FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Lexx 8. 9. 2012 10:49

audis: par. 116 zák. č. 284/2009 Sb.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 8. 9. 2012 11:08

§ 116
(1) Plátce nese ztrátu z neautorizovaných platebních transakcí
a) do částky odpovídající 150 eurům, pokud tato ztráta byla způsobena
1. použitím ztraceného nebo odcizeného platebního prostředku, nebo
2. zneužitím platebního prostředku v případě, že plátce nezajistil ochranu jeho personalizovaných bezpečnostních prvků,
b) v plném rozsahu, pokud tuto ztrátu způsobil svým podvodným jednáním nebo tím, že úmyslně nebo z hrubé nedbalosti porušil některou ze svých povinností stanovených v § 101.
(2) Odstavec 1 se nepoužije, pokud plátce nejednal podvodně a
a) ztráta vznikla po té, co plátce oznámil ztrátu, odcizení nebo zneužití platebního prostředku, nebo
b) poskytovatel nezajistil, aby uživateli byly k dispozici vhodné prostředky umožňující kdykoliv oznámit ztrátu, odcizení, zneužití nebo neautorizované použití platebního prostředku.
(3) Plátce nese ztrátu z neautorizované platební transakce s elektronickými penězi, jejichž povaha poskytovateli neumožňuje zabránit jejich jakémukoli užití.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 8. 9. 2012 11:20

Podle informace ČNB uvedené na http://www.cnb.cz/cs/faq/dotazy_k_zakonu_c_284_2009.html#1 by měl nést plátce odpovědnost za ztráty z neautorizovaného použití své platební karty do celkového limitu odpovídajícího v přepočtu 150 €. Pokud to chápu správně tak banky by u neautorizovaných transakcí měly při ztrátě nebo krádeží karty hradit případnou škodu provedenou zneužitím karty pouze při částce přesahující hodnotu 150 €. Pokud by byla ztráta menší než těch 150 € nebo její část do 150 € tak to už banky nejsou povinné klientovi uhradit, protože podle toho zákona si za to nese klient zodpovědnost sám. Alespoň takto jsem to pochopil.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod broucajz 9. 9. 2012 09:45

qsubt píše:
PatrikChrz píše:U Fio se login muze zvolit naprosto libovolne.

muzu se zeptat kde se to voli? V IB to nevidim a pri zakladani uctu se mne nikdo nikde na to jaky chci login neptal...


Při sepisování listin jsem byl dotázán jaký chci login, je uveden ve smlouvě. Stejně tak dcera. :mrgreen:
broucajz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OndrejNecas 9. 9. 2012 12:16

Mě se taktéž ptali. A to jsem si tam zakládal účet ještě tenkrát, když to byla záložna.
Byl jsem nikde, znám nic
OndrejNecas
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 9. 9. 2012 20:13

On ten zakon je takovy neslany nemastny,vsimnete si, ze se na jednu stranu hovori o "neautorizovanych transakcich" a na stranu druhou jsou pouze 2 moznosti:
1. použitím ztraceného nebo odcizeného platebního prostředku, nebo
2. zneužitím platebního prostředku v případě, že plátce nezajistil ochranu jeho personalizovaných bezpečnostních prvků,

Zakon vubec nepripousti moznost, ze platce (tedy ja) zajistim ochranu a i presto dojde k zneuziti - typicky treba to vycteni "bezdratem".
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inženýr
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 9. 9. 2012 21:04

Kdyby aspoň vyčtení bezdrátem... V praxi ale vůbec není výjimečné, že prostě spíš vykradou data od nějakého zprostředkovatele plateb, banky, serveru obchodní sítě apod.
Mně takhle přes internet peníze z účtu vykradli, reklamace, banka všechno do halíře vrátila, vyjádření jsem z ní žádné nevyrazil, takže stejně nevím, na jakém zákonném principu to funguje.

No a hlavně nemusí být vůbec jasné a nedá se dokázat, odkud ta zneužitá data pocházejí a jestli okrádá banka klienta, klient banku nebo nějaká další varianta.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod pmoravec 9. 9. 2012 21:13

PatrikChrz píše:pmoravec: PIN by se měl zadávat buď pokud transakce překročí limit 500 Kč, nebo součet podlimitních transakcí překročí limit 1500 Kč.


Bohužel u této karty to tak nefunguje, už jsem výrazně překročil limit 1500 Kč a stále to PIN nechtělo (zatím jsem jej ještě u podlimitní transakce nezadával a schválně platím s touto kartou jen bezkontaktně). A FIO nechce uvést, jaké jsou skutečné limity s odvolávkou na bezpečnost. Což mě vede k úvaze, že ve skutečnosti možná žádné nejsou. Toho nestandardního chování je tam více, ale to je spíše na SZ.
pmoravec
Návštěvník

Odeslat příspěvekod S474N 9. 9. 2012 21:16

xls: no jasne, proste se to bere jako ze si nezabezpecil data ty, ale to, ze to muze byt problemem nekde jinde jaksi nepripousti - tak jak to bylo v minule verzi zakona.

Jinak ono to asi funguje dost na tom, co vsechno ma prodejce k dispozici, zdali byla predlozena karta samotna, zdali je tam podpis nebo zadany PIN atd. Souhra vsech danych okolnosti.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inženýr
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 9. 9. 2012 21:22

pmoravec: ale mezi těmi bezkontaktními platbami jsi určitě provedl nějakou kontaktní, výběr z bankomatu, zjištění zůstatku, ne?
Tím se to totiž "nuluje".
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sejky 9. 9. 2012 21:27

Poraďte mi jak je to ve FIO s lhůtou platební styku. Tzn. do kolika musím odeslat přes IB platební příkaz aby byl druhý den připsán na účtu příjemce u jiné banky v ČR?

Psal jsem do FIO a odepsali mi toto:

pokud platbu odešlete před 9. hodinou ráno, bude po 9. hodině "exportována" do cílové banky. Takže nejdéle následující pracovní den by měla být připsána na cílovém účtu (záleží na podmínkách cílové banky).
Máte také možnost do 11.50 h zadat zrychlenou platbu (poplatek 1,5 Kč)
viz: http://www.fio.cz/docs/cz/Informace_prevody_120905.pdf


Z té odpovědi nejsem moc moudrý. Podle info u nich na webu by ten termín měl být 23:50 aby následující prac. den byla platba v jiné bance v ČR. Je to skutečně tak? díky za info
sejky
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 9. 9. 2012 21:32

Pokud platbu pošleš v pracovní den do 23:50, bude následující pracovní den v cílové bance - to je zaručeno.

Jako bonus je, že pokud platbu zadáš v pracovní den ráno před 9. hodinou, tak může být v cílové bance ještě ten samý den, ale je to bez záruky.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 10. 9. 2012 16:26

Fio se v tomto zhoršilo. Dříve připisovalo platby z účtů jiných bank dvakrát denně: ráno po 9. (předchozí den zadané pokyny) a odpoledne okolo 15:30 (ráno zadané pokyny).
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod KissmanE50 10. 9. 2012 18:36

Mozna trosku mimo tema, ale FIO pobocku u nas jeste neotevreli (do konce roku), a potrebuju vlozit nejakou hotovost na ucet. Lze to provest pres jinou banku (nejaky poplatek)? Nebo jinak nejjednoduseji (a nejrychleji)? Diky za info.
KissmanE50
Návštěvník

Odeslat příspěvekod qsubt 10. 9. 2012 18:53

re KissmanE50 - co treba na jakekoliv poste?
huh?
qsubt
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků