FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod radecekh 28. 4. 2015 08:08

fremantle: Jenže na to si podle článku nestěžuje. Tam říká, že:
"Těch 200 Kč mi ale prý vrátit nemohou, že to je rozdíl v kurzu mezi datumem zúčtování transakce a jejím uskutečněním."
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 28. 4. 2015 08:16

Jak sám píšeš, nevíme jak to bylo, jak tu informaci formuloval sám stěžovatel a jak mu ji přednesl pracovník reklamací... já bych řekl, že vysvětlení by mohlo být takové, ale mohlo se to stát úplně jinak (nebo vůbec) - pokud by tam byly třeba jen screenshoty, mnohé by se možná vysvětlilo.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 28. 4. 2015 10:44

Předpokládám, že si ta zahraniční banka neoprávněně stáhla poplatek za výběr (+ možná ještě něco s těmi kurzy). Každopádně bych to reklamoval - nebyla operace, není důvod, aby bylo cokoli strženo.

Jinak sám jsem takhle stornoval dost výběrů. V určitých zemích (třeba Thajsko, Kambodža) ti lumpové nejen že zavedli poplatky za výběr, ale ještě to pořád zvyšují a ještě výš to šroubují v některých bankomatech, takže je potřeba to zkoušet ve více ATM. I když máte dobrou kartu, vyplatí se kvůli tomu spíš hotovost.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 29. 4. 2015 22:18

Po delší době jsem se opět "vrátil" (reálně jsem ho nikdy nepoužíval) do Fio banky kvůli eurovému účtu a faktu, že nově vede účty Valutomatu (jinak jsem měl jen možnost placených převodů z UCB do slovenské UCB za 30 Kč anebo 1 odchozí SEPA platbu v měsíci zdarma v RB, kdežto Fio to bohužel umí zdarma) a to idiotské IB mi při zadání SWIFT/BIC kódu vyšplechlo hlášku s varováním, že 8 místný SWIFT není v pořádku, tak jsem ho doplnil zprava třemi X, i když jsem instinktivně měl podezření, jestli dělám dobře - no a samozřejmě pak platbu, co jsem očekával celý den nikde až na sklonku dne jsem se dočkal připsání z protiúčtu s názvem "došlé chybné platby" - nenechte se tedy nachytat a trvejte na zadání 8 místného SWIFT kódu, pokud ho banka příjemce používá, navzdory tomu, že nějaký Fio-génius implementoval do IB tuto nesmyslnou kontrolu... platba sice nejspíš dojde i přesto, ale nepřijde mi to kóšer.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod franko_cz 30. 4. 2015 08:07

A ten osmimístný SWIFT zadat resp. validovat jde?
franko_cz
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 30. 4. 2015 09:55

Nezkoušel jsem, nevypadalo to, že by tlačítko na potvrzení nebylo možné stisknout, zarazila mě tedy spíš ta hláška... Příští týden budu zase posílat nějakou platbu, tak zadám osmimístný SWIFT a uvidím.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 4. 5. 2015 11:17

Vypadá to tak, že to je ještě horší - osmimístný SWIFT doplní IB Fio automaticky na 11 místný přidáním XXX zprava při autorizaci platby - teda v přehledu pohybů pak vidím už takto upravený kód... Nezdá se mi to být takto v pořádku :-(
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 6. 5. 2015 16:52

Zjistil jsem zajímavou věc. I když u Fia zrušíte účet (když jste měli jen jeden), nebo všechny účty, nechávají "na věky věků" aktivovaný internetbanking. Zjišťoval jsem na centrále o co jde - domníval jsem se, že jde o nějakou chybu, že třeba zapomněli IB zrušit, a prý to tak je schválně a vysvětlili mi to tím, že "přece kdybyste potřeboval později ověřit nějakou platbu, tak se můžete kdykoli podívat".

Což je zajímavé a v kontrastu s tím, co tvrdí velké banky typu KB, ČS, ČSOB, že nejde zobrazovat nekonečnou historii transakcí, protože to server nezvládne a banka na to nemá peníze (někde ve vedlejším vláknu tuším z KB mi to kdosi tvrdil). Přitom Fio neomezenou historii poskytuje zcela zdarma i neklientům, ze kterých už nic nemá.

Na druhou stranu někoho to může naštvat, myslí si, že zrušil účet, vypověděl všechny smlouvy, ale tak to není. Je třeba dát speciální výpověď na zrušení IB.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod libol 6. 5. 2015 19:28

astrapa: je to 550 stránek, ale už to tu proběhlo nedávno. Nemýlim-li se bylo to vysvětlováno například tím, že sice zrušíš účet, ale "nikdo neví" jestli zároveň nejsi disponent u nějakého cizího.
Tj, tím, že rušíš účet nezakládáš nejmenší důvod k tomu, aby se domnívali, že chceš zrušit i IB
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 6. 5. 2015 19:33

Ale řekl bych, že toto je specifikum jen Fia. Nebo to někdo zažil i v jiné bance.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod finex5 6. 5. 2015 19:59

IB jako nezávislá služba funguje i v dalších bankách. Vázat ho na existenci běžného účtu je úplný nesmysl, obzvlášť když banka poskytuje i řadu dalších služeb. Automaticky ho zruší v některých polobankách, kde je běžný účet povinnou součástí "rámcové smlouvy", např. mBank, ZUNO, apod...
finex5
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 7. 5. 2015 08:47

astrapa: s tou historií to má zajímavě řešeno Equa, poté, co jsem tam po několika letech obnovil účet, tak jsem měl zpět historii od počátku :)
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 7. 5. 2015 10:29

astrapa píše:... a prý to tak je schválně a vysvětlili mi to tím, že "přece kdybyste potřeboval později ověřit nějakou platbu, tak se můžete kdykoli podívat".
To není pravda :pozor .
Pokud se pokusím přihlásit do IB u Fio, vyskočí na mě tato hláška:
Nemáte přístupný žádný účet pro účely správy prostřednictvím služby Internetové bankovnictví.
a mám tam pouze tlačítko "Odhlášení".
Již minulosti mě zrušené účty zmizely z IB, takže jsem se na žádnou historii transakcí podívat nemohl.

Jinak IB bez BÚ funguje úplně běžně i u ČSOB.
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 7. 5. 2015 10:38

Nevím na čem tohle záleží, já někdy vloni rušil jeden účet u Fio (pak jsem tam neměl žádný) a když jsem si nyní zakládal účet v EUR, tak jsem po přihlášení viděl i ten původní (ani nešel nijak odebrat, pouze skrýt - po rozkliknutí jsem u něho viděl příznak zrušený)...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 7. 5. 2015 10:40

Já vlastně nevím, co řešíme. Banky jsou úplně stejné firmy, jako ostatní firmy, jen jsou trochu víc regulované. Ve své podstatě ale není žádný rozdíl mezi Československá obchodní banka, a. s. a třeba UPC Česká republika, s.r.o.

A to znamená, že když vypovím smlouvu a navrch požádám o výmaz osobních údajů, tak prostě s tou smluvní firmou ukončuji smluvní vztah a očekávám, že vztah opravdu bude ukončen a osobní údaje znepřístupněny.

(Teď neřeším AML a účetní předpisy, ty ale nijak neodporují požadavku zákazníka na ukončení vztahu s bankou. Banka si může ze zákona povinně archivované údaje uchovávat někde mimo přepážkové pracovníky.)
astrapa
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků