FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Simply13 16. 11. 2016 09:53

vlazy píše:Ono by ta možnost blokace bezkontaktní funkce mohla být u každé banky a ne jen u některých a mělo by to být samozřejmosti. Proveditelné to je, ale chybí ochota mnohých bank které neznámo proč to odmítají umožnit a přes odpor mnohých klientů jim vnucují bezkontaktní karty bez možnosti blokace bezkontaktní funkce. Zajímalo by mne co z toho banky mají, že až tak hodně prosazují a propagují to bezkontaktní placení i když velmi dobře ví, že je to méně bezpečné a mnohým klientům se to příliš nelíbí.
Řešit to poškozováním karty (přerušením antény) mi nepřipadá jako dobrý nápad když by to mělo jít nastavením u té karty kdyby k tomu byla ochota bank a brali by klienty vážně.

Co z toho banky mají? To je jednoduché:
* Klient zaplatí v obchodě penězi - žádná procenta pro banku.
* Klient zaplatí v obchodě kartou - bakšiš pro banku. A také data o chování klientů - a je otázkou, jestli a jak je časem zpeněží. Firmy mají dnes hlad po datech o chování lidí, čím dál tím víc se hledají cesty, jak se pomocí nich dostat k ziskům (což ještě vylepšuje např. Šanon u AirBank).
Proto banky cpou klientům karty a placení kartou silou mocí - akcionáři chtějí zisky, nejlépe rostoucí...
Naštěstí není problém odbezkontaktnit kartu naříznutím ve správném místě (netřeba proříznout úplně, jako se to stalo tou prasklinou Patrikovi). Nařízl jsem si ji tak hluboko, až jsem v řezu zahlédl přerušenou anténu a mám kartu kontaktní.
Když to banky nechtějí klientům povolit vratně nastavit v bankovnictví, tak jsem si to udělal nevratně. Také se mi to nelíbí poškozovat kartu, ale banka mi jinou možnost nedala.
Simply13
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gogo fin 16. 11. 2016 11:02

S tím vypnutím bezkontaktní funkce ale pozor, jestli ji ve vaší bance opravdu vypnou (na kartě), nebo udělají jen to, co si můžete udělat v IB třeba v AirBance (že si dáte limit na nulu), Funguje to skvěle, ale pouze pokud jste na OnLine pokladně. Jelikož mě zajímalo, jak se zachová u OffLine platby, dal jsem už dávno dotaz na AirBanku a níže je tedy můj dotaz i s odpovědi banky. K tomuto tématu čtěte pouze bod 2., ale poslal jsem vám všechny mé otázky a odpovědi, třeba se někomu budou hodit.

1. ihned po zamítnutí zaplacení mi přišla informační SMS, teď kontroluji v IB a není tam stržena žádná částka za SMS. Mám tomu rozumět, že jste tak velkorysí a tyto SMS jsou zdarma, nebo si to naúčtujete na konci měsíce?
Jediné SMS, za které u nás platíte, jsou ty, které Vás informují o změně Vašeho zůstatku. U Malého tarifu Vás jedna taková zpráva vyjde na 1 korunu. U toho Velkého jsou zdarma. Za všechny ostatní opravdu nic nezaplatíte.
2. co by se stalo, kdybych platil na OFF LINE pokladně, taky mi tu platbu zamítne (informace o blokaci bezkontaktní funkce se vepíše někde na kartu jako PIN), nebo ji pustí, protože nemá jak zjistit, že to mám v IB zablokované?
Výborná otázka. Offline terminály nás zlobí, protože většinou bezkontaktní platbu pustí i v případě, že máte její limit snížený na nulu. Správně píšete, že taková pokladna nemůže zjistit aktuální nastavení karty. Mrzí nás to, ale jako banka nedokážeme s takovým terminálem nic udělat.
3. nemám rád z bezpečnostních důvodů ty bezkontaktní platby. proto pokud bych Vám mohl snížit náklady, tak novou kartu bych chtěl pouze kontaktní. Pokud je to možné, co pro to mám udělat?
Chápeme, že raději platíte kontaktním způsobem. Bohužel pro Vás nemám kladnou odpověď, protože kontaktní karty už vůbec nevydáváme.
4. Pokud kontaktní karty neděláte (nevadí, to snížení limitu na nulu to nebezpečí částečně eliminuje. Tady bych si ale dovolil navrhnout, nerušit tu bezkontaktní funkci (pokud už na kartě je), to si myslím nikomu nevadí, že kartu nemusí strkat do "škvírky" Nám opravdu jde jen o zamezení možnosti provést platbu bez PIN
Rozumím, že pro větší pocit bezpečí platíte kontaktním způsobem. Bezkontaktní funkci karty nemáme v plánu rušit, protože v drtivé většině případů opravdu stačí upravit limit na nulu.
Věřím, že Vám má odpověď přijde vhod.
gogo fin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xtonda 16. 11. 2016 11:21

By mě zajímalo, jak ty offline terminály řeší vydavatelé předplacených karet. Tam to přeci pro banky je celkem díra, minusový zůstatek na anonymní předplacence banka nijak zpátky nedostane.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod jumpmans 16. 11. 2016 11:38

gogo fin píše:S tím vypnutím bezkontaktní funkce ale pozor, jestli ji ve vaší bance opravdu vypnou (na kartě), nebo udělají jen to, co si můžete udělat v IB třeba v AirBance (že si dáte limit na nulu), Funguje to skvěle, ale pouze pokud jste na OnLine pokladně.

tak v EP to je tak, ze tu bezkontaktni funkci opravdu vypnou - terminal ji nerozpozna. odzkouseno.
bohuzel to udelaji jen pri vyrobe. nasledne to zmenit pry nejde
jumpmans
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 21. 11. 2016 12:00

xtonda píše:bankomatů FIO je něco přes stovku, tj. mít ho někde po ruce je celkem klika. Já sem si taky myslel, že ho mám po cestě, určitě byl jeden ve stanici Metra Letňany. Ale teď ho na webu Fio/Pharro nevidím, musím se podívat jestli tam stále je.

Tak teď sem si vzpomněl se na něj podívat, bankomat tam stále je, ale změnil majitele, teď je v červeno černé barvě KB. Co tímhle FIO/Pharro sleduje?
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 21. 11. 2016 13:39

Ono to bylo trochu jinak.

2 FIO bankomaty ve stanicích metra Pole-Syslov (a.k.a. Letňany) a Prosek byly zrušeny, FIO si je odvezlo a na jejich místo byly namontovány bankomaty jiných bank. O změně majitele nemůže být ani řeč.

Podle mě se jen nechtělo FIO bance platit tak vysoký nájem a 2 FIO bankomaty byly umístěny jinde.
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod xtonda 21. 11. 2016 14:03

Tak jasně že sem to napsal trochu zjednodušeně, logicky má každá banka vlastní hardware, tj. FIO svůj odvezla KB si tam dala svůj. Tedy změnil se majitel/nájemce lokality. Taky předpokládám, že důvod byl finanční, buď výše nájmu v metru nebo nabídka od KB za přepuštění místa.

Každopádně teď FIO zůstaly pro celé severní město dva bankomaty, jeden v Kobylisích a druhý na Střížkově. Když si myslí, že to stačí, jejich věc.

Stanice metra Letňany s je sice mírně v polích, ale to neznamená, že tam neprojíždí obyvatelstvo celých Letňan, Čakovic, Kbel atd..
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod broucajz 22. 11. 2016 15:59

Bankomat FIO je též ve výkladu pobočky FIO v Klapkově ul. (Stanice MHD Stírka) :lol:
broucajz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 22. 11. 2016 16:15

Jo, to je jeden z těch dvou co sem myslel, Stírka je v Kobylisích, tam to celkem znám, chodil sem na ZŠ Na Šutce.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Proti srsti 22. 11. 2016 20:27

xtonda píše:By mě zajímalo, jak ty offline terminály řeší vydavatelé předplacených karet. Tam to přeci pro banky je celkem díra, minusový zůstatek na anonymní předplacence banka nijak zpátky nedostane.


No jak by to řešily. Nastaví kartu tak, že povinně vyžaduje online ověření. Sice to může způsobit, že s takovou kartou nepůjde zaplatit na terminálech, které online neumí, ale takových terminálů zase tolik není.
Proti srsti
Diskutér

Odeslat příspěvekod Noxik 25. 11. 2016 22:33

Najde se tu nekdo, kdo ma zkusenosti s produktem Fio jmenem "Správa portfolia"? Docela by me zajimalo, jak jsou uspesni a sikovni.
Noxik
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ogrcanekrpce 28. 11. 2016 23:07

Prosim o radu / nazor. Mam CZK ucet u slovenske pobocky FIO. Chci si zaslat prachy (v CZK) ze zahranici do FIO - konkretne se jedna o vymenu EUR do CZK pres aplikaci Revolut. Platby do ČR Revolut zasila bezplatne pres Swift z Velke Britanie. Prichozi platba by mela byt u FIO taktez zdarma, ocekavam vsak ze se nauctuje "poplatek korespondencnich bank", protoze FIO asi nebude mit primy kontakt s Londynem.

Otazka zni - mam Revolutu pro realizaci prevodu "nahlasit" oficialni slovensky IBANu tohoto CZK uctu u FIO (SK138333........) anebo bude lepsi pokud si vygeneruji cesky IBAN toho sameho uctu (CZ022010.........) a dam to zaslat tam. Jedna se mi zejmena o to, zda pri zaslani na slovensky IBAN nebudou nauctovany vyssi poplatky korespondencnich bank, protoze platba pujde patrne delsi trasou (FIO je v Praze asi lepe "mezibankove propojena" nez v Bratislave a navic se jedna v CR o domaci menu...).
ogrcanekrpce
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fremantle 28. 11. 2016 23:42

Z hlediska poplatků mi přijde lepší si nechat poslat eura na eurový účet (SEPA platba bez nákladů) a směnu řešit lokálně (nevím, jaké kurzy máš u Revolut, ale myslím, že nebudou výhodnější, než u některé z devizovek, které mají účty u Fio banky (asi všechny), natož aby to "přebilo" poplatky korespondenčních bank + příchozí zahraniční platbu)...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod ogrcanekrpce 29. 11. 2016 00:03

No prave ze kurzy ma Revolut nejlepsi mozne, jde o cisty mezibankovni kurz, v tuto minutu 1eur = 27.04 czk, to je jeste o kousicek lepsi nez mi pri firemni platbe dal Roklen pri nakupu CZK v objemu nekolika desitek tisic eur (27,00). Ale toto chci pouzit pouze pro "osobni spotrebu" (cca 3000 eur). Prichozi zahranicni platba je u slovenske pobocky FIO zdarma, jediny problem co resim jsou poplatky korespondencnich bank. Celkove to asi v globalu opravdu bude vyhodnejsi provadet pres napr. Roklen, ale i tak by mne zajimalo zda ma nekdo zkusenosti zda jsou poplatky korespondencich bank rozdilne pri zadani CZ vs. SK IBANu, kdyz se jedna o platbu v CZK.
ogrcanekrpce
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dlouhy.dejw 30. 11. 2016 19:18

Informace z pobočky: zavedení kreditek Fio se posouvá na jaro. Prý dali při vývoji nových služeb přednost 3D secure. Takže kdoví kdy to v reálu bude.
dlouhy.dejw
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků