Equa bank (od 14. 11. 2022 sloučeno s Raiffeisenbankou)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod radecekh 15. 9. 2018 05:00

vpe píše:A jak to ma kdo vedet, na login strance se nic takoveho nepise. Pekna ukazka neprofesionality formulace vyluky. Na sebrani premii managorovi. Mohli by se jeste ucit.
Zrejme je to genericka hlaska pri shozeni databaze, ze pani “programatori”.

Vy musíte pořád nadávat a dokazovat, že něco dělají v bankách blbě, ale zamyslet se nad sebou, to ne. Equa k odstávkám přistupuje na můj vkus sice dost často, ale na druhou stranu je předem oznamuje dvěma způsoby: a) mailem - na tuhle odstávku upozorňovali v úterý a b) zprávou v internetovém bankovnictví.
Na "login" stránce o tom taky píší, jinak byste se o tom nedozvěděl. Že to nepíší na hlavní stránce banky je taky celkem logické. Ta slouží spíše budoucím klientům, než stávajících, a těm odstávka nepřináší žádné omezení.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 15. 9. 2018 12:33

Svata Panno!

Ok, respektuji, ze tobe zcela vyhovuje a dostacuje, ze na login strance se nedozvis nic o planovanem vypadku a zejmena o jeho konci. Me takova polovicata informace nevyhovuje, protoze se mi to jevi jako neplanovany vypadek a email nectu a do IB se opravdu nehlasim kazdou chvilku a trvam si na svem: je zde prostor pro zlepseni!

Argumentace, ze jsem si mohl precit mail anebo zpravu v IB je sice spravna (ani mohl ale ne nutne musel), ale tvrdit, ze neumim cist, kdyz jsem takovy mail neobdrzel nebo necet, no sorry...

Ps: Zrejme vam dvema vyhovuje, kdyz dojdete do kramu, kde maji otviraci dobu 24h denne (prikladne Tesco a Ceska posta ve mestech nad 100 000 obyvatel - ze zakona) a na dverich si prectete:

Provozovna je v tuto chvili zavrena.
Bude otevrena v nejblizsi mozne dobe.

Toto omezeni nema zadny dopad na cteni nasich letaku a na to, ze jste negramoti co neumi cist, protoze jsme to psali v letaku 3 dny predem - vice informaci ziskate na placene telefonni lince, kam se v tuto chvili nedovolate a mimo jine jste volove, protoze 99% nasich ovecek je spokojeno s nasimi sluzbami, ktere bychom sice mohli zlepsit, ale neudelame to, nebot je to zbytecne a stoji to mnoho namahy...


Pps: pro vas dva, muj sarkasticky vyrok v predchozich postech mel znamenat, ze se banka i vy dovtipite, ze by zcela postacovalo uvest na vstupni dvere:

Probiha planovana odstavka a bankovnictvi bude dostupne nejpozdeji 15.9. do 14 hodin.

Osobne zavidim korporaci, ktera ma ovecky obhajujici zjevny diskomfort a nedokonalost, ale co uz :-) uz zadne urazky, ale fakt psat, ze neumim cist, kdyz jsem si zadneho upozorneni nevsiml,tak to je fakt asi equa ovce. Ale uz to chapu, vy vychazite z predpokladu: ja si vsechno ctu a ztracim cas s mailem, tak at ten blbec si to taky cte, proc by mel byt stejne informovany za mene casu... :-)
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alfas123 15. 9. 2018 13:14

:tleskani
https://curve.vip/BAG9K
alfas123
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Jack111 15. 9. 2018 13:27

VOP: 7.2. Klient a Banka používají při vzájemné komunikaci následující komunikační prostředky: zásilky doručované poskytovateli
poštovních služeb, osobní doručení či e-mailové doručení, fax a SWIFT a dále služby Přímého bankovnictví a Klientského
centra; Banka používá též služby kurýrů. Klient se může ve Smlouvě s Bankou dohodnout na použití jiných vhodných prostředků
komunikace.
Jack111
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 15. 9. 2018 13:38

vpe:
Vidím, že asi jsi docela dost naštvaný z toho všeho co jsi tu rozpoutal a co se opodstatněně obrátilo proti tobě. Ta informace tam mohla být trochu jiná, ale v čem by ti to pomohlo když do toho IB by jsi se stejně v tu chvíli nedostal? Je dost jiných věcí které by se mohlo v bance zlepšit, ale to s tou informací o nefunkčnosti IB mi připadá jako něco zcela zanedbatelného co možná naprostou většinu klientu banky ani nenapadne, že by na tom mohlo být něco nevpořádku a mělo by se s tím nutně něco dělat.
To, že ty nečteš e-maily z banky je tvoje věc, ale rozhodně tě to neomlouvá. To snad banka měla k tobě poslat nějakého kurýra aby tě o tom osobně informoval? Že jsi si žádného upozornění nevšiml tě ale neomlouvá stejně tak jak by např. neomluvilo u soudu řidiče který na přechodu přejel člověka tvrzení, že si ho nevšiml.
vpe píše:tak at ten blbec si to taky cte,
Tak toto jsi napsal o sobě docela dobře.

Myslím, že než tu brečet nad nějakou zanedbatelnou malichernosti by bylo lepší se nad tím co ti tu píšeme pořádně zamyslet a vykašlat se na to co nám tu předvádíš.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod fc70 16. 9. 2018 03:30

vpe píše:Pps: pro vas dva, muj sarkasticky vyrok v predchozich postech mel znamenat, ze se banka i vy dovtipite, ze by zcela postacovalo uvest na vstupni dvere:

Probiha planovana odstavka a bankovnictvi bude dostupne nejpozdeji 15.9. do 14 hodin.
To je kupodivu daleko větší problém, než to na první pohled vypadá.

Bankovní systémy jsou, aspoň normálně, především dělané na to, aby fungovaly pořád, i když třeba jeden server někde vypadne; je tam nějaký mechanismus (nebudeme to tu komplikovat s detaily), který ty servery spravuje a udržuje iluzi naprosto nepřerušeného provozu.

A pak je tam nějaká naprosto nouzová varianta, která odpoví „pardon, je to úplně rozbité“ – a ta nouzová varianta musí být naprosto blbuvzdorná, protože musí nějak odpovědět, i když ten mechanismus správy serverů samotný nefunguje, ať už kvůli poruše nebo odstávce! Takže žádné databáze, do kterých by mohl personál naklikat každý měsíc jinou zprávu, žádné ruční úpravy těch zpráv těsně před odstávkou (když se někdo překlepne, shodí i tu nouzovou variantu a odstávka bude bez zprávy).

Je daleko nejjednodušíí a nejbezpečnější i pro předem plánovanou odstávku zkrátka použít tu existující naprosto nouzovou variantu. Jinak by banka buď musela mít specializovaný systém jen na tu zprávu o odstávce, nebo kdovíjak měnit konfiguraci toho, kam vede equabanking.cz (a riskovat, že to přepnutí konfigurace (tam nebo zpět) se nepovede a odstávka bude bez zprávy, nebo že dočasné umístění někdo hackne a přidá tam formulář na jméno a heslo.)

Ano, jistě, je to v principu řešitelné, ale je to daleko víc práce, než každému klientovi poslat e-mail – a kdo nečte e-mail aspoň jednou za dva dny, beztak skoro určitě narazí na nějakou nezaplacenou fakturu nebo informaci o odstávce vody apod.

Některé banky (RB) mají meziřešení, že přihlašovací formulář je (i) na hlavních stránkách banky, které jsou oddělený systém odstavené nejsou, a tam se do formuláře může snadno napsat „teď je odstávka“; nevýhoda pak je, že jméno a heslo uživatelé vkládají do obou oddělených systémů, a riziko úspěšného napadení prodejního webu (s všelijakými kalkulačkami a neustálými změnami, neautentizovanými uživateli, a hlavně spoustou reklamního JavaScriptu od všech možných všiváků) je citelně větší než riziko úspěšného napadení specializovaného IB.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod vpe 17. 9. 2018 07:46

Presne tak jsem predpokladal, ze je nouzova varianta, protoze pro planovanou odstavku by asi napsali, ze je planovana ;-) alespon jine banky to tak delaji :-)

Nekdo bude vyvesovat nouzovou cedulku na dvere, kdyz nejde o nouzi ale o planovanou odstavku?

Udelat opatreni zabere max jeden den doprogramovat do systemu anebo jednorazove vzdy vyvesit cedulku 3 minuty a 3 minut stahnout. Pokud ovsem maji caste odstavky jak tu zaznelo, tak prvni varianta, kde lze naplanovat kalendar od xxx do yyyy zobrazuj pri vypadku (odpojeni databaze) modifikovanou hlasku at nejsme za pitomce, jevi se byti ponekud profesionalnejsim...

Anebo je tu marketingovy specialista ci analytik, ktery by to navrhnul jinak? Jde pouze o marketing, o nic jineho.

@jack11 tim jsi chtel rici neco jineho, nez to, ze zapomneli implementovat postovni holuby? Ano, mas pravdu, take se mi zda 8 vyjmenovanych zpusobu jako dostatecnych, nicmene to neni relevantni k veci, a sice ze sdeleni o duvodu nefunkcnosti internetoveho bankovnictvi ma byt sdeleno PREDEVSIM u vstupnich dveri do internetoveho bankovnictvi a ne jinym kanalem.

Ja tu netvrdim, ze banka spachala prestupek proti zakonu, jen proti logice a sve povesti, spousta lidi to vyhodnoti jako ja - nahodny vypadek a nebude to dale resit a zkoumat.

Vubec to nehodlam resit, ale je to dobry duvod se zamyslet, kteri lide breci o spatnych potravinach a pritom je sami kupuji, breci o zlych bankach ale pritom se jich zastavaji :-)

Treba si to z banky nekdo precte a treba usoudi, ze z marketingoveho hlediska neni pro banku prave nejlepsi komunikovat planovany vypadek na vstupnich dverich jako vypadek nahodily :-) to byl duvod meho prispevku a zkazili jste muj zamer tim, jak tu pisete, ze obecnemu ovcce bankovni to je jedno ze ta prece svedomite cte maily ;-(

-- 17. 9. 2018 08:56 --

Vlazy na tebe ja nereaguju, protoze pises blbosti a ja nastvany opravdu nejsem. To nebylo smyslem meho puvodniho prispevku a nereaguj na me, to bude lepsi ;-) co mela banka udelat jsem jasne napsal.

Pokud nejde o vypadek frontendu (login screen do IB), to se stane jen kdyz upadnou obe zalozni linky a oba servery (banky maji typicky 2 servery a ke kazdemu dve linky), tak tam ma a muze byt uveden duvod a cas odstavky.

Ze to stoji 3 minuty casu experta to sdeleni vepsat (a nasledne stahnout) a ze rozeslat spam na 200.000 emailu jednou sekretarkou je snazsi - jsem si zcela vedom, stejne jako toho, ze cech za rok spotrebuje 440 igelitovych tasek a severan 4... ach jo, nekdo to nepochopi nikdy a pak tu hazim hrach na zed.
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jack111 17. 9. 2018 09:57

Chtel jsem tim rict, ze se nejdriv dohodnes na zpusobu komunikace a pak tu delas ramena, ze emaily nectes a maj s tebou komunikovat jinak. To je trochu, no jak to rict, abych te neurazil?
Jack111
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vlazy 17. 9. 2018 11:23

vpe píše:sdeleni o duvodu nefunkcnosti internetoveho bankovnictvi ma byt sdeleno PREDEVSIM u vstupnich dveri do internetoveho bankovnictvi a ne jinym kanalem.
Proč ne jiným kanálem? Kdyby tu informaci o odstávce IB nerozeslali předem e-mailem a do zpráv v IB tak by to byl pro tebe důvod nám tu brečet, že jsi o tom dopředu nevěděl a dověděl jsi se to až ve chvíli kdy už ta odstávka probíhala.
vpe píše:spousta lidi to vyhodnoti jako ja - nahodny vypadek a nebude to dale resit a zkoumat.
Ano, spousta lidí to ani nenapadne řešit a zkoumat tak jako ty co se o to tu neustále hloupě snažíš.
vpe píše:Vubec to nehodlam resit,
To snad nemyslíš vážně. Už několik dnů to tu neustále dokola řešíš a nyní napíšeš takovou hloupost.
vpe píše:zkazili jste muj zamer tim, jak tu pisete, ze obecnemu ovcce bankovni to je jedno ze ta prece svedomite cte maily ;-(
Tak promiň, že jsme ti to zkazili a přestaň už konečně kvůli tomu nám tu brečet. Co je špatného na tom, že někdo čte e-maily? Spíše mi připadá špatné to když si někdo ztěžuje na špatnou informovanost klientů banky a přitom je líný číst občasné e-maily s informacemi z banky.
vpe píše:nereaguj na me, to bude lepsi ;-)
Takový už je princip internetových diskuzí, že v nich každý reaguje na to co uzná za vhodné, pokud to pravidly není nějak upravené, což v tomto fóru není. Může se ti to nelíbit, ale já si budu i přes to nadále reagovat na to co uznám za vhodné. Tobě ale jde především o to aby na tebe nereagovali ti co mají na něco jiný názor než ty, protože to ty velmi nerad čteš.
vpe píše:ze rozeslat spam na 200.000 emailu jednou sekretarkou je snazsi - jsem si zcela vedom,
Od kdy rozesílání e-mailů s informacemi z banky o plánované odstávce IB je považované za spam? Že ty e-maily mají asi pro naprostou většinu klientů banky určitý význam to si už ale bohužel neuvědomuješ.
vpe píše:ach jo, nekdo to nepochopi nikdy a pak tu hazim hrach na zed.
Ano, ty tvoje kecy ohledně toho asi jen málo kdo pochopí tak jak by sis to ty přál.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod alfas123 17. 9. 2018 12:27

Vidim, ze niektori diskutujuci su naozaj erudovani. Mozno mohli zacat od pociatku. Emaily a SMSky su ako pohladnice, ovbykle pridu, ale sem-tam nepridu a nikto ich dorucenie negarantuje.
V kazdom pripade som rad, ze Equa banku nemam ako primarnu...
https://curve.vip/BAG9K
alfas123
Nadšenec

Odeslat příspěvekod xls 17. 9. 2018 12:43

Opravdu nechápu, co tady řešíte. Měli přes víkend plánovanou odstávku, ne kterou včas upozornili. Jestli máte potřebu k tomu psát romány, tak si spíš udělejte procházku a provětrejte si hlavu.
xls
Inventář

Odeslat příspěvekod alfas123 17. 9. 2018 13:44

Mne nefunguje aplikacia v mobile. Je to stale ta planovana odstavka?
alfas123
Nadšenec

Odeslat příspěvekod vlazy 17. 9. 2018 14:02

xls:
Řeší tu 1 člověk už několik dnů to, že na tu plánovanou odstávku sice včas upozornili, ale pouze e-mailem a zprávou v IB což on kvůli vlastní lenosti nečte a že na přihlašovací stránce v době odstávky byla podle něho zcela nevhodná a matoucí informace.

alfas123:
Mě také nefunguje mobilní aplikace. Píšou tam ale, že je to z důvodu údržby bankovních systémů. Že by to ale byla stále ta plánovaná odstávka to se mi nezdá. Ta plánovaná měla skončit nejpozději v sobotu ve 14:00 a nevím, že by o nějaké jiné další odstávce informovali. Vypadá to asi na něco neplánovaného mimořádného. IB v počítači mi ale jde normálně.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod drkarel 17. 9. 2018 14:14

xls píše:Opravdu nechápu, co tady řešíte....


Ještě je provokuj. (Jak vidíš, už to tu pochopili jako otázku.) :D
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod vpe 17. 9. 2018 15:07

xls píše:Opravdu nechápu, co tady řešíte. Měli přes víkend plánovanou odstávku, ne kterou včas upozornili. Jestli máte potřebu k tomu psát romány, tak si spíš udělejte procházku a provětrejte si hlavu.


Ja neresim nic* a spi dal.

*vyjma poskytnuti hintu bance, ze informace by mela byt tam, kde je te informace nejvice treba
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků