FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod drkarel 19. 6. 2020 09:47

Pak je to super. Já si ještě IB neprohlížel, takže jsem vycházel z předchozí informace od minarja (ta tuto variantu nevylučuje).
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod Hlava 19. 6. 2020 12:30

Prepnout musim jak prioritni, tak i okamzitou. Z pohledu laika, ktery potrebuje rychle zaplatit jednou za dva? tri? roky nechapu rozdil mezi okamzitou a prioritni. Obe mi evokuji totez. Ono by stacil v internetovem bankovnictvi u vyberu typu platby uvadet (zdarma) nebo (zpoplatnena). A vsichni vedi, na cem jsou. Navic je totalni absurdita, ze okamzita platba (do 10 sekund) je zadarmo, kdezto prioritni (ten samy den, cili i pozdeji nez do 10 sekund) je zpoplatnena ...
Hlava
Diskutér

Odeslat příspěvekod Mimonik 19. 6. 2020 12:33

Ma to sve historicke duvody, asi jako mel konstatni symbol.
Presne tak, z pohledu laika to ma FIO dost dobre, laik nemusi nic resit, zada jak je zvykly, nic neplati, platba je okamzita pokud neni pres limit.
Mimonik
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 19. 6. 2020 13:56

@drkarel:
Spíš než jako znalec jsem to hodnotil jako mnohaletý klient Fio ještě z dob družstevní záložny (hlavně české akcie mám z té doby), formulář zadání platby v IB se od té doby téměř nezměnil :).
Jinak v IB Fio donedávna skutečně v možnostech plateb byla jen varianta Standardní (výchozí volba) a Prioritní. Standardní znamenala klasik nebo okamžitou, pokud šla provést. Až teď někdy tak museli doplnit i tu třetí možnost Okamžitá, takže je to ještě jasnější a výše uvedené co jsem psal (že Prioritní zvolí spíš někdo neznalý, když už tam je v roletce i možnost Okamžitá) platí ještě víc.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 19. 6. 2020 14:17

Zase si budeme poměřovat přirození? :D Tak schválně ... Když jsem teď naváděl FIO účet k obchodnímu účtu, "bankéře" poněkud zarazil letopočet 1996. :) A mám pocit, že akcie máš spíše z dob burzovní společnosti. Ale členem záložny jsem asi nikdy nebyl, takže netuším, jestli náhodou nezprostředkovávala i obchody, ale myslím, že ne.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 19. 6. 2020 14:43

Driv, neni to tak dlouho, tam byla i platba ZRYCHLENA :-) Pred tou okamzitou pochopitelne. Takze se Minarijo pletes.

Zkratka je to past na laika podobne, jako Fio banka kdysi standardni platby do 9:00 D+0 stopla a pak zase povolila apod. Kazdy chce inkasovat, v tom to je. Udelat to nenapadne.

Nejjistejsi a optimalni u Fio banky je: zadat platbu pred 12:00 a nic neresit a nenastavovat. Prijde ten samy pracovni den at uz do 10s nebo do 13 hodin. Anebo si presne nastudovat, jak to funguje. Ale to laik nepotrebuje resit.

Vzdy ale plati: jakmile v bance cokoliv měním s výchozí polohy, tak si nejprve zjistím, kolik to může stát.
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 19. 6. 2020 17:58

@drkarel, tak to u nich pamatuješ víc, já mám Fio BÚ až od června 2006 :). Ano tehdy ještě to byla družstevní záložna (členský vklad 1 Kč byl v roce tuším 2010 vrácen při konverzi na banku). A už v té době se dala samosebou uzavřít i smlouva s Fio coby brokerem na akcie přes eBroker.

-- 19. 6. 2020 18:08 --

@vpe:
Ano, Fio dřív mělo ještě ceníkový typ platby Zrychlená, ale ten s Okamžitými platbami (možná i dřív) byl zrušen a tak do minulosti jsme zde nediskutovali, řešili jsme přeci jak to je od zavedení Okamžité platby u nich (nejdřív tedy že to dělali i pro Standardní automaticky když to šlo, teď už tedy typ Okamžitá je i v možnostech typu platby).
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Pravý Tomáš Marný 2. 7. 2020 13:07

Fio má opravdu ke svým klientům takový vřelý, přímo až přátelský vztah...

https://www.idnes.cz/finance/financni-r ... viteze_frp
Pravý Tomáš Marný
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 2. 7. 2020 14:37

Pravý Tomáš Marný píše:Fio má opravdu ke svým klientům takový vřelý, přímo až přátelský vztah...

https://www.idnes.cz/finance/financni-r ... viteze_frp


Po mnoha neblahých zkušenostech s vracením nechávám nalezené věci raději ležet na místě.
Chcete nějaký bonus? Kódy (Expobank 300 Kč, Equa bank 300 Kč, Twisto 300 Kč, WorldRemit 500 Kč, Curve, Revolut, TransferWise, Xendpay...) viz můj profil.
Lol Phirae
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 2. 7. 2020 15:50

A pritom stacilo bance poslat majla nasledujiciho zneni a za 2 minuty vyresene

Mila Fio Banko.

Vybiral jsem z Fio ATM (viz priloha sken pokladniho listku), a ten, kdo vybiral prede mnou tam pravdepodobne nechal litr, vasi zamestnanci neumeli situaci vyresit. Pokud se predchozi klient bankomatu ozve, tak mu vasim prostrednictvim vratim nalez (ponizeny o 10% nalezne) na ucet.

S pozdravem
Prokop Buben



Pokud bys tam ale nasel srajtoflu, tak to je problem, kdyz se odevzda na urad, tak se stejne doklady zrusi.

@Minarjo : dnes paradoxne nejde zadat platba v den splatnost, vzdy se to prehodi na zrychlenou :-) Jedine den predem, ale jen do 23:50
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jantars 8. 7. 2020 20:04

Prosím pěkně, mám šanci reklamovat DCC ve FIO? Platil jsem v PL, nikdo se mě na nic neptal, terminál mi nenabídl možnost aktivní volby (resp možná se tam na malou chvilku nějaké info objevilo ale to se za tu dobu nedalo ani přečíst takže si jistý být nemohu), zkrátka proti mé vůli jsem byl "okraden".
Je podstatné, že jsem obsluze říkal že chci platit v lokální měně?
Je podstatné, že jsem místo debetky platil kreditkou?

Vždy když jsem dříve platil tak se mě terminál ptal jestli chci DCC ano-ne, samozřejmě většinou šikovně udělané aby člověk zvolil správně (zelená-červená, velká-malá, vlevo-vpravo apod.). S tím problém nemám - mohl jsem si vybrat. Zde ovšem natvrdo DCC a rád bych do někoho zasekl sekeru - má naivní představa je že já to vyreklamuju FIO a oni pak tlačí dál.......

Díky za pochopení.
Jantars
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 8. 7. 2020 20:27

Reklamovat určitě lze všechno :D

Jestlis platil tou samou kartou ten stejný den bez DCC, tak můžeš zkusit vyreklamovat u polských DCC soudruhů z eService dvojnásobek rozdílu.

Formulář (EN): https://www.eservice.pl/fileadmin/pictu ... n_form.pdf
Podmínky (PL): https://www.eservice.pl/fileadmin/pictu ... kursu_.pdf
Chcete nějaký bonus? Kódy (Expobank 300 Kč, Equa bank 300 Kč, Twisto 300 Kč, WorldRemit 500 Kč, Curve, Revolut, TransferWise, Xendpay...) viz můj profil.
Lol Phirae
Diskutér

Odeslat příspěvekod A1rh- 8. 7. 2020 20:58

moje úspěšná reklamace přes eService je popsána tady.
V profilu kódy AliExpress US $19, Curve 5 GBP, ExpoBank, Revolut, ING .. (příp. SZ)
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod Jantars 8. 7. 2020 21:42

neplatil jsem ve stejný den stejnou kartou
Jantars
Návštěvník

Odeslat příspěvekod A1rh- 8. 7. 2020 23:03

to je asi jedno, důležité je jestli máš doklad. Já platil s Curve a doložil jen screenshot aktuálního kurzu z Revolut aplikace pro porovnání s kurzem použitým při transakci. Prostě doložit co nejvíc vodítek o nevýhodnosti použitého DCC.
Naposledy upravil A1rh- dne 9. 7. 2020 09:01, celkově upraveno 1
V profilu kódy AliExpress US $19, Curve 5 GBP, ExpoBank, Revolut, ING .. (příp. SZ)
A1rh-
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků