FIO

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 15. 8. 2007 13:21

mikicz píše:Například platba kartou se bude ukazovat asi až po těch 14 dnech, co je lhůta na zůčtování a žádná blokace na účtu jako např v eBance se nekoná. n/quote]

Platba kartou se objeví za 3-4 dny, např. platba z 10.8. v Hypernově se na výpisu objevila 13.8. odpoledne, a to mezitím byl weekend... Blokace se opravdu nebjeví, ale třeba na výpisu z bankomatu je aktuální zůstatek, ve kterém je právě provedený výběr zohledněn.
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 15. 8. 2007 14:30

mikicz píše:, může se stát, že nechtíc dojdete až do mínusu na účtu.a/quote]

Jak se to může stát když mám určen minimální zůstatek 100,- Kč? To by se stávat nemělo.

Jinak mi celkem vadí, že Fio nemá telefonickou linku podpory. Na e-mail totiž standardně jako všude jinde většinou nereagují.
ICT servis & poradce, CEO, CIO, CQO a krizový manažer na volné noze; sociální psycholog; futurolog; návrhář; korektor; kritik; regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist Česká republika pro Prahu a středočeský kraj. Kontakt viz profil.
Raziel-CZ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hlava 15. 8. 2007 14:40

Raziel-CZ píše:Na e-mail totiž standardně jako všude jinde většinou nereagují.g/quote]

Na každý můj email mi zatím odpověděli v řádu do pár hodin od zaslání ...
Hlava
Diskutér

Odeslat příspěvekod dalich 15. 8. 2007 16:14

Jinak mi celkem vadí, že Fio nemá telefonickou linku podpory. Na e-mail totiž standardně jako všude jinde většinou nereagují.r/quote]

Mají:
Informace o produktech Fio: Po-Pá 9:00 - 17:30
Upozornění: linka není určena k řešení technických problémů. 800 100 339

E-mail: fio@fio.cz
Presstitut a zloděj z povolání.
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod mikicz 15. 8. 2007 16:29

těch 14 dní je maximální doba na vypořádání transakce, ne běžná. Uvedl jsem to jenom jako extrém, co až může nastat.

Jak se to může stát když mám určen minimální zůstatek 100,- Kč? To by se stávat nemělo.v/quote]

V podstatě lehce. Máš na účtě 1000. Zaplatíš 500 kartou, mezitím zapomeneš, pošleš platbu 800 jinam a při vypořádání karty jsi na -300.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 15. 8. 2007 16:40

dalich píše:[i]Upozornění: linka není určena k řešení technických problémů. o/i]E-mail: fio@fio.cz

O tomto ale mluvím, toto je linka jen pro nové zákazníky a právě to, že není určena na řešení tech. problémů je onen problém. Je třeba linka k tomu určená, kterou jsem nikde nenašel.

mquote="mikicz"]V podstatě lehce. Máš na účtě 1000. Zaplatíš 500 kartou, mezitím zapomeneš, pošleš platbu 800 jinam a při vypořádání karty jsi na -300.a/quote]

To je problém, co pak s tím?
ICT servis & poradce, CEO, CIO, CQO a krizový manažer na volné noze; sociální psycholog; futurolog; návrhář; korektor; kritik; regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist Česká republika pro Prahu a středočeský kraj. Kontakt viz profil.
Raziel-CZ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dalich 15. 8. 2007 17:00

Raziel-CZ píše:O tomto ale mluvím, toto je linka jen pro nové zákazníky a právě to, že není určena na řešení tech. problémů je onen problém. Je třeba linka k tomu určená, kterou jsem nikde nenašel.?e/quote]
Hm, když jsem si před pár týdny nevěděl rady, jak zrušit termíňák, poradili mi dobře. Co se zkusit s problematickým dotazem obrátit na pobočku, kde máte účet? Nevím jak v Praze, tam asi nestíhají, ale mimo Prahu jsem narazil vždy na ochotu. V Ostravě si zaměstnance Fio nemohu vynachválit :-)

E-mail na řešení problémů i IB je internetbanking@fio.cz

quote="mikicz"]V podstatě lehce. Máš na účtě 1000. Zaplatíš 500 kartou, mezitím zapomeneš, pošleš platbu 800 jinam a při vypořádání karty jsi na -300.a/quote]To je problém, co pak s tím?m/quote]

Co s tím – kontokorent na cca 5 000 Kč?
Presstitut a zloděj z povolání.
dalich
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod mikicz 15. 8. 2007 20:14

Nebo držet na účtu o něco vyšší částku? Jinak teď koukám a platbu kartou zaúčtovali 4 pracovní den. Myslím, že to nebude zas tak častý problém, ale je dobré vědět, že se to může stát a dát si na to pozor.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 15. 8. 2007 22:16

Kontokorent nepřipadá v úvahu. Pokud se někdy takto dostanu do mínusu, budu to reklamovat.
ICT servis & poradce, CEO, CIO, CQO a krizový manažer na volné noze; sociální psycholog; futurolog; návrhář; korektor; kritik; regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist Česká republika pro Prahu a středočeský kraj. Kontakt viz profil.
Raziel-CZ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 16. 8. 2007 07:41

Raziel-CZ píše:Kontokorent nepřipadá v úvahu. Pokud se někdy takto dostanu do mínusu, budu to reklamovat.o/quote]


Reklamovat může kdokoliv cokoliv, otázkou je, jestli je šance na nějaký úspěch.
Přiznávám se, že to v hlavě nenostím, ale určitě v podmínkách k platební kartě bude nějaká lhůta, kterou má banka na to, aby platbu zaúčtovala - takže podmínky, se kterými klient souhlasil svým podpisem budou naplněny.

S tímhle se prostě musí počítat. Pro srovnání třeba kreditka od CITI - výpis chodí jednou za měsíc. Pokud se klientovi podaří "přešvihnout" dohodnutý limit - šup a je tu pokuta 550 Kč.
To FIO má trojnásobek referenční sazby (tedy 3 * 7,45 % = 22,35 %), při přešvihnutí o 1000 Kč na třeba 5 dní to dělá 3,10 Kč - to je fakt hrozné :D
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 16. 8. 2007 09:17

PatrikChrz: že jo? přímo likvidační, zaplatit za vlastní blbost 3kč, místo 550 :D
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Raziel-CZ 16. 8. 2007 09:40

To snad nemůžete myslet vážně? Takže když to přetáhnu do mínusu a budu tam třeba pět dní než se to dozvím a pak to vyrovnám, si zaplatím kolem 3 Kč? Víte vy vůbec kolik je to peněz? :-)

Ovšem uvidíme někdy v praxi...
ICT servis & poradce, CEO, CIO, CQO a krizový manažer na volné noze; sociální psycholog; futurolog; návrhář; korektor; kritik; regionální koordinátor Hnutí Zeitgeist Česká republika pro Prahu a středočeský kraj. Kontakt viz profil.
Raziel-CZ
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 17. 8. 2007 00:40

dalich píše:Nevím jak v Praze, tam asi nestíhají, ale mimo Prahu jsem narazil vždy na ochotu.o/quote]

V Praze mně poradili i s technickými dotazy (pravda, zkoušel jsem to zatím 3x), mail jsem zkoušel 1x, za víc jak rok nemám odpověď :evil: .
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 17. 8. 2007 22:25

jj, u ČSOB jsem se kdysi dostal do mínusu o 3 koruny po stržení měsíčního poplatku za vedení účtu atd. Tak jsem tam vložil obratem 50 korun. Bohužel v tý upomínce jaksi chybělo upozornění, že sama upomínka stojí 100... Takže jsem dostal druhou, dražší... ještě že jediný co teď mám od ČSOB je platební karta od FIa...

A k tomu popisovanému problému: Fio opravdu připisuje peníze podstatně dříve než ČSOB a ČS. Jestli ty peníze jsou po připsání dostupné jen pro internet banking a pro karty je potřeba si počkat přinejhorším do druhého dne tak to samozřejmě ideální, ale bohužel je to zřejmě daň za to, že Fio je stále příliš malé na vlastní karty a tak holt používá karty ČSOB. Nicméně vzhledem k jejich výhodám (zejména tomu, že mají levný účet i pro podnikání) jim to odpustím.

Co se týče toho dávání si pozor na výlet do mínusu při platbě kartou, je to stejné jako u ČSOB a ČS, přičemž dle mých zkušeností jsou bankomaty ČS ještě daleko pomalejší (tam těch 14 dní od transakce do doby kdy se objevila na účtu bylo normální, pod týden to nebylo nikdy) ale od těch jsem utekl už před rokem, takže se to mohlo teoreticky změnit. E-banka opravdu hned po transakci prostředky blokuje, což je mi příjemnější, ale také se na to nedá spoléhat - při platbě kartou do zahraničí přes internet na sebe i ta blokace nechala pár dní čekat (vzápětí po transakci se objevila jen ověřovací blokace v přepočtu 3,50, až za pár dní se pak zablokovala částka odpovídající kupovaným letenkám.
KubaPa
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod omninet 20. 8. 2007 08:40

KubaPa píše:Co se týče toho dávání si pozor na výlet do mínusu při platbě kartou, je to stejné jako u ČSOB a ČS, přičemž dle mých zkušeností jsou bankomaty ČS ještě daleko pomalejší (tam těch 14 dní od transakce do doby kdy se objevila na účtu bylo normální, pod týden to nebylo nikdy) ale od těch jsem utekl už před rokem, takže se to mohlo teoreticky změnit. E-banka opravdu hned po transakci prostředky blokuje, což je mi příjemnější
omninet
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků