FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod taylor729 3. 10. 2017 11:54

Pekne, ale pozde, aktivity u Fia jsem uz pred casem utlumil a vzhledem ke zkusenostem vyse si netroufnu je opet rozjet.

Stale pouzivam castecne Fio broker a stve me jak na nej kaslou a vubec ho nevyvijeji. Za ty poplatky, ktere nejsou nejlevnejsi by do toho mohli trochu investovat.
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod Jack111 3. 10. 2017 12:19

A že tam peníze byly víš jenom ty a nebo i někdo další?
Jack111
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 3. 10. 2017 13:26

Dva lidi jsme na to koukali, takže žádné zdání :D

Fio to i přiznalo v mailu, že to tak bylo a nezdálo se to.
Nejvíc člověka štve ta nekomunikace, jen ano mame problém vydržte. Rikam a budu ty penize mit nebo ne? Neví :D
Ale teď konečně první dobrá zpráva mail od FIA:

Dobrý den,

dovolujeme si Vás touto cestou vyrozumět o tom, že jsme od naší korespondenční banky koncem minulého týdne obdrželi avízo o příchozí platbě v cizí měně na účet, ke kterému jste oprávněn/a. Na základě uvedeného avíza jsme předmětné platby následně připsali na účty dne 29.9.2017 (u některých plateb dne 2.10.2017).

Při vypořádání výše zmíněných plateb bohužel došlo k technickým komplikacím, které se projevily stornováním takto připsaných plateb, čímž se tato záležitost bohužel dotkla i Vás.

Aktuálně s korespondenční bankou intenzivně jednáme o co nejrychlejším řešení nastalé situace. Pevně věříme, že během dnešního dne se podaří téměř všechny takto stornované platby na účty našich klientů opět připsat.

Velice se omlouváme za způsobené komplikace s tímto spojené.

Konečně poprvé něco jako omluva a nějaké info, bo do teď neřekli nic. Přijde mi to teda jako těžký fuck off klienta, abych se já dopátraval kam zmizely peníze. Slušnost by byla kdyby zvedli telefon a zavolali, že mají problemy a řeší to. Tohle co se stalo to je pro mne podpasovka. Fio jsem všude doporučoval, už to dělat nebudu. Ani žádné zahraniční převody, fakt raději zaplatit jiné bance (větší) s tím, že prostě bude aspoň nějaké info. Tady to z nich člověk láme jak z cikána že něco ukradl.
Jestli to v pořádku vyřídí tak to rušit nebudu, ale rozhodně si na Fio už dám bacha.

Tenhle mail co přišel teď, měl přijít hned co si ty peníze zase stáhli, takhle fakt podpásovka když ty platby zmizí a nikdo nic neví, pro mne zmrďárna co mne fakt postresovala
Moucha
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 3. 10. 2017 13:47

První platba zmizela v pátek..
Moucha
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mimonik 3. 10. 2017 13:54

Obavam se, ze u vetsi banky, vetsiho molocha, by to trvalo jeste mnohem dele.
Mimonik
Nadšenec

Odeslat příspěvekod fremantle 3. 10. 2017 14:00

Tohle je docela prasárna - obzvlášť, přiznala-li banka, že transakce byly připsány a následně "stornovány". Slušná instituce tohle zcela rozhodně nedělá formou, že odstraní záznamy a problém tak "ututlá", ale provede storno transakce jako debet s relevantním odůvodněním, že to bude zřetelné i ve výpisu (což se mi několikrát již stalo - třeba pokladní v RB mi jednou při vkladu hotovosti připsala omylem částku na EUR podúčet (číselně stejná suma v identické měně, takže jsem byl asi na minutu milionář), pak tu transakci musela vystornovat) - pokud systém banky umožní nějakou transakci odstranit, tak nemám příliš důvěru v to, že procesy v takové bance jsou zcela v pořádku...
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod vlazy 3. 10. 2017 15:01

Moucha:
Já si myslím, že FIO zareagovalo v tomto tvým případě docela rychle. Nevím kolik času mají stanovené na vyřízení reklamace (30 dnů?), ale 4 dny od pátku to podle mne na něco takového není až tak dlouho když ještě vezmeš v úvahu, že v tom byly 2 nepracovní dny. Spíše bych je za to pochválil. Jediné co mohli udělat když už přiznali, že došlo k chybě na straně FIO by mohlo být připsání těch zmizelých peněz na tvůj účet hned a pak si to už dále mohli sami vyřizovat s korespondenční bankou. Chápu, že taková věc člověka může vystresovat a naštvat, ale nadávky na banku v tomto případě mi nepřipadají být zcela namístě. Nadávky bych chápal spíše v případě kdyby to trvalo nějak dlouho a nebo by ta reklamace nedopadla pro tebe příznivě. Pokud si myslíš, že v jiné bance by se něco takového nemohlo stát a pokud ano tak by to s tebou vyřídili do 5 minut tak se asi velmi mýlíš.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Moucha 3. 10. 2017 15:31

ok, jestli ti přijde normální, že ti připíšou platby, pak si je bez upozornění vezmou zpět a nedají vědět dokud se člověk neozve tak ok, mně to normální nepřijde ani trochu
Moucha
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod taylor729 3. 10. 2017 15:35

Vlazy zase placa litanie se zanedbatelnou informační hodnotou. Je to jak píše Fremantle, nelze aby zaznam z historie jen tak zmizel. Pokud je zaznam jednou vytvoren, musí byt permanentni a případne se vytvoří novy, opravny zaznam.
taylor729
Diskutér

Odeslat příspěvekod Mimonik 3. 10. 2017 15:45

fremantle píše:Tohle je docela prasárna - obzvlášť, přiznala-li banka, že transakce byly připsány a následně "stornovány". Slušná instituce tohle zcela rozhodně nedělá formou, že odstraní záznamy a problém tak "ututlá", ale provede storno transakce jako debet s relevantním odůvodněním, že to bude zřetelné i ve výpisu (což se mi několikrát již stalo - třeba pokladní v RB mi jednou při vkladu hotovosti připsala omylem částku na EUR podúčet (číselně stejná suma v identické měně, takže jsem byl asi na minutu milionář), pak tu transakci musela vystornovat) - pokud systém banky umožní nějakou transakci odstranit, tak nemám příliš důvěru v to, že procesy v takové bance jsou zcela v pořádku...

Mas pravdu, bohuzel se to deje a Fio v tom neni sama, takova Mbank se muze smele pripojit.
Naopak takova Equa, tam ma credit i debit i kdyz ty sam zrusis prevod, ktery uz ceka na dalsi den.
Mimonik
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Jack111 3. 10. 2017 15:53

To jsou ale převody klienta. Co převody chybou banky? Řekl bych, že fio nebude jediná, kdo bude mazat.

-- 3. 10. 2017 16:54 --

Moucha píše:ok, jestli ti přijde normální, že ti připíšou platby, pak si je bez upozornění vezmou zpět a nedají vědět dokud se člověk neozve tak ok, mně to normální nepřijde ani trochu


Nebyls třeba první, kdo si toho všiml? Proč by se ti pak volali, když už o tom víš.
Jack111
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 3. 10. 2017 15:55

já bych ještě pochopil kdyby tam připsali nějakou částku co nečekám, to bych se ozval taky, že tam mají chybu, ale smazat očekávané zahraniční platby, to mi přijde jako podpásovka slušná.
btw. pořád nevyřešno

-- 3. 10. 2017 16:58 --

mne nikdo nevolal, já se ozval. To tam tutlali než to přiznali. Ten pocit Vám nikomu nepřeju, když vám seberou tolik peněz a krčí na Vás rameny. Než z nich vypadlo, že mají nějaký problém, to bylo kroucení..
Na otázku jestli peníze uvidím pořád odpovědi jen my nevíme, my nevíme. Tak co to jako je..
Moucha
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radecekh 3. 10. 2017 16:18

Moucha:
Pořád nechápu, co byste chtěl. Vystornují platbu, na což mají právo. Jak to tak chápu, tak proto, že jim korespondenční banka nepřipsala platby, které předem avizovala. Vám se nelíbí, že o tom stornu nikde nevidíte záznam. Ale k čemu by vám to bylo? Kdybyste tam viděl příchozí platbu a následně platbu odchozí ve stejné výši, co by to změnilo? Volal byste úplně stejně do banky a nadával úplně stejně, protože byste na tom byl úplně stejně (myslel jste si, že přišly peníze a odeslal jste za ně zboží). Taky byste mohl nadávat, že vám to zničilo evidenci, protože třeba já používám info, kolik peněz mi na účtě přistálo za nějaké časové období.
Když jste jim zavolal, nějaký obyčejný Jouda samozřejmě netušil, co se stalo, ale váš požadavek, protest či postesknutí (je úplně jedno, jak to nazvete) neignoroval, ale dal k řešení. Fio se během 24 hodin ozvalo a vysvětlilo vám situaci. Na co tedy nadáváte? Na to, že Fio standardně připisuje platby ještě dříve, než je skutečně dostane? Hádejte, kdo z toho těží víc. Vy nebo banka?
Pokud vám to vadí, tak klidně změňte banku. Ale vážně bych chtěl vidět, jak by se zachovaly jiné banky a hlavně, v čem by jejich řešení mělo být lepší.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod Moucha 3. 10. 2017 16:31

pokud mají technické problémy tak je mi to jedno, já ty peníze čekal, dostal, odeslal zboží a nakonec nemám ani peníze ani zboží.
Kdyby je FIO nepřipsalo vůbec tak bych to bral, ale připsalo je a pak bez oznámení zase z účtu sebralo.
Z mého pohledu je to krádež a jak je to zařízené v pozadí je mi úplně jedno

mimo jiné, kdyby rovnou na začátku zvedli telefon/napsali mail, že mají technické problémy atd. tak bych to pochopil, ale tutlat to a krčet rameny pro to nemám pochopení moc, pokud si chtějí hrát na malou velkou banku

prostě peníze byly - najednou nejsou - na dotaz nebyla odpověď tak člověka trochu poleje co se asi stalo, ukradl je někdo? Kde skončili? Docela fakt stresující situace, 100tis není zrovna málo co by člověk jentak odepsal :)
Moucha
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 3. 10. 2017 17:56

Moucha: Vždyť ti Fio napsalo, že peníze připíše. A připsali by je i kdybys jim nenapsal.
lemming
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků