Stránka 2 z 3

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 9. 2009 20:16
od eLzyx
na mě jako na nesolventního zákazníka koukali jen u Opelu ... když jsem se chtěl podívat do vystavené Astry, tak mě okřikli, že to stejně kupovat nebudu, tak ať na to nešahám. Tak jsem našim doporučil Seata Toledo. Jednoduché. :hm

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 01:15
od Lexx
Tak hlavně abysme vyhráli v tom hokeji. Jen to počasí by mohlo být lepší.

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 06:18
od Ruprecht001
eLzyx - Máš si z gumáků nejdřív vyklepat slámu... pak se nediv :-) Na mě se naopak všude lepí a co že si to hodlám koupit :-( a já se přitom jen chci mrknout, nebo pokochat. Ne vše, naš mé oko libě spočine chci hned tahat domů... :-D

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 08:20
od S474N
Ruprecht001: a zase i naopak, ze? Ne vse, nac tve oko libe spocine chce, abys je tahal domu :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 08:46
od michal.kolesa
Jaké vznikají e-shopům náklady navíc, když se jím vrátí nepřevzatá zásilka ?

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 09:03
od Ruprecht001
michal.kolesa píše:Jaké vznikají e-shopům náklady navíc, když se jím vrátí nepřevzatá zásilka ?


Jaké?

- práce s expedicí zásilky, následně vystavení storna, znovunaskladnění atd. Pokud tato veškerá činnost zabere byť jen v součtu jednu jedinou hodinu, činí to cca 150 Kč nákladové položky na plat zaměstnance pobírajícího 18tis. hrubého.
- balné, řádově koruny až desetikoruny na zasilku
- poškození zboží, může se stát, že zboží bude poškozeno při transportu k zákazníkovi a zpět a náhradu nebude možné vymáhat po přepravci
- a samozřejmě nesmí se zapomenout na samotné poštovné, resp. dopravné v řádek desítek korun

Suma sumárum, není to málo a rozhodně to není zadarmo. Naštěstí takových "zákazníků" není mnoho a jejich počet se pohybuje kolem 1-3 %, což odpovídá gaussově křivce rozložení. Navíc tito "zákazníci" se dostávají na černou listinu, aby se podobná zátěž minimalizovala.

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 09:55
od S474N
Vetsine e-shopu vznikne skoda i tim, ze vetsinu sortimentu nedrzi skladem a vzdycky objednavaji online u velkoobchodu. Kdyz jim to zakaznik vrati, tak jim to zustane "na sklade", protoze VO je samozrejme vyfuckuje.

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 11:32
od zuzkys
Hlavně cokoliv poslat na dobírku je minimálně 90kč a to je jen dle ceníku pošty. K tomu balné atd..

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 11:49
od S474N
zuzkys: no to neni vcelku pravda. Bezne posilam na dobirku a platim vzdy 64 Kc.

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 12:27
od Ruprecht001
S474N + zuzkys: Je pochopitelné, že cena poštovného u zásilky se skládá z několika položek: samotné poštovné + cena za výběr hotovosti. Poštovné samo je odstupňováno podle hmotnosti a podle toho, zda se jedná o doporučenou zásilku, balík, popř. expresní zásilku, nebo obchodní balík. Podobně peníze je možné zinkasovat složenskou do rukou odesilatele, nebo poukázáním na účet odesilatele. Proto je cena za "dobírku" různá. Podle mého je 64 Kč minimum, osobně posílám nejčastěji malé zásilky na dobírku v ceně 71 Kč, pokud zuzkys posílá balíkovky, bude to spíše těch 90 Kč, pokud to budou OB, tak 116 Kč. Ale tohle je snad jasné každému, kdo byť jen jedním očkem nahlídne do ceníku ČP. To tu snad řešit nemusíme. Nebo máš S474N potřebu vytvářet rozpory z ničeho podobně jako michal.kolesa, který zřejmě celý den nědělá nic jiného a zakládá po nejrůznějších diskusních fórech vlákna s infantilními rozporuplnými dotazy?

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 13:11
od michal.kolesa
To mi v e-shopech taky už vysvětlili proč je dobírka dražší. že tam je "příplatek" za to, že pošta od mě vezme peníze a pošle je e-shopu. Že vlastně dělá dvě služby. Přinese balík a ještě pošle složenku

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 13:34
od mikicz
eLzyx: tak nějak to tehdy bylo. nakonec si naši koupili auto v jiném autosalonu...

S474N: tak to posíláš leda obálky do 5cm výšky a váhy 200g. Protože cokoliv nad a cenou nad 500kč je za přesně 97kč včetně dobírky a to ještě v případě dobírky na účet (A).

michal.kolesa: tak když ti to vysvětlili, proč se ptáš znova? čekáš snad jinou informaci, než už ti dali?

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 13:36
od myšpulín
michal.kolesa píše:Jaké vznikají e-shopům náklady navíc, když se jím vrátí nepřevzatá zásilka ?

hele ty si fakt děláš srandu, že?

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 13:49
od michal.kolesa
Teď řeším, proč si lidé nepřebírají dobírky a né proč je dobírka dražší.

Re: Nepřebírání dobírky

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 9. 2009 15:19
od xtonda
Proč? Protože si to rozmyslí, produkt náhle zlevní, prodejci trvá dva tejdny než dodá zboží "skladem", takže klient ztratí zájem, pošta zašantročí oznámení, objednávku udělal někdo jiný než adresát, údajně někdo i pořádá závody, objedná na více místech převezme první balík co dorazí.