od minarjo 8. 1. 2020 09:41
K tématu zachování historie v IB po založení účtu určitou dobu po jeho zrušení:
To je ale snad ze zákona u všech bank, ta lhůta 10 let pro uchovávání, ne? Neboli ani GDPR nemůže být silnější než Zákon o bankách, či který jim to uchovávání nařizuje. Po tu dobu má tedy většina bank vše co tvoří vztah s klienty jen deaktivované (v případě fyzických dokumentů archivované), ne smazané (skartované). Ostatně i u jiných bank (třeba mBank atd.) se po novém založení účtu v historii v IB také naváže (není to má zkušenost, někdo to psal). A z mé zkušenosti, když jsem asi 8 let po zrušení zakládal znova účet u ČSOB, tak jsem měl stejné ID do elektronického bankovnictví jako tehdy, tedy i zde se to uchovává.
A z praxe fyzické archivace: dělal jsem jednou (už cca 15-20 let zpět, při studiích) brigádu pro DocuGuard, firmě, která tehdy zajišťovala archivaci dokumentů z poboček KB na jejich centrální archivační sklad (pobočkové archivy už by vše nepobraly, protože tehdy se právě novelou zákona prodloužily skartační lhůty řady dokumentů až na 10 let). A pamatuji, že už tehdy archivář dle typu dokumentů tam psal na krabice skartační lhůtu, a třeba u papírových smluv či příkazů k úhradě to bylo právě 10 let. Banka fakt nemůže dřív téměř nic zničit v elektronické ani tištěné podobě, i když jí to zatěžuje. Kratší skartační lhůtu (typicky 5 let) mají jen dokumenty, které netvoří vztah/finanční operaci vůči konkrétnímu klientovi, tedy například kurzovní lístky vytištěné na pobočkách a další vývěsky obecné informační povahy.