radek.Hulan píše:A pokud tam nějaký kokot neuzná...


Ja bych tedy u kokotu byt nechtel, ale ty se tam snazis za kazdou cenu dostat.
Ocividne ve stylu "svuj k svemu"...
Telekomunikace: Neomezene volani a sms + 20GB za 666kc/mes.
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Revolut , SkipPay , Twisto , Curve , Plutus , Portu , RONDA , RB , Indigo , Coinmate , Anycoin , Trading212 atp.)
Zabava: HBO MAX za 50kc
milanBrno
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drummond 7. 12. 2022 21:47

Radek Hulan: zprava pro příjemce má v CSOB 138 znaku, nechápu, jak se ti “Založení účtu u Max banky, Radek Hulán”, tj 38 znaku nepodařilo napsat a odeslat :)
drummond
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 7. 12. 2022 22:05

milanBrno píše:
Radek.Hulan píše:Takže jak u kokotů převádím znovu 1 Kč

Radek.Hulan píše:A pokud tam nějaký kokot neuzná...


Ja bych tedy u kokotu byt nechtel, ale ty se tam snazis za kazdou cenu dostat.
Ocividne ve stylu "svuj k svemu"...


On už je za kokota dávno...
http://www.ajvngou.cz/exotopedia/
Kolem.jdouci
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Lenka_2 7. 12. 2022 22:06

Promokódy v profilu.
Lenka_2
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Rop 7. 12. 2022 22:22

Radek.Hulan:
1. MaxBanka to dělá přesně jak stanovuje zákon.
2. Zákon jasně říká, že se uvádí údaj o zadavateli platebního příkazu, nikoliv o vlastníku účtu - což platební systém nepředává - to se musí napsat do poznámky - je to současně ochrana vlastníka, aby neposlal peníze někam bez textu a tím se neidentifikoval dle AML zákona :-)
3. Neznalost zákona neomlouvá - já to píši takhle všem bankám, a to i když to nechtějí. AML je děsivé a já nechci aby mi vypadli dveře z pantů a do bytu mě naskákali zakuklenci.
4. Evidentně jsi ze sebe tady udělal trubku. Bohužel i přes všechny drobné nesrovnalosti jsi nebyl schopen zapojit trochu zdravého rozumu. A mimochodem sankce pro banku za nesplnění identifikace klienta je až 10 000 000. A v případě, že by přehlédla něco podezřelého, tak až 130 000 000 Kč nebo 10 % čistého obratu.
5. Tak a teď se můžeš chystat na kontrolu klienta - to je totiž další povinnost dle AML zákona, kterou si na tobě banka "vyzkouší".
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 7. 12. 2022 23:30

Milos píše:K čemu vlastně potřebuješ vystavovat potvrzení o platbě inkasa a SIPO?
Třeba k tomu k čemu je určené potvrzení běžné platby např. když je třeba doložit, že něco bylo zaplacené a že peníze odešly z účtu.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod vpe 7. 12. 2022 23:37

A komu? Adresat penez to snad vidi ze mu prisly penize…

Radek.Hulan píše:
yndezit píše:To posílají vždycky. Doporučuju, provolat se dovnitř, ať ti řeknou v co vidí a v jakém je to stavu.


Čekat 30 minut na infolince? Ani náhodou.. Ale poslal jsem jim email na toto fórum, ať si zlepší firemní procesy...


Klidek, v maxBance to delaji rucne, cekal jsem par dnu a myslim ze po aktivaci a i nic neprislo.

Mozna by tu prvni 1,- pochopili i bez Zpravy pro prijemce.

-- 7. 12. 2022 23:41 --

drummond píše:Radek Hulan: zprava pro příjemce má v CSOB 138 znaku, nechápu, jak se ti “Založení účtu u Max banky, Radek Hulán”, tj 38 znaku nepodařilo napsat a odeslat :)

Některé banky ten text měli rozděleny na 4 políčka, ale to jsem si všiml jen u zahraniční ho příkazu swift

-- 7. 12. 2022 23:43 --

Rop píše:Radek.Hulan:
2. Zákon jasně říká, že se uvádí údaj o zadavateli platebního příkazu, nikoliv o vlastníku účtu - což platební systém nepředává - to se musí napsat do poznámky - je to současně ochrana vlastníka, aby neposlal peníze někam bez textu a tím se neidentifikoval dle AML zákona :-)


Jaký zákon a jaká banka to takhle praktikuje a odkdy? myslel jsem si dodnes, že se odesílá s platbpu název účtu a ne jméno přihlášeného pracovníka.. :hm
<- Patria kod 1000 - klikni na muj nick vlevo
<- Tipli 300 Kč bonus
<- Investown bonus nyni 1000 Kč (nemovitosti, zhodnoceni >10%)
<~ Allegro CZ 200 Kč za reg, 5 doprav zdarma a od 2. do 8.10. je tam slevovy kupon 300,-
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 8. 12. 2022 00:07

No, naštěstí v Max bance nepracují pitomci, jak by se mohlo zdát z některých reakcí na tomto fóru.. ;)

Z infolinky jsem měl nakonec dobrý pocit, lidi v Max bance prostě vědí, že jejich bankovní systém bude končit, 2 měsíce dozadu to koupila Creditas, ta má řádově lepší systém, podporuje rychlé platby, Garmin Pay, slušná mobilní aplikace a mraky dalšího, a jsou si nedostatků (nejen) v on-boarding procesu dobře vědomi, a prostě to už nikdo neřeší, protože je zřejmé, že dvě menší banky s jedním vlastníkem nebudou rozvíjet 2 různé systémy.

Náklady na IT jsou obrovské.

Takže bych si tipoval, že se zákazníci mohou těšit na lepší bankovnictví. Otázkou je, jak rychle to zvládnou, či jak to dopadne. A případně, kam / jak se posunou a změní služby, s novým IT někdy v budoucnu.

Případně to pohltí jako to dělá Raifka s Expandia, Zuno, Equa a dalšími, tedy Creditas sloučí Maxbanku úplně pod ně.

Náklady na IT jsou obrovské a systém Maxbanky je jasně horší... :)
Naposledy upravil Radek.Hulan dne 8. 12. 2022 09:05, celkově upraveno 2
Radek.Hulan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fc70 8. 12. 2022 01:25

Radek.Hulan píše:Sama MaxBanka požaduje zaslat převod s textem jako:
1. textově na webu: "Založení účtu u Max banky, Radek Hulán"
2. v QR kódu: "Zalozeni uctu u Max banka, Radek Hulan"
3. v emailu: "Zalozeni uctu u Max Banky"

Proto je kokotina bazírovat na doprovodném TEXTU, text je zcela irelevantní
Ale kdepak.

Když jsi takový expert na ty procesy, tak jsi z toho mohl vykoumat účel toho textu: Nejde jen o to potvrdit osobu, ani o to potvrdit úmysl založit kdovíco, ale specificky o potvrzení úmyslu založit účet u MaxBanky. Aby to nešlo zneužít tak, že nějaké babičce s účtem v ČS někdo zavolá, že je ze spořitelny a že měli bezpečnostní problém a že jí založí nový účet a že to má potvrdit a peníze poslat na něj. Nebo nějaká podobná věc.

Samozřejmě že to není stoprocentní ochrana před žádným konkrétním útokem, na který si útočník dá dost času a najde dostatečně ochotnou oběť. Ale proti phishingu a dobrovolné spolupráci oběti se nedá chránit stoprocentně, jde jen o to, to co nejvíc ztížit bez velkého obtěžování legitimních klientů.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod jjrr 8. 12. 2022 04:57

To je nějaká novinka ten povinný text? Já nic takového při zakládání účtů u bank online nikdy nepsal. Ale minimálně rok už jsem nic nezakládal.
jjrr
Trvalý BAN

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků