PayPal a vše o něm

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod xls 18. 9. 2023 17:44

Hlavně kvůli kurzům (a jejich neprůhlednému nastavování a neustálých změnách v nastavení) je lepší se PayPalu zdaleka vyhnout. Když jsem s tím před pár lety potřeboval opravdu platit, tak jsem musel nastavovat karty požadavkem na podporu, abych se Paypalovským kurzům vyhnul.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Milos 18. 9. 2023 19:53

Dříve šla měna u karty nastavit uživatelsky, ale bylo to v rozhraní PayPal trochu schované. Aktuálně už je PayPal více přehledný a vše lze nastavit jednoduše a rychle.
Milos
Diskutér

Odeslat příspěvekod Persbrandt 19. 9. 2023 01:01

Ještě se mi stala taková drobnost, a sice když jsem víceméně zkušebně v nastavení PayPalu změnil preferovanou kartu z té E-karty, se kterou jsem dřív vyzkoušel platbu u toho německého obchodníka (která ovšem nebyla úspěšná), na jinou přidanou kartu, tak mi hned přišel od PayPalu mail, že moje smlouva s tím konkrétním německým obchodníkem (!) byla změněna a že u ní byl změněn preferovaný způsob platby. Tento mail mi k mé nevelké libosti přišel ve stejný čas dokonce 4x.

Konkrétně se v tom mailu píše:
"Your billing agreement with "the company XY" has been modified.

This email confirms that your preferred funding source for use with your Billing Agreement with "the company XY" has been changed."

Sice pochybuju, že právně jsem s tím obchodníkem už uzavřel nějakou smlouvu, když ta transakce byla neúspěšná a od obchodníka nečerpám žádnou službu, ale asi nesmím být příliš akurátní, nebudu tedy tomuto oznámení přikládat žádný význam. Ani si nemyslím, že by mi ten obchodník za současného stavu strhával nějakou opakovanou platbu (i když malinkatá pochybnost tam zůstává), ale trochu mě štve, že přijde takovéto matoucí oznámení, které svou formulací trochu evokuje dojem, že obchodník si možná bude něco strhávat. možná jsem v tomto příliš citlivý..
Každopádně si radši nechám jako preferovanou ekartu s nulovým zůstatkem, který navýším až těsně před tím, kdy budu chtít u toho obchodníka přes PayPal skutečně zaplatit, a pak zůstatek na té kartě zase hned snížím...

Působí to na vás dojmem, že by mi ten obchodník už teď mohl přes PayPal automaticky něco strhávat (pokud by teda na té kartě byl dostatečný zůstatek)?
Persbrandt
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Milos 19. 9. 2023 21:24

To jsou věci, které se týkají primárně toho německého obchodníka a nikoliv služby PayPal. Pořádně si tedy přečti, co tomu obchodníkovi potvrdiš a odsouhlasíš při objednávce.
Milos
Diskutér

Odeslat příspěvekod Persbrandt 27. 9. 2023 13:50

Tak jsem přes PayPal provedl platbu u toho německého obchodníka, služba se normálně aktivovala, ihned mi taky přišlo potvrzení z appky PayPal, že obchodníkovi byla zaplacena daná suma, vše v řádu sekund, potud vše v pořádku.

Celkem nepříjemně mne ale překvapilo, když jsem zjistil, že PayPal tu platbu strhl z karty, kterou nemám nastavenou jako preferovanou. Měl jsem tam přidané tři karty, dvě virtuální ekarty Visa od Mbank a jednu normální kartu MasterCard od Fio. Jako preferovanou mám nastavenou tu jednu ekartu Mbank a penězi krytá byla jak ta karta Fio, tak ta preferovaná ekarta Mbank. Takže vůbec nechápu, jaktože PayPal nerespektoval moje vlastní nastavení. Pokud systém PayPalu byl přesto na vážkách, kterou z přidaných karet má použít, tak bych očekával, že se mne min. přímo při té transakci zeptá, kterou z těch karet preferuju.

Už si přesně nepamatuju, jak jsem tam ty jednotlivé karty postupně přidával, tu Fio kartu jsem dost možná přidal jako poslední, spíš abych si ten proces ještě vyzkoušel. V tom seznamu karet se mi zdá, že ta Fio karta byla řazena jako poslední, ale mají v tom asi zmatek, přišlo mi, že je to jinak řazeno v appce a jinak přes webové rozhraní, takže na tom pořadí asi nezáleží.

Vysvětlit si to neumím. Jediné co mne napadá je, že buď v tom má PayPal lidově řečeno bordel anebo dal schválně přednost té "standardní" kartě Fio před tou trochu specifickou ekartou Mbank, kterou můžu jako klient lépe ovládat, např. si ji můžu vynulovat nebo zcela zablokovat, takže mi poskytuje větší ochranu. Ovšem na to jsem nebyl nijak upozorněn. Podle mne se mě na to PayPal měl minimálně zeptat.

Nesetkali jste se někdo při placení na PayPalu s podobným problémem? Čím by toto nestandardní chování PayPalu mohlo být způsobeno? díky
Persbrandt
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod dalich 27. 9. 2023 14:15

Persbrandt: Stalo se mi to samé minulý týden. Všiml jsem si té změny na posledni chvíli před potvrzením platby. A nejen to, automtaticky mi tam narval jejich kurz. Takže jsem smazal ostatní karty (preventivně) a nechal tam jen jednu. A před konečným odesláním peněz kontroluji kurz.
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Persbrandt 27. 9. 2023 14:27

PS: Tak jsem si to pro jistotu ještě jednou kontroloval v PayPalu, a je to tak, jak jsem napsal. Taky jsem se díval do detailů té preferované ekarty, jestli tam není nějaká možnost, že by mohly být třeba zablokované internetové platby nebo nastavený nějaký jiný limit samotný zůstatek na kartě, ale nic takového, takže v tom problém není..

Ta věc mi nejvíc vadí z pohledu případné automaticky opakované platby u toho obchodníka za měsíc. S tou ekartou bych měl větší možnost to uskutečnění případné budoucí platby/plateb ovlivnit, s normální kartou asi moc ne.
Když jsem si tu Fio kartu teď z PayPalu odebral, strhával by PayPal případnou budoucí opakovanou platbu u toho obchodníka přesto opět z této Fio karty, i když aktuálně už v mém PayPalu evidovaná není?

Doufám aspoň, že případná jakákoliv zcela nová platba PayPalem se z této karty už nikdy strhávat nebude.
Kdybych tenhle postup PayPalu tušil, tak si tu Fio kartu odeberu okamžitě po jejím zkušebním přidání...

-- 27. 9. 2023 14:36 --

dalich díky. Tak já jsem podle mne před potvrzením té transakce u obchodníka vůbec neměl šanci nějak ten výběr karty ovlivnit nebo to celé zablokovat. Dával jsem samozřejmě pozor, takže bych to asi přerušil, kdyby to šlo.
Persbrandt
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod dalich 27. 9. 2023 14:46

Jak je karta odebraná, tím to končí.
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod xls 27. 9. 2023 14:54

Jak jsem psal výše, nejlepší řešení je Paypalu se vyhnout. Kdysi úplně za začátku to bylo solidní služba, od té doby jen vymýšlejí, jak zákazníky odrbat.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod Persbrandt 27. 9. 2023 15:06

dalich píše:Jak je karta odebraná, tím to končí.


i u již nastavené automaticky opakované platby? takovou máte u PayPalu zkušenost?
Persbrandt
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod ... 27. 9. 2023 16:10

Mate nekdo appku paypali? Jakym zpusobem se tam da koupit ten jejich stablecoin a jaky je rozdil kurzu mezi nakupem a prodejem?

https://www.paypal.com/us/digital-wallet/manage-money/crypto
...
osobne

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků