FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod paty07 25. 7. 2017 15:59

fc70 píše:Stačí číst… všechny ty výjimky prý půjde vypnout, a výjimka pro malé částky má kumulativní limit.

Tak známé + moje účty jsou super výjimky, jenom mě trápí limit mimo známé účty, ale jestli to půjde vypnout tak za mě cajk. I když čekám, že takhle někdo přijde o pár peněz (jestli to bude defaultně on).
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 25. 7. 2017 17:14

Není třeba možné, že heslo se dá změnit jen při prvním přihlášení po expiraci, ty jsi to z nějakého důvodu hned neudělal, a napodruhé už to nejde? Nevím, hádám.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod mnovak72 25. 7. 2017 19:58

Fio se obcas stane, ze pristup proste prestane fungovat. Ja takhle ztratil pristup do eBrokeru. Musel jsem na pobocku, kde mi typci resetovali heslo do IB a ne k eBrokeru ... normalka.
mnovak72
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vlazy 25. 7. 2017 22:55

deniale píše:Napisem stare heslo (pastnem ho z clipboardu, 100% spravne), zadam 2x nove heslo a napise mi, ze som stare heslo zadal zle.
A nenůže být chyba náchodou v tom vkládání z clipboardu? Ono se do té schránky může někdy zkopírovat i nějaký znak navíc, např. mezera a nebo se při tom vynechá nějaký znak a toho se ani nemusíš všimnout. Zkus to heslo zadat normálně na klávesnici.
deniale píše:> v prípade nefunkčnosti hesla do Internetbankingu budete musieť navštíviť najbližšiu pobočku. Nastavenie nového hesla (po expirácii pôvodného) nie je možné elektronickou formou.

> žiaľ neevidujeme žiadny technický problém so zmenou hesla. Heslo má štandardne platnosť 365 dní. Po uplynutí tejto doby je heslo potrebné zmeniť. V prípade, že Vám internetbanking neumožňuje zmenu hesla, prosím vyhľadajte ktorúkoľvek z našich pobočiek z dôvodu bezpečnosti.
Co je na tom úplně mimo? Na tom, že si kvůli tomu máš zajít na pobočku nevidím nic mimo. Chápu, že se ti na tu pobočku asi nechce chodit, ale bohužel to mají ve FIO dělané tak, že tuto záležitost asi nejde řešit jinak než na pobočce.
deniale píše:> Z priloženého printscreenu vyplýva, že zadávate nesprávne staré heslo a z toho dôvodu Vám nie je akceptovaná zmena hesla.

opakujem: heslo som nespravne _ne_zadal
Možná si to pouze myslíš, že heslo zadáváš správně, ale skutečnost může být jiná. Zkus to heslo zadat na klávesnici a ne ze schránky.
deniale píše:Uvazujem o staznosti do NBS,
S tím bych trochu počkal až se zjisti kde a v čem byla chyba, tak aby se nakonec nezjistilo, že chyba je na tvojí straně a ty si se tou stížnosti zbytečně neztrapnil. Ono se občas stává, že si je člověk 100% jistý, že něco dělá správně a pak se ukáže, že to správné není.
deniale píše:do Fio asi napokon budem musiet ist osobne, ale zrusit ucet.
Kvůli takové blbosti jako je nesprávné heslo rušit účet? To mi příliš rozumné nepřipadá být.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod deniale 26. 7. 2017 01:01

nechcem sa opakovat, ale sanca, ze chyba je na mojej strane je 1%.

pracujem s pocitacmi skoro 40 rokov a ver mi, ze nezadat heslo spravne ani na dvadsiaty pokus (roznymi metodami) IMHO nehrozi.
tu sa nejedna o to, ze by som ho zabudol a ho hadam. ja presne viem, ake tam to heslo je.
(a pred tym ako mi expirovalo to fungovalo normalne)

heslo som nevkladal iba z clipboardu, ale aj rucne a aj z password managera, na roznych pocitacoch.

proste uvaha typu, ze zadavam zle heslo je na 99% nespravna.

aj na prvej obrazovke, kde sa prihlasuje, mi to heslo niekedy nevezme, napise, ze je zle a tam ho vklada password manager. (a sanca, ze ho zle vlozi lastpass je takisto miziva).

a to cervenym je mimo preto, lebo dotycna pracovnicka mi napisala, ze nastavenie hesla po ex(s)piracii sa elektronicky neda.
co je blbost, lebo naco by mi tam potom hned vyskocila ta dalsia stranka, kde sa to heslo prave po expiracii da/ma zmenit? a kedze fio banku mam od roku 2011, uz som ho parkrat menil (aj ked expirovalo, kedze fio moc nepouzivam) a nikdy som s tym takyto problem nemal.

ked som banku poziadal o dolozenie cerveneho tvrdenia obchodnymi podmienkami, tak mi dalsi expert napisal aj bod, ze aha tu to mate a tam sa pise akurat tak toto:
"Ak vyprší uvedené lehota, bude klient pri najbližšom prihlásení do internetbankingu vyzvaný k zmene hesla"
co je uplne logicke a vyzvany som bol aj ja, akurat, ze to nefunguje. a nepise sa tam absolutne nic o tom, ze by sa to elektronicky nedalo alebo zeby bola potrebna navsteva pobocky.
a ano, maju to priamo v podmienkach aj s tou gramatickou chybou (UVEDENE LEHOTA), takze chyba moze byt aj kdekolvek dalej inde.

proste ta osoba ani nevedela, co pise. vsetkym je jasne, ze ja zadavam zle heslo.

tak isto ako "mohla nastat chyba v mojom clipboarde" mohla nastat chyba aj v ich bankovom systeme ... ci nie?

otazka je, ci ma takyto problem aj niekto iny.
ak nie, tak mi budu tvrdit dokola, ze zle zadavam heslo a u nich chyba nie je.
deniale
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod fc70 26. 7. 2017 01:55

No… dobře, řekněme i, že máš pravdu. Záleží na tom tolik? Buď to nepřiznají a půjdeš na pobočku, nebo to přiznají, zadají programátorům k opravě, a půjdeš na pobočku, protože nebudeš chtít týdny/měsíce čekat, až to opraví.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 26. 7. 2017 10:35

deniale:
Ono ten problém může být kdekoliv, třeba i tam kde by jsi to nejméně očekával. Je tak trochu nerozumné vinit banku z toho, že problém je určitě na jejích straně a nechtějí to řešit pokud nemáš k tomu žáden důkaz, že to tak skutečně je. Tím nemám v úmyslu se zastávat FIO banky. Já nevím na čí straně nebo kde ta chyba je. Pouze píšu kde nebo jak by to podle mne možná mohlo být. Ono je mnohem lepší si to heslo občas v průběhu roku změnit a nečekat až na situaci kdy expiruje a ve chvíli kdy je to pro tebe možná nejméně vhodné řešit takové nepříjemné záležitosti ohledně toho. Ono to klidně může být i tak jak píše fc70. Také mne napadá jestli ti někdo náhodou nehacknul tvoje IB u FIO a nezměnil ti tam to heslo. Často bývají chyby (nejen u přihlašování do IB) tam kde by to člověk nejméně čekal a kde si je téměř jistý, že to tím určitě nemůže být. Tím samozřejmě netvrdím, že chyba je téměř určitě na tvojí straně. Bylo by ale dobré a zajímavé až zjistíš v čem skutečně je ta chyba to sem napsat a to i v případě, že to pro tebe možná nemusí být příjemné o tom zde psát.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Diskutér

Odeslat příspěvekod franko_cz 26. 7. 2017 17:44

deniale píše:nechcem sa opakovat, ale sanca, ze chyba je na mojej strane je 1%.

Už jsem jednou viděl něco podobného (možná úplně to samé). Problém zmizel sám od sebe když jsem to zkoušel druhý den, bez jakéhokoliv zásahu z mé strany. Nikam jsem to nehlásil neměl jsem tenkrát na to čas.
franko_cz
Diskutér

Odeslat příspěvekod taylor729 26. 7. 2017 18:27

Nevim jestli pocitas s moznosti zablokovani po nekolika spatnych pokusech. Pak uz to muze odmitat i spravne heslo.
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod deniale 27. 7. 2017 09:43

vlazy: asi tazko mi niekto hacknul a zmenil heslo, ked na uvodnej prihlasovacej obrazovke ho zoberie a nacita druhu obrazovku, ze ho treba zmenit a az na tej druhej pise, ze heslo je zle. a kde je potom akoze chyba a ako to mam zistit?

franko: skusal som to v rozne dni, problem nezmizol. teraz som to skusal, to iste.

taylor: ked som to (spravne) heslo viackrat zadaval na tej druhej obrazovke, kde sa meni, tak stale pisalo, ze je nespravne a po par pokusoch napisalo, ze ucet bol zablokovany. ten sa ale po nejakom case zase sam odblokuje. ked je ucet zablokovany, tak to napise, ze je zablokovany a nie ze je zle heslo.
deniale
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JPT666 14. 8. 2017 21:20

A nemůže být chyba třeba tam, že to heslo opravdu expirovalo ? Jakože třeba má uživatel např. 1 měsíc na změnu hesla a když ho do té doby nezmění, tak expiruje, ale už tam nedoprogramovali to, že to pak už nebude chtít změnu hesla, ale natvrdo se napíše, že je heslo expirované ? A nebo chybou IB tam prostě skáče obrazovka na změnu hesla i když už změnit nejde a ta obrazovka by tam už být neměla ? Sice to nevyřeší problém jít na pobočku, ale tak třeba se odhalilo kde je problém (Heslo je považované za nesprávné i když je správně zadávané, ale už je neplatné (expirované)).
JPT666
Návštěvník

Odeslat příspěvekod barnyss 17. 8. 2017 21:46

nikko píše:V českém FIO e-bankingu se nyní zobrazuje jen český IBAN účtu. Nicméně stále platí, že peníze odeslané ze Slovenska na FIO účet se slovenským IBANem bez problémů dorazí na český FIO účet. Slovenský IBAN pro tentýž český účet se dá vypočítat na stránce Slovenské národní banky http://www.nbs.sk/sk/platobne-systemy/iban/vypocet-iban-pre-sr. Do políčka "Druhá časť čísla účtu - základné číslo účtu" se vepíšou číslice před lomítkem /2010 a v políčku Numerický kód banky se zadá "8330 FIO" .
Může být také praktické zřídit si FIO účet vedený v EUR, takže příchozí platba v EURech se automaticky nepřekonvertuje na české koruny.

Je tato vlastnost ještě funkční ? Potřebuji na EUR účet v eurozoně (který nemám, ale mám EUR účet ve FIO.cz) převést EURa ze Skrill. Převod na jiné účty je strašně drahý - poplatky, dvojí konverze měny. Mám nedávnou smutnou zkušenost: Skrill odesláno 550,- EUR --> FIO.CZ připsáno 507,- EUR
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 17. 8. 2017 22:15

Někdy vloni to použití "českého" čísla účtu se "slovenským" IBAN ještě takhle fungovalo, předpokládám, že tam žádná změna nenastala, ale není to oficiální... IMHO pokud má jít o něco dlouhodobě udržitelného, tak bych to viděl spíš na získání vlastního účtu/IBANu v eurozóně, což dneska nepředstavuje nějaký závažný problém (Revolut, bunq, N26, Transferwise borderless account...)
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod barnyss 17. 8. 2017 22:30

Díky za podporu - vyzkouším. Zatím se jedná o jednorázovou akci. Revolut jsem zkoušel, bohužel to není EUR účet v eurozóně, takže nepoužitelné (je to EUR účet ve Velké Británii - IBAN GB97REVO0099..., nebo GBP účet ve Velké Británii - account + sort code). N26 jsem zkoušel založit nový účet, ale není to pro české občany, takže mě zařadili na nějakou čekací listinu.
barnyss
Diskutér

Odeslat příspěvekod meme1255 18. 8. 2017 00:34

Barnyss: Revolut EURový účet v EU JE - mají IBANy od litevské centrální banky (u které jsou ty účty hostované). :) Aspoň já mám tedy IBAN LT950 ... ;) A BIC je britský, ale ten by neměl být vůbec třeba. Takže to EU JE, je to kvůli brexitu řešeno takhle. ;)
meme1255
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků